8. 6. 2005
Rozhodnutí amerického prezidenta George Bushe nepodepsat za Spojené státy dohodu z Kjóta o globálním oteplování, bylo částečně důsledkem nátlaku od firmy ExxonMobil, nejmocnější světové ropné společnosti, a důsledkem tlaku i dalších průmyslových podniků. Vyplývá to z dokumentů z amerického ministerstva zahraničí, které získala podle amerického Zákona o přístupu k informacím organizace Greenpeace. |
Protože normálně, pravidelně, každý den vycházíme, většina lidí usuzuje, že veřejnou službu Britských listů poskytujeme bez vážnějších finančních problémů.
Bohužel, musím s pravdou ven - musím říci, že to není pravda. To, že časopis vychází bez prostředků, způsobuje opravdu vážné problémy. Podvazuje to jeho další rozvoj, technický i novinářský. Vězte, milí čtenáři, že pokud máme časopis zdárně rozvíjet, potřebujeme od vás peníze.
Odpusťte mi úvodem tohoto článku útok: Připadá mi tak trochu parazitické, že si každý den otevřete Britské listy a nijak vás nenapadne, s jakým úsilím - zcela bez jakýchkoliv finančních prostředků - se k vám dostává tento alternativní zdroj informací. Tak, dovolte, abych poukázal na to, že to není samozřejmé - že je to s podstatným úsilím a s podstatnými obtížemi několika málo jednotlivců.
Vím, že v českém prostředí lidé rádi přijímají něco za nic, ale bohužel, skutečnost, že přes opakovaný trvalý apel, který zveřejňujeme v každém vydání našeho listu, se měsíčně sejde většinou jen několik tisíc korun, je vážnou brzdou rozvoji našeho listu.
Hlavní problém je technický. Náš jediný technický správce, který pro nás pracuje zcela zadarmo, funguje tak, že pokud redakční systém zkolabuje, okamžitě ho znovu zprovozní. Jinak však na systému nedělá nic a nemůžeme mu to mít za zlé, protože ho nemůžeme platit. Bohužel nemůžeme řádně ani zadávat případnou reklamu, o niž tu a tam někdo projeví zájem: nemáme dokonce totiž stále ani technickou podporu, která by vypracovala rozhraní, jehož prostřednictvím by bylo možno reklamu řádně zadávat! Ano, bez peněz jsme absolutními amatéry. Plně závisíme na tom, kdy má trochu volného času náš jinak jinde pracovně silně vytížený programátor, takže dochází při zadávání reklamy (kterou musí zadávat on) k podstatnému skluzu, často - navzdory urgencím - i o mnoho týdnů.
Tento amaterismus je naprosto neudržitelný. Redakční systém Britských listů má celou řadu nedopracovaných funkcí - zoufale potřebujeme programátora, který by na technickém rozvoji časopisu systematicky pracoval. Musíme ho platit. Už dávno jsme například mohli mít v časopise automatické zpravodajství ve spolupráci s Českých rozhlasem - bohužel, nemáme nikoho, kdo by tuto technickou funkci zprovoznil. Nefunguje rozesílání BL emailem, nedopracováno už přes dva roky je asi 40 dalších technických funkcí.
Nemluvě o tom, že by si Britské listy měly a mohly financovat dva tři nadané mladé české novináře, kteří by dělali nezávislou žurnalistiku, jakou se jiné české noviny publikovat většinou neodváží. Navzdory tomu, že publikujeme složité intelektuální texty, máme velmi velkou čtenost, která neustále stoupá. Před nedávnem jsme překročili hranici 100 000 individuálních IP adres měsíčně. Každý den si BL otevře přibližně 8000 čtenářů.
Kdyby jen polovina z nich pravidelně přispívala na provoz časopisu částkou 50 Kč měsíčně (za Mladou frontu Dnes utratíte víc, že?), měli bychom k dispozici 200 000 Kč měsíčně. Z toho bychom mohli financovat nejen řádnou technickou podporu a časopis bychom mohli pořádně technicky rozvíjet, ale mohli bychom platit i dobré mladé novináře.
Můžete nám, milí čtenáři, vysvětlit, proč to nejde?
Jsem na vaše vysvětlení opravdu zvědav.
Je zajímavé, že lidé, zdá se, nepociťují potřebu, anebo si neuvědomují, že by mohli sami pravidelnou malou finanční částkou výrazně posílit časopis, který je nezávislý na jakýchkoliv komerčních, politických či mocenských zájmech tak, aby mohl výrazně a vlivně zastávat jejich zájmy. Nu, asi takového periodika v českém prostředí vůbec není zapotřebí...
(Britské listy mají účet v pražské Raiffeisen Bance, číslo konta: 1001113917, kód banky 5500. Finanční dary Občanskému sdružení Britské listy jsou v ČR odečitatelné ze základu daně z příjmu. Vydáváme k tomu na požádání písemné potvrzení. Není, myslím, problémem, zadat trvalý příkaz pro měsíční příspěvek na provoz Britských listů řekněme 50 či 100 Kč. Proč to udělalo z tisíců čtenářů jen asi šest osob?)
(PS. Čtenáři ze zahraničí mohou přispět na provoz Britských listů úvěrovou kartou na adrese www.paypal.com po jednoduché registraci odesláním částky na adresu redakce@blisty.cz.)
Diskuse "Měli by čtenáři přispívat na Britské listy?" je ZDE
8. 6. 2005
Pořad zahraničního vysílání BBC World Service "Talking Point" se zabýval problematikou otroctví v dnešním světě. Mimo jiné přinesl i svědectví o otrockých podmínkách, jimž byli vystaveni někteří Ukrajinci v České republice: |
8. 6. 2005
Michael Alexander, Managing the Cold War (Jak zvládnout studenou válku), Royal United Services Institute, Londýn, 20 liber. Michael Alexander byl britský diplomat, který v době studené války pracoval na vztazích mezi Východem a Západem. Nejprve působil jako tajemník Margaret Thatcherové a posléze, v letech 1986 - 1992, jako velvyslanec u NATO. Zemřel v roce 2002 ve věku pouhých 65 let. Kniha Managing the Cold War obsahuje úvahy o mezinárodních vztazích, které si zaslouží rozšíření, protože jsou rozumné a lidské, míní Max Hastings ve své recenzi v deníku Guardian: |
8. 6. 2005
Bushova vláda takovou argumentaci odmítáPodnebné změny jsou jedním z největších současných problémů lidstva, píše v deníku Guardian šéf britské Konzervativní strany Michael Howard a pokračuje: Za posledních třicet let stoupla teplota na světě o téměř 0.5 C. Nemůžeme předpovědět s jistotou, co se stane teď, ale riziko náhlých změn v každém případě existuje. Lidská činnost zvyšuje koncentraci kysličníku uhličitého a dalších skleníkových plynů na úroveň, bezprecedentní v lidské historii. Pokud neučiníme nic, koncentrace se bude dále zvyšovat a zároveň se bude zvyšovat riziko nezvládnutelného globálního oteplování. Někteří lidé tvrdí, že toto riziko je přehnané. Takovým lidem říkám toto: |
8. 6. 2005
referát přednesený na semináři sekce sociální patologie Masarykovy České sociologické společnosti Šlovice
Od počátku biologického života po aktuální stav lidské civilizace byla realita příslušející k člověku vnímána jako skutečnost, s níž je člověk v interakci prostřednictvím svých smyslů. Takto vymezená skutečnost spolu s vnitřním světem jedince tvoří přirozený svět člověka. Z hlediska vývoje planety Země a civilizačního vývoje se však nacházíme v bodě, v němž se vedle přirozeného světa objevuje nový druh reality. |
8. 6. 2005
Viděl jsem zcela nedávno na jednom americkém satelitu pana prezidenta G.W.Bushe, kterak se pohoršuje nad výzkumy korejského týmu biologů, kteří "naklonovali" několik lidí, trpících závažnými nemocemi. Ten tým vyprodukoval vitální zárodky s genetickým materiálem, který je identický s konkrétním pacientem. Výzkumníci využili takto získané klony jako zdroj kmenových buněk pro další léčebné využití. Tato metoda není v teorii nic nového, hodně se o ní diskutuje již několik roků. Většina zemí, včetně Spojených států, takové "terapeutické klonování" dosud bez větších námitek tolerovala. |
8. 6. 2005
Přečetl jsem si Vaše články "Konfiskace občerstvení na koncertě je zásahem do vlastnického práva návštěvníka" a United Islands of Control & Profit podruhé? , které reagují na mé diskuse z loňského roku. Chtěl bych reagovat na některá Vaše vyjádření. |
7. 6. 2005
Zaměstnancům skladišť po celé Británii dávají zaměstnavatelé na ruce elektronické "náramky", miniaturní počítače. Účelem je snížit náklady na zaměstnance a zvýšit výkonnost dodávek zboží a potravin do supermarketů, konstatovala včera zveřejněná vědecká zpráva. Nová americká satelitní a bezdrátová počítačová technologie vytváří na pracovištích podmínky podobné vězením, konstatovala zpráva Michaela Blakemora, profesora geografie na Durham University. Tato technologie byla zavedena před půl rokem a rychle se šíří. Už jí je v Británii vybaveno více než 10 000 zaměstnanců, dodávajících zboží supermarketům, jako je Tesco, Sainsbury's, Asda, Boots a Marks and Spencer. |
8. 6. 2005
Miloslav Zima píše: "Vezměme záležitost, pro Evropana zcela nepochopitelnou, totiž, že dvě vysoce problematické figury rozdělily Československo, nikdo ani necekl, natož aby požadoval referendum." Je to samozřejmě naprostý nesmysl, v r. 1992 cca 1 milion občanů bývalého Československa (včetně mě) podepsal petici za vyhlášení referenda k rozdělení federace, píše Jindřich Kalous. |
8. 6. 2005
"Předvolejte Michela!" Užovka Koni se opřel o opěradlo a slastně protáhl želatinovou páteř. Celodenní maratón výslechů a rozsudků ho tak zmáhal, že už sotva cítil jazyk. Oba rozeklany mu kmitaly v puse a hledaly kousek čehokoliv, o co by zchladily žár pozdního odpoledne a tenká kůže už jasně naznačovala ochotu k nudistickému číslu matky přírody. |
8. 6. 2005
Zříce Vaši výzvu a hlavně reakce na ně mi pomohlo k rozhodnutí zaslat Listům dar 6500 CZK. Tolik platím za předplatné Financial Times a zhruba tolik si cením přínosu, který z možnosti číst BL mám. Skoro se divím, že jste si o peníze neřekl dříve, vždyť musíte znát pravidlo: "Kdo si neřekne, nedostane," píše David Maňák. |
8. 6. 2005
Vážený pane doktore, dvě věci mi včera hnuly žlučí. Když uvážím míru nespravedlnosti na světě, jsou to vlastně jen prkotiny. Ale přesto, píše Michal Spáčil. |
8. 6. 2005
Plně rozumím jak je obtížné se vyrovnávat s tím, že něco děláte zadarmo a že vás za to ještě lidé kritizují i když vaším cílem není osobní prospěch, ale snaha o zkvalitňování společnosti. Mám mnoho osobních zkušeností s tím, jak lidé v České republice přistupují například k neziskovým organizacím. Většina nevládních organizací v České republice se dlouhodobě potýká s nedostatkem financí a je nucena stále více času věnovat shánění prostředků pro svoji činnost. Přestože například ekologické neziskové organizace nejsou nikterak pravidelně podporovány ze státního rozpočtu, pravidelně se setkávám s názorem že to tak musí být, "že vás přeci stát platí". Tedy všichni vězte že neplatí! Jediným příjmem jsou členské příspěvky a dary od jednotlivých lidí a získané grantové prostředky v grantových řízeních, kterých je ale mnohonásobně méně, než je počet žádostí a jejich přidělování je leckdy neprůhledné. Občas nastává situace, kterou tady, a myslím že z části i záměrně, vyprovokoval Jan Čulík svým sloupkem. |
8. 6. 2005
Patřím k stále se rozrůstající skupině Čechů a Slováků, pro něž je den bez alespoň letmého pročtení Blistů něčím těžko představitelným. V souvislosti s článkem Jana Čulíka "Proč to nejde", jsem si uvědomil, od kolika velmi různých lidí jsem v posledních letech slyšel spontánní a nadšenou chválu Britských listů, aniž by se však kdokoli z nich pozastavil nad finanční stránkou věci, natožpak nad obětavostí obou redaktorů. Většina čtenářů opravdu netuší, že Blisty vznikají doslova na koleni a že na nich nepracuje tým dobře placených novinářů a programátorů. Co Čulík a Kotrba dokázali, budeme s to plně ocenit asi až s odstupem času. Pozornost si zaslouží občas se objevující názor, že Britské listy jsou levicové. Britské listy jsou totiž podle mého názoru středové, liberálně-kriticky zaměřené periodikum, politicky možná dokonce trochu napravo od středu. Myslím že by se tak alespoň jevily pozorovateli ze západní Evropy v kontextu tamní žurnalistiky. Jen velmi zřídka se v Blistech objevují články, které je možno zařadit jako "levicové" ve smyslu "marxistické" nebo "socialistické". |
7. 6. 2005
Jste horší než Blesk a Mladá fronta DnesReakce na článek Jana Čulíka "Proč to nejde". Prostě proto, že není za co platit, vysvětluje Jindřich Semerád. Snad za příšernou úroveň, která je o mnoho horší než zdarma poskytovaný deník Metro? Ten však nepláče, že nemá, kdo by vkládal reklamu. Mám snad platit, abych podporoval s rostoucim počtem čtenářů stále klesající úroveň? Nebo proto, abych podporoval bláboly? Nevím, pane Čulíku, o jakých náročných intelektuálních textech to mluvíte. Žádné takové se u vás nevyskytují. |
7. 6. 2005
Jindřich Semerád napsal dnes slova plná zloby, zášti, nenávisti k BL. Co kdyby nám přispěl nějakou svou vlastní úvahou, písemně se vyjádřil k některému společenskému jevu sám, ať dá příklad jak se mají noviny nezávisle dělat, píše Jan Bárta. Jsem důchodce, tu padesátikorunu bych vám posílal, ale konto v bance nemám, posílat složenkou každý měsíc znamená, vzhledem k částce, vysoké poštovné. Spíš bych si střádal do prasátka a poslal celkem jako dárek k Vánocům. Nermuťte se nad pány Semerády, jistě máte podstatně víc kladných vyjádření k BL. Držím vám palce, čtu vás téměř pravidelně a myslím, že mi velmi pomáháte upřesňovat si názory na řadu společenských jevů. |
7. 6. 2005
Reakce na článek Jana Čulíka "Proč to nejde" Pane Čulík, po dlouhé době jsem se podíval na stránku Britských listů.. Opět jste mne překvapil..., míní Ondřej Kuneta. Ještě jsem neviděl tak arogantní, drzou a pro mne iritující žádost o finanční příspěvek. Vůbec se nedivím, že na tyto stránky přispívá 6 lidí z tisíců. Možná by stačilo se zamyslet nad tím, jak vedete tyto stránky, nebo jen se podívat, čím zde přispíváte. Pokud tady Vy neustále pomlouváte (jak jste mi už napsal, je toto velmi xenofóbní názor) Čechy, český národ, jak tady každý čech chce vše zadarmo, nikdo nic nechce dělat, nikdo ničemu nerozumí, všichni jsou méně inteligentní než vy, atd., tak se nedivte, že vám na tyto názory nechce nikdo přispívat... |
7. 6. 2005
Ježkovy zraky, teď se propracovávám těmi reakcemi na váš sloupek. Lidi jsou fakt natvrdlý. Je mi líto, že máte tolik negativních reakcí. V tomhle se teda od Američanů můžeme trochu poučit, píše Barbara Dillard. |
7. 6. 2005
Považuji článek pana Čulíka "Proč to nejde" za naprosto logický a pochopitelný. Britské Listy - jsou opravdu bohužel jediným, na našich politicích a nátlakových skupinách nezávislým médiem, píše Jan Žižka. Zkusíte-li do jakýchkoli českých novin zaslat článek se zmínkou, že prezident není zrovna génius nebo že útok na Irák je válečný zločin. Pochopíte - na vlastní kůži. Existence Listů je potřebná a prospěšná. |
8. 6. 2005
Nesmírně mě potěšila dikuse, kterou rozpoutal pan Čulík, píše Miloslav Junek. A je to přesně to, čeho si na těchto novinách nejvíc cením. Můžete tady najít příspěvky jak od autorů zaměřených pravicově, tak od těch co mají názory levicové. Já osobně přečtu všechny - jak jinak si člověk ověří, že jeho názor na věc je správný než tím, že jej dá k posouzení druhým a pak čeká na reakce. |
8. 6. 2005
Pan Čulík na nás spustil zostra a tvrdě. Protože mám čistě svědomí a přispěla jsem, tak si dovoluji lehce jízlivě navrhnout: Neměli by si na činnost periodika přispět ti kteří ho NEJVÍCE využívají? A mám tím na mysli nikoli čtenáře, ale ty desítky autorů, kteří Vašich stránek užívají k uspokojení vlastního exhibicionismu, ptá se Eva Kocandová.. |
8. 6. 2005
Přeji krásný červnový den. Se zájmem jsem si přečetl reakce na váš sloupek "Proč to nejde?" Patřím k pravidelným čtenářům BL a jsem rád, že stále fungují, že si mohu přečíst o lecčem, čemu se takzvané nezávislé a seriózní noviny z mnoha různých důvodů vyhýbají. Jsem rád, že je tu periodikum, které tak nečiní a navíc publikuje i polemické rakce. Podařilo se mi pro BL získat čtenáře i z řad mých studentů a diskutovat s nimi o obsahu některých článků je velmi poučné, píše Milan Štěpita. |
8. 6. 2005
Na rozdíl od jistého Jindřicha Semeráda jsem (doufám:-) schopen rozeznat úroveň Metra a Blesku na straně jedné a BL na straně druhé a na rozdíl od jistého Ondřeje Kunety si nemyslím, že BL hází špínu na český národ. Proč si toto myslím? Protože se domnívám, že umím číst..:-), píše Vladimír Stibůrek. A protože BL navštěvuji takřka denně, trochu se po přečtení článku "Proč to nejde" červenám a myslím, že nějaká ta stovka měsíčně mi rozhodně životní úroveň nesníží a obětovat jí proto, abych nezůstal odkázán na nejmenované "objektivní" tištěné i netištěné deníky, za to stojí. Ještě se nabízí otázka, jestli se počet přispívajících v červnu nezvýší za šesti na sedm... |
8. 6. 2005
Je mi líto, že až sloupek pana Čulíka musel probudit čtenáře BL. Já vím, při denních starostech, řešení pracovních, rodinných, osobních problémů, si člověk tak nějak ani neuvědomí, že jsou i lidé, kteří tak propadnou svému nadšení z dobře vykonané práce (zejména, když je jejich práce i jejich koníčkem), že spoustu věcí dělají, aniž by za to požadovali nějakou odměnu. Prostě jen tak. Jednak pro radost z dobře vykonané práce, jednak proto, že výsledek jejich práce přinese užitek mnoha jiným lidem. Na to, že jim málokdo poděkuje za to, že zdarma může využívat výsledky jejich činnosti, si poměrně rychle zvyknou. Vím o čem píši. |
7. 6. 2005
Reakce na článek Jana Čulíka "Proč to nejde" Cením si vašeho úsilí a existence BL. Pro mne je to velmi zajímavá diskuzní platforma a zdroj informací. Dovolují si však poznamenat že hodnota BL je v jistě části i v jejich neprofesionální/nekomerční funkčnosti. Obávám se že by BL ztratily část svého image zvýšením vlastní profesionalizace, byť by to bylo "kompenzováno" zvýšenou kvalitou servisu pro čtenáře. BL mi plně vyhovují takové, jaké jsou. To, že jsou BL na amatérské a nízkorozpočtové úrovni, je pro mne jejich důležitým znakem, píše Petr Rudzan. |
7. 6. 2005
Na rozdíl od některých čtenářů nepovažuji vaši výzvu k podpoře provozu internetového časopisu za drzou a nemravnou. Okamžitě jsem Vám proto zaslal příspěvek. Co se týče požadavků na odstranění reklam atd., nesouhlasím s nimi, neboť je to koneckonců jedna z mála možností jak peníze získat. Mně reklamy na Vašich stránkách vůbec nevadí, protože je nesleduji. Nízká úroveň některých příspěvků mne také neirituje, to už k amatérské žurnalistice patří. Přitom její význam stále roste. Se zájmem jsem někdy na podzim poslouchal komentář známého redaktora Jefima Fištejna, který si spokojeně pochvaloval jak k volební porážce senátora Kerryho významně přispěli i pravicoví internetoví publicisté (blogeři). V této souvislosti je smutné, když mi tiskový mluvčí ČSSD Jiří Hron (kterého mimochodem znám již velmi dlouho) na otázku, zda by ČSSD byla ochotna podpořit Britské listy, rozpačitě odpověděl něco v tom smyslu, že to již probírali a zavrhli pro častou kritiku vedení strany. |
7. 6. 2005
Vážený pane Čulíku, nedivím se Vaší výzvě. Blisty čtu denně a rovněž jsem patřil k těm líným, co si neudělali čas zadat platební příkaz. Již jsem tak učinil, píše Dušan Vymětal. Jsem člověk pravicového smýšlení, ovšem také myslící bytost a proto budu rád podporovat Váš deník, jelikž je to jedno z mála médií snažící se v ČR o kvalitní žurnalistiku. |
7. 6. 2005
Reakce na článek Jana Čulíka "Proč to nejde" Jakožto člověk pravicového smýšlení sice na Vaše Britské listy občas nahlédnu, abych snáze pochopil způsob uvažování a argumentace levičáků (stejně činím i s Haló novinami a několika dalšími stránkami), ale rozhodně Vás ani Vám podobné nehodlám v čemkoliv podporovat, vysvětluje Roman Šindler. Nečiním si nárok na objektivitu, ale v okruhu mých známých (bydlím ve středně velkém průmyslovém městě, pracuji ve zdravotnictví, jsem nestraník) přistupuje k Vašemu webu převážná většina lidí z podobných pozic. |
7. 6. 2005
Musím se přiznat, že jako jeden z pravidelných čtenářů jsem vinen prvním pohoršením a to tím, že jsem si neuvědomoval potřebu platit za čtení Britských listu, píše Jakub Vajnar. Omluvou nemůže být fakt, že jsem pravidelným čtenářem jen několik měsíců a doteď na to nebyla má pozornost nijak upozorněna. Myslím si ale, že i v tom by mohl být problém. Proč například nemáte pod každým článkem odkaz typu "Zaujal Vás tento článek, pak prosím přispějte na rozvoj Britských listů" či jiný. Již to by mohlo čtenáře mého typu vytrhnout z letargie. Důvod proč já, i přes toto upozornění pravděpodobně nebudu schopen přispívat je čistě technický. Převod na účet je hezká věc, ale pro lidi žijící jinde než v ČR (například já) občas poměrně složitá. Kdybyste na druhou stranu vedle trvalých převodu zavedli dobrovolně příspěvky pomoci systému jako je např. PayPal, pak bych milerád přispíval. Pravda je, že od té doby co nežijí v ČR, ale v Dánsku se můj přístup k placení za služby v mnohem změnil. Legalizoval jsem svůj software, nakupuju legální hudbu na itnernetu a přispívám programátorům pracujícím na freeware projektech. Ale dělám to i díky jednoduchosti, které systémy jako PayPal nabízejí. Zvažte prosím alternativní možnosti platby, včetně upozornění, které by neagresivní formou zburcovalo čtenáře a snad se Vám bude dařit v budoucnu lépe. Přeji Vám mnoho úspěchu v pokračování tak zdařilého projektu, jakým BL jsou. Poznámka redakce: Čtenáři ze zahraničí mohou přispět na provoz Britských listů úvěrovou kartou na adrese www.paypal.com po jednoduché registraci odesláním částky na adresu redakce@blisty.cz. |
7. 6. 2005
Zadal jsem trvalý příkaz k platbě na 100,-Kč měsíčně. Je to opravdu maličkost, skutečně si to zasloužíte, považují BL v ČR za naprosto unikátní periodikum, díky kterému jsem si v dřívějších dobách byl schopen uchovat odstup od zdejšího dění a nenechat se přesvědčit o normálnosti názoru místních mainstreamových sdělovacích prostředků, míní Patrik Janicadis. |
7. 6. 2005
Reakce na článek Jana Čulíka "Proč to nejde". Přestože máte víceméně pravdu, tak mám pocit, že shánět peníze tím, že na čtenáře zaútočím, je poněkud nešťastná a hlavně nevýnosná taktika. Také mi v tom sloupku chybí popis toho, jak sháníte peníze Vy, zda jste se pokusil o získání nějakého grantů, eventuálně sponzora. Na vydávání novin se můžete podívat z nejrůznějších úhlů (např. tady vám předkládám kvalitní médium a vy - holoto - to čtete zadarmo ), ale já předpokládám, že hlavním impulzem k vydávání BL bylo Vaše rozhodnutí je vydávat, takže... Já vím (dokonce z vlastní zkušenosti), jak je to úmorné a ty prachy nejsou a nejsou, ale zkuste alespoň cvičně změnit úhel pohledu, píše Hana Jirkalová z redakce časopisu Čtenář. Odpověď JČ: Nemáme naprosto struktury na to, abychom vypracovávali žádosti o granty. Kromě toho si chceme za každou cenu zachovat nezávislost a není dost dobře možné, abychom přijímali větší finanční částky od jakýchkoliv organizací, které mají nakonec nutně politickou agendu. Kdyby nám např. poskytlo grant ministerstvo kultury, těžko bychom si ho mohli dovolit kritizovat, že? |
7. 6. 2005
Vážený pane Čulíku, Britské listy čtu často. Rád je označuji za špatné, ale ihned dodávám, že jsou dosud tím nejlepším, co máme! Jsou důležitou a bohužel jedinou otevřenou názorovou platformou české mediální krajiny. Váš dnešní apel mne přesvědčil, že bych i já měl konečně tuto platformu podpořit. Dnes večer zadám trvalý příkaz, píše Josef Ftorek a dodává: Přeji Vám vše nejlepší ve Vaší novinářské i pedagogické práci. |
7. 6. 2005
Nevydávejte se jinou cestouReakce na článek Jana Čulíka "Proč to nejde" Musím říci, že jsem opravdu vděčným čtenářem Britských listů a nedokáži vůbec slovy vyjádřit, jak velice si této Vaší práce vážím, píše čtenář O.H., který si nepřeje zveřejnit své jméno. Myslím, že BL jsou jakousi jedinou bludičkou světla v českých tmách a kdyby jich nebylo, tak tady všichni nevyhnutelně zmagoříme z toho, čím nám naše ubohé mozky vymývají ostatní česká média. |
7. 6. 2005
Jsem pravidelnou čtenářkou BL a moc vám ve vaší práci fandím. Z vlastní zkušenosti vím, že prakticky jakákoliv nezisková/mimimalně zisková práce pro veřejnost je v Čechách z velké části jen pro silné nátury. Vděku se prakticky nedočkáte, i když prokazatelně vytváříte hodnoty, které druzí vesele užívají, a akorát se na vás snese sprška zášti když se jen minimálně ozvete nebo něco neklapne. Prý že to přeci děláte z nadšení, tak co byste ještě nechtěli, že jo. Obdivuji vás, že tuhle káru už táhněte takhle dlouho a těší mě, že alespoň stoupá čtenost. Ono i když třeba lidé nepřispějí, ty 'jiné' názory publikované na BL se čím dál tím víc mezi lidí dostávají a to je jedině dobře. Ono to neškodí čas od času se takhle připomenout, míní Radka Pichlová. |
8. 6. 2005
Vilné dvacítky nemá k dispozici ani Filip Rožánek, a v tom vidím skutečné jádro problému. Dívat se na svět očima hormonálně labilního adolescenta, taky bych BL doporučil vyhlásit bankrot. Přesto: nevím, jaké byly původní plány s Britskými listy, ale předpokládám, že jejich vydavatel by nečekal devět let, jestli přece jen náhodou pšenka nepokvete. Ještě že BL nevydává Heffner. Až se mi podaří zjistit, proč by vlastně měl člověk chodit do šroubárny, pochopím snad, co tím mělo být řečeno. Dřív ne. Do té doby snad irácký odboj natočí Vilné sestry s vilnými dvacítkami. Celé to bude pochopitelně ultralevé, což jen podtrhne sex -appeal Margaret Thacherové po liposukci a adolescenti začnou houfně navštěvovat Britské listy. Třeba si je začnou i předplácet. |
7. 6. 2005
Neměly by Britské listy vyhlásit bankrot?Jan Čulík se durdí, že čtenáři nehnou pro Britské listy prstem, natož pak peněženkou. Chápu ho, taky by mě štvalo, kdybych se léta po nocích s něčím mořil a součet nákladů a příjmů by přesto zůstával v červených číslech. A pak bych se možná jednoho dne naštval, řekl si, že toho mám dost, a zavřel krám. Tak už to na světě chodí, že podniky, které nedokáží pokrýt náklady, vyhlašují bankrot. Anebo začnou vydělávat na předplacené televizi, jako to udělal Hugh Heffner s Playboyem. |
7. 6. 2005
Britské listy čtu víceméně pravidelně, píše Jiří Pilný. Tudíž i já jsem jeden z těch tisíců, kteří čtou a neplatí. Přečetl jsem si reakce čtenářů na sloupek Jana Čulíka a překvapilo mne, že většina reakcí byla negativních. Autoři útočili buď na úroveň článků uvedených v Britských listech, včetně obligátního: "tak jsem po dlouhé době zavítal na Britské listy" nebo na tón, jakým Jan Čulík svou výzvu napsal. |
7. 6. 2005
Na okraj k článku p. Kartouse "On to řekl", píše Michal Škop. Ať si kdokoliv zkusí najít NGOismus a humanrightismus (či dokonce radikální humanrightismus) např. v Googlu. Klaus píše:"Ta si vypůjčuji ze standardní společensko-vědní literatury, zejména z anglosaských zemí. Použití těchto slov není ani originalita, ani extremismus a ti, kterým se to takovým zdá, jenom předvádějí své ne-čtení a svou absolutní neznalost této, běžně dostupné literatury." Mně vyšly na Google velmi malé výsledky: |
7. 6. 2005
Na protesty mnoha neziskových organizací odpověděl prezident republiky, že jejich podrážděnost nemá opodstatnění. Prý neřekl nic, co by je mohlo popudit. To už je takový klausismus -- v televizních debatách se moderátoři i oponenti vždy mýlili, novináři to nebo ono "naprosto, naprosto" nechápali atd. Nezbývá než si pořádně přečíst, co prezident pravil a ponořit se hlouběji přes hysterizující "intelektuální provokativnost" jeho myšlenek. |
7. 6. 2005
Přečetl jsem si se zájmem polemický příspěvek pana Tomáše Ulmana a musím říct: nesouhlasím, píše Martin Kyral. Bohužel, otevřete-li si nějaký web věnovaný IT, velice často v různých fórech najdete tzv. flamewar Windows vs. Linux či Microsoft vs. open-source. Argumenty zde vznesené nemají žádnou váhu, cílem není diskuse, nýbrž napadání a urážky... Nyní projdu některé teze z příspěvku T. Ulmana a pokusím se reagovat z pozice spokojeného, ale ne fanatického, uživatele Linuxu a studenta informatiky: |
7. 6. 2005
Za všechno nemůže jen George Bush; problémy začaly už za Billa Clintona, právě on se rozhodl, že Amerika bude jednat jen sama. A Západ potřebuje vlastní perestrojku, aby vyřešil problémy Třetího světa. To jsou názory Michaila Gorbačova, který před příjezdem do Londýna poskytl rozhovor deníku Times. |
7. 6. 2005
tisková zpráva redakce A-Kontra k připravovanému zdražení jízdného v MHD Praha
V minulých dnech Magistrát hl. m. Prahy rozhodl o výrazném zvýšení jízdného v městské hromadné dopravě v Praze, ke kterému má dojít od 1. července. Cena jednotlivé jízdenky se zvyšuje z 12 na 20 Kč, přibližně o 10 procent podraží také předplatní kupóny. Radnice tento krok zdůvodnila rostoucími náklady na provoz MHD. S tímto rozhodnutím radnice zásadně nesouhlasíme. Chápeme, že ceny vstupů rostou, zdražení jízdného však nepovažujeme za vhodný způsob jak zvýšit příjmy MHD. Máme za to, že tento krok bude mít za následek úbytek cestujících v MHD a jejich následný přesun do individuální automobilové dopravy, což ještě dále vyhrotí již tak kritickou situaci na pražských silnicích. |
7. 6. 2005
Centra britských měst začínají rychle být naprosto totožná a přicházejí o veškeré znaky místní totožnosti. Zcela je totiž začínají ovládat nadnárodní společnosti se svými obchody, varovali v pondělí v Británii ekonomové. Zpráva organizace New Economics Foundation poukázala na to, že nadnárodní společnosti proměňují britská města v totožně "nakolnovaná" sídliště. Ze 103 měst, které nadace zkoumala, zjistila, že v centrech 42 z nich jsou jen obchody týchž nadnárodních společností. Místní firmy a obchody byly z center měst zcela vytlačeny. |
7. 6. 2005
Na Slovensku pôsobí niekoľko televíznych staníc s celoštátnym pokrytím. Sú to STV, Markíza, Joj a TA3. Všetky sú bulvárne a manipulatívne. Všetky sú platené z televíznych reklám s výnimkou STV, ktorá je okrem toho podstatným spôsobom financovaná aj z koncesionárskych poplatkov. |
7. 6. 2005
Francouzské a holandské NE Evropské ústavní smlouvě vyvolává četné diskuse. Proti hlasovala nejen konzervativní pravice, ale také mnoho levicově smýšlejících lidí. Argumenty proti se v tomto duchu rozkládaly od zakomplexovaného nacionalismu až po obavy, že Evropa se sjednocuje pod diktátem velkých nadnárodních monopolů a celý projekt Evropské unie má sloužit pouze k vytvoření dostatečně velkého hospodářského prostoru umožňujícího ještě větší maximalizaci jejich zisku, než jakého dosahovaly doposud. Ale v tomto nebylo spatřováno jediné nebezpečí. Zaměstnanci velkých firem v západních zemích se dostávali pod tlak svých zaměstnavatelů, vyhrožujících přesunutím výroby do nových členských zemí či dokonce do Asie, pokud nedojde ke snížení mezd a prodloužení pracovního týdne. |
7. 6. 2005
Max Zweig, Vzpomínky. Z německého originálu přeložil Tomáš Fürst, vydala Univerzita Palackého v Olomouci v koedici s Nakladatelstvím Monse o.p.s. v Olomouci v r. 2004. 1. české vydání (1. vydání Gerlingen 1987, 2. vydání Oldenburg 2002). ISBN 80-244-0910-0, 364 stran, cena není uvedena. Svět včerejška. Pod tímto názvem vydal světoznámý židovský spisovatel Stefan Zweig knihu, která byla testamentem nad zaniklou habsburskou říší, nad mnohonárodnostním státem, který v posledních desetiletích své existence umožnil svým obyvatelům a národům dospět. Dílo Stefana Zweiga bylo povzdechnutím nad světem, který pro autora znamenal tu nejzářivější epochu evropských dějin. Do doby fin d'siecle se narodil v Prostějově i jeho vzdálený příbuzný Max Zweig (1892-1992). Prožil dlouhý a bohatý život, který zůstával až téměř do posledních dní částečně spojen s Prostějovem. Na sklonku svého života, jehož druhou polovinu prožil v Izraeli, se rozhodl napsat své paměti pod lakonickým názvem - Vzpomínky. |
7. 6. 2005
S argumentací P. Šebesty nelze zcela souhlasit. Je nutno si uvědomit, že odebírání občerstvení při vstupu do areálu je samo o sobě zásahem do vlastnického práva návštěvníků akce, neboť dochází k omezování vlastnického práva tím, že si spotřebitel občerstvení, které je v jeho vlastnictví, nemůže zkonzumovat na místě, které si k tomu původně zvolil. |
8. 6. 2005
V květnu 2005 přispěli čtenáři na provoz Britských listů částkou částkou 5000 Kč, dalších 5000 Kč byl příjem z reklamy. Příspěvky stačí na běžný administrativní provoz listu, avšak neumožňují nám zatím financovat systematickou novinářskou práci ani systematickou technickou správu a technický rozvoj ani odbornou právní pomoc. Právě pro nedostatek financí nejsme schopni rychle zprovoznit celou řadu potřebných technických funkcí serveru (vyhledávání, statistiky, knihovnu, galerie, zasílání BL mailem, onlinové chaty, odstranit četné technické chyby). Finanční dary Občanskému sdružení Britské listy jsou v ČR odečitatelné ze základu daně z příjmu. Vydáváme k tomu na požádání písemné potvrzení. Hlavní potíží v současnosti je, že nemáme finanční prostředky na kompletní zprovoznění veškeré funkčnosti serveru Britských listů. Děkujeme všem, kteří podporují provoz Britských listů finančními dary i zadáváním reklamy. Jsme vám velmi vděčni za finanční záchranu našeho serveru, prosíme však: nepřestávejte přispívat, umožníte nám dělat naši práci lépe a efektivněji, budeme si moci například systematicky financovat právníka, což byl mělo být pro náš list nezbytné. Financujte si k vlastnímu prospěchu kritický a nezávislý deník.
Jsme vděčni za každý drobný příspěvek na provoz Britských listů, který je možno zaslat na účet v pražské Raiffeisen Bance, číslo účtu: 1001113917, kód banky 5500. Adresa banky je Karlovo nám. 10, Praha 2. Čtenáři ze zahraničí mohou přispět na provoz Britských listů úvěrovou kartou na adrese www.paypal.com po jednoduché registraci odesláním částky na adresu redakce@blisty.cz. |
22. 11. 2003
Britským listům můžete psát na adresu redakce@blisty.cz, šéfredaktor Jan Čulík má adresu culik@blisty.cz a také J.Culik@slavonic.arts.gla.ac.uk , pražský redaktor Štěpán Kotrba má adresu stepan@kotrba.cz a skype stepan.kotrba, technickému správci Dominiku Joe Pantůčkovi pište na adresu joe@joe.cz. |
Redakční výběr nejzajímavějších článků z poslední doby | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
8. 6. 2005 | Bush odmítl kjótský protokol pod vlivem ropné společnosti Exxon | ||
6. 6. 2005 | Rebelie kmánů | ||
6. 6. 2005 | Pozice mrtvého brouka v časech globalizace | Milan Černý | |
5. 6. 2005 | Vzkazuje vám Jeremy Paxman | Jan Čulík | |
3. 6. 2005 | Vždyť přece létat časem je krásné | Tomáš Koloc | |
3. 6. 2005 | Azyl a království | Alex Koenigsmark | |
3. 6. 2005 | O čem právě hlasuji/eme... | Vladimír Rott | |
3. 6. 2005 | Je útlak plodný? Kvete umění při útlaku jinak? | Jan Čulík | |
3. 6. 2005 | Británie: Úřady zasahují proti pirátům s farmaceutiky | ||
3. 6. 2005 | Okupace politické strany a její důsledek | Stanislav A. Hošek |
Měli by čtenáři finančně přispívat na Britské listy? | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
8. 6. 2005 | Proč to nejde a proč by stálo za to zkusit | Martin Marek | |
8. 6. 2005 | Vydávat noviny za 8.600.- Kč měsíčně je výkon hodný Davida Copperfielda | ||
8. 6. 2005 | Britské listy: polovina špíny a polovina perel | ||
8. 6. 2005 | Jsem parazitem, když čtu veřejně přístupné stránky? | ||
7. 6. 2005 | Proč to nejde? | Jan Čulík | |
7. 6. 2005 | Příšerná úroveň a parazitismus Britských listů | ||
7. 6. 2005 | Hodnotou BL je právě jejich nekomerčnost | ||
7. 6. 2005 | S hlubokou neúctou | ||
7. 6. 2005 | Jsem člověk pravicového smýšlení a rozhodně vás nebudu podporovat | ||
7. 6. 2005 | Britské listy jsou dobré právě proto, že nemají peníze |
Orgie konsumerismu: kontroly návštěvníků na kulturních akcích | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
8. 6. 2005 | Jak je to s právy návštěvníků na kulturních akcích | Patrik Šebesta | |
3. 6. 2005 | United Islands of Control & Profit podruhé? | Petr Šafařík | |
28. 6. 2004 | Láhve bylo povinností odebírat, jinak by došlo ke škodě na zisku | Patrik Šebesta | |
18. 6. 2004 | Dovolují občanské předpisy šacování? | Jan Rovenský | |
17. 6. 2004 | Vynucení prohlídky zavazadel je dáno právem na ochranu majetku provozovatele - tedy i zisku | Patrik Šebesta | |
15. 6. 2004 | "Boj proti terorismu" jako marketingový tah - malá, česká verze | Petr Šafařík |
Modrá šance ODS | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
24. 5. 2005 | Modrá šance pro zdravotnictví - změní radikálně a nevratně českou společnost k horšímu | Jiří Jírovec | |
20. 5. 2005 | Mladá internetová pravice zvolna hnědne | Ondřej Slačálek | |
16. 5. 2005 | Modrá šance pro bezpečí země | Josef Vít | |
13. 5. 2005 | Ach, my hlupáčci... | Petr Freiwillig | |
13. 5. 2005 | Ať zdechnou na zápraží nemocnic všichni, co nebudou mít na zdravotní pojištění - alespoň se pročistí genofond | Josef Vít | |
13. 5. 2005 | Argumentace kritiků Modré šance je nepodložená, plná chyb a ideologická | ||
13. 5. 2005 | Modrá šance je šancí pro levici | Lubomír Novotný | |
13. 5. 2005 | Rozkradený stát | Karel Braunheld | |
12. 5. 2005 | Krajský hejtman Petr Bendl obdržel z Rakovníka petici 4965 občanů | Petr Kotyk | |
12. 5. 2005 | Superbohatí lidé utrácením české ekonomice neprospějí |
Liberalismus | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
25. 5. 2005 | Proč jsem liberál? | Boris Cvek | |
25. 5. 2005 | Inspirativní liberál Karel Marx | Michael Kroh | |
25. 5. 2005 | Naděje, jistoty, antiliberálové | Pavel Urban | |
23. 5. 2005 | Liberalismus (?) a represe | ||
23. 5. 2005 | Chci mluvit do toho, co se mi nelíbí | Jindřich Kalous | |
22. 5. 2005 | Co není liberalismus | Petr Fiala | |
20. 5. 2005 | Liberalismus znamená především osobní svobodu | Milan Černý | |
16. 5. 2005 | Co je liberalismus? | Josef Vít |
Literární noviny | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
25. 4. 2005 | Literární noviny: Vyhrocení situace mimo právní rámec je krajně nešťastné | ||
25. 4. 2005 | Literární noviny: Opravdu nešťastné vyhrocení | Jiří Vančura | |
20. 4. 2005 | Literární noviny -- po valné hromadě | Jiří Vančura | |
12. 4. 2005 | "Literárky zničili osmašedesátníci" | Ivan Brezina | |
29. 3. 2005 | Ještě jednou k petici na záchranu Literárek | ||
25. 3. 2005 | Poslední číslo Literárních novin: Milník v dějinách žurnalistiky | Ondřej Slačálek | |
18. 3. 2005 | Stačí jedno slovo | ||
17. 3. 2005 | Odmítáme spojování našich zájmů se zájmy Jakuba Patočky | ||
14. 3. 2005 | Patočkova zbytnělá sebedůvěra | Jiří Vančura | |
11. 3. 2005 | Konec Cirkulárních novin | Jan Machonin |
Případ Petra Partyka | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
21. 3. 2005 | Free speech is ours, but don't dare use it | Jan Čulík | |
17. 3. 2005 | Dura lex, sed lex | Jaroslav Štemberk | |
17. 3. 2005 | Případ Petra Partyka je svým způsobem pro české soudnictví typický | Aleš Uhlíř | |
16. 3. 2005 | Jak soud potrestal Petra Partyka za to, co mu neprokázali | ||
16. 3. 2005 | Je byrokratičnost omluvou? | Jan Čulík | |
15. 3. 2005 | Chvála soudce Šídla | Zdeněk Jemelík | |
10. 3. 2005 | Stát nemá trestat občany, kteří kritizují úředníky | Jan Čulík | |
2. 3. 2005 | Petr Partyk byl za verbální "trestný čin" odsouzen do vězení | ||
28. 2. 2005 | Špatný zákon omezuje svobodu projevu |
Osvobození Československa v roce 1945 a konec II. světové války | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
24. 5. 2005 | ...a ani spojenci by Německo neporazili bez příspěvku SSSR | ||
23. 5. 2005 | Pár myšlenek o druhé světové válce IV. | Boris Cvek | |
23. 5. 2005 | Anglo-německý spor o obětech a vinících | Richard Seemann | |
16. 5. 2005 | Pár myšlenek o druhé světové válce III | Boris Cvek | |
13. 5. 2005 | Skutečnými hrdiny druhé světové války byli Svědkové Jehovovi | Filip Sklenář | |
12. 5. 2005 | Válka | Milan Valach | |
11. 5. 2005 | Proč neslavíme konec druhé světové války | Jan Vnouček | |
11. 5. 2005 | Pár myšlenek o druhé světové válce II | Boris Cvek | |
10. 5. 2005 | Smí mít pravda dva konce? | Miloš Dokulil | |
6. 5. 2005 | Tolik válečných mýtů, jako je národů |
"Dáda" Patrasová | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
16. 3. 2005 | PR Dády Patrasové, to je malorážka proti PR Šárky Grossové! | ||
14. 3. 2005 | Novináři na hraní | Bohumil Kartous | |
18. 1. 2005 | Komerční tlaky omezují svobodu slova | Jan Čulík | |
12. 1. 2005 | Dáda Patrasová "hodlá podat trestní oznámení" za recenzi na její televizní show | ||
7. 1. 2005 | Dáda Patrasová je tvrdá profesionálka | Vojtěch Fatka | |
7. 1. 2005 | Dáda využívá jen toho, že malé holčičky budou chtít vypadat stejně umakartově | Štěpán Kotrba | |
5. 1. 2005 | Dáda není dada | Bohumil Kartous | |
4. 1. 2005 | "Dáda" Patrasová škodí dětem a České televizi - dělá jí za to ČT zakázanou reklamu? | Jiří Černý |
Globální oteplování | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
8. 6. 2005 | Bush odmítl kjótský protokol pod vlivem ropné společnosti Exxon | ||
8. 6. 2005 | Šéf britských konzervativců varuje před podnebnými změnami | ||
31. 5. 2005 | Taky bude Vaše dovolená samozřejmě s leteckou dopravou? | Miloš Dokulil | |
27. 5. 2005 | Říkají Vám něco čísla? | Miloš Dokulil | |
27. 4. 2005 | V Arktidě došlo k drastické erozi ozónové vrstvy | ||
24. 2. 2005 | Proč publikují média "nekompetentní" články Ivana Breziny? | ||
21. 2. 2005 | Kjótský protokol je pouhým začátkem | Bushka Bryndová | |
17. 2. 2005 | Jak se svět mění | ||
15. 2. 2005 | I my jsme součástí hmotného světa | ||
8. 2. 2005 | Budou ohroženy vodní zdroje, výroba potravin i světové hospodářství | Bushka Bryndová |
Evropská ústava a Lisabonská smlouva | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
6. 6. 2005 | Pánové politologové jistě něco vymyslí | Michal Vimmer | |
6. 6. 2005 | Rebelie kmánů | ||
6. 6. 2005 | Pozice mrtvého brouka v časech globalizace | Milan Černý | |
3. 6. 2005 | Barroso: Evropská ústava není mrtvá | ||
3. 6. 2005 | Poučení z francouzského a nizozemského NE | Michael Kroh | |
1. 6. 2005 | Návrat politiky do Francie | Milan Neubert | |
1. 6. 2005 | Problémy Evropské ústavní smlouvy | Martin Kunštek | |
1. 6. 2005 | PBS: Co bude znamenat odmítnutí EU Francií pro USA? | ||
31. 5. 2005 | Timothy Garton Ash: Francii ovládl strach | ||
10. 5. 2005 | Co se stane po odmítnutí euroústavy? |
Dokumentární filmy Adama Curtise - hlubinné porozumění současnosti | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
13. 5. 2005 | Curtisova Moc nočních můr na filmovém festivalu v Cannes | ||
15. 4. 2005 | Význačný televizní dokumentarista obvinil BBC, že přehání hrozbu terorismu | ||
31. 3. 2005 | Moc nočních můr Adama Curtise v Bratislavě | ||
11. 3. 2005 | Neoliberální plíživý převrat a smrt demokracie podle Noreeny Hertzové | Stanislav Heczko | |
2. 3. 2005 | Moc nočních můr na Ostravské univerzitě | ||
26. 1. 2005 | Česká redakce BBC informuje o filmu Adama Curtise | Jan Čulík | |
19. 1. 2005 | Curtisova Moc nočních můr znovu v britské televizi | ||
18. 1. 2005 | Bez analýzy a syntézy se ve světě nezorientujete - musíte vytvářet teorie o tom, jak věci jsou | Irena Ryšánková | |
6. 1. 2005 | Jak Adam Curtis bourá mýty prostřednictvím šokujících vizuálních souvislostí | Marta Svobodová | |
6. 1. 2005 | Síla nočních můr v Nostickém paláci |
17. listopad | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
26. 1. 2005 | Oskar Krejčí: Komunisti museli disidentom moc doslova vnútiť | ||
26. 1. 2005 | Opozice nechtěla jít do vlády | ||
24. 1. 2005 | Šlo o lidskou důstojnost, i když to většina už zapomněla | Vilém Prečan | |
24. 1. 2005 | Filipov: Nic se nepohne do května 1990 | ||
24. 1. 2005 | Blacková: Nechte Fojtíka jet do USA | ||
24. 1. 2005 | Proč se v Praze pořád nic neděje | ||
24. 1. 2005 | Klaus: Z Občanského fóra se stává politická strana | ||
13. 12. 2004 | 17. listopad -- přestaňme se litovat | Milan Valach | |
10. 12. 2004 | Trojí ohlédnutí za "Listopady" | Petr Miller | |
8. 12. 2004 | 17. listopad trochu jinak | Miroslav Polreich |
Český film | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
9. 5. 2005 | Příjemná zábava s novým Renčovým filmem | Jan Čulík | |
7. 5. 2005 | Zlopověstné dítě přichází do kin | Petr Šafařík | |
15. 4. 2005 | Pár postřehů k Horem pádem | Jan Lipšanský | |
14. 4. 2005 | Je Horem pádem dobrý film? | Igor Daniš | |
8. 3. 2005 | Český lev byl k ničemu | Jan Čulík | |
13. 1. 2005 | Formanovo Taking Off je typické emigrantské dílo | Jan Čulík | |
9. 1. 2005 | Vcelku slušná televizní inscenace | Jan Čulík | |
8. 12. 2004 | Jak se v Jihlavě opět myslelo filmem | Petr Šafařík | |
29. 10. 2004 | Český sen: Podstatný film aneb Zklamání z kritiky Jana Čulíka | Petr Šafařík | |
10. 10. 2004 | Bezesné noci: Studium postojů, nikoliv fakta | Jan Čulík |
Zelení | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
17. 5. 2005 | Získají domy nakonec polistopadoví zbohatlíci, kteří zasedají v městské radě? | Stanislav A. Hošek | |
16. 5. 2005 | Snahy řešit konflikty ve straně Zelených | ||
19. 4. 2005 | Demokracie není apriori dobrá, nebo špatná | Petr Kuba | |
29. 3. 2005 | Pokusy na zvířatech nejsou nezbytné | ||
11. 3. 2005 | Konec Cirkulárních novin | Jan Machonin | |
11. 3. 2005 | Mají si slova uchovat svůj smysl? | Ondřej Slačálek | |
10. 3. 2005 | Jakub Patočka je odtržen od reality | Ivan Brezina | |
9. 3. 2005 | Literárky: respekt vůči politické kultuře | Milan Daniel | |
8. 3. 2005 | "Politický aktivismus je pro novináře přece normální...!" | ||
4. 3. 2005 | Patočka nedělá z Literárních novin stranický věstník Zelených | Olga Lomová |
Sdělovací prostředky | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
24. 5. 2005 | Změna systému školství aneb univerzální učebnice | Jan Poštulka | |
20. 5. 2005 | V pondělí nebude BBC vysílat "Newsnight"; Paxman odmítl stát se stávkokazem | ||
10. 5. 2005 | Mediální násilí -- nahodilost či logický důsledek stavu společnosti | Petr Sak | |
2. 5. 2005 | Česká televize zahajuje experimentální digitální vysílání | ||
29. 4. 2005 | Odpolitizovat | Bohumil Kartous | |
28. 4. 2005 | Nebylo to nedospělé rozhodnutí nějakého spratka | Jan Čulík | |
25. 4. 2005 | Secretive politicians vanquish a media foe | Jan Čulík | |
25. 4. 2005 | Zasedání Stálé komise pro sdělovací prostředky Parlamentu v České televizi | ||
21. 4. 2005 | ČT opět jako stanice katolické církve | ||
21. 4. 2005 | Duchovní prázdnota českých médií a Klepetko jako totem vlezle podlézavého tónu | Michal Vimmer |
21. srpen 1968 | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
22. 11. 2004 | Udalosti, ktoré zmenili pohľad na svet | Michal Barnovský | |
13. 9. 2004 | Definitívny koniec československej jari | Peter Greguš | |
3. 9. 2004 | Třeba uprostřed noci na opačný straně Zeměkoule | Tomáš Koloc | |
1. 9. 2004 | 21. srpen: Trinásta komnata dejín | Pavol Janík | |
23. 8. 2004 | Chcete snad říci, že srpen 1968 nebyl událostí? | ||
23. 8. 2004 | K roku 1968: Psal jsem z pozice laika | Boris Cvek | |
21. 8. 2004 | Ukradená normalizace | Milan Krejčiřík | |
21. 8. 2004 | Českoamerická televize o invazi z roku 1968 | ||
21. 8. 2004 | Výstava o Pražském jaru 1968 a o srpnové invazi na Michigan University | ||
20. 8. 2004 | Zkreslený pohled Borise Cveka na osmašedesátý rok je alarmující | Jan Čulík |
Práva homosexuálů | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
3. 5. 2005 | Logika myšlení u některých lidí... | ||
2. 5. 2005 | České "pravicové" servery a homosexuálové | ||
26. 4. 2005 | Nad nesmyslností diskriminace homosexuálů | Bohumil Kartous | |
23. 4. 2005 | Nový papež ostře odsoudil španělský zákon dovolující homosexuální manželství | ||
10. 3. 2005 | Mají homosexuálové vychovávat děti? | Ondřej Stehlík | |
20. 2. 2005 | Bush a jeho homosexuální prostitut | Fabiano Golgo | |
13. 1. 2005 | Křesťané respektují homosexuály | Boris Cvek | |
5. 1. 2005 | Křesťané a demokracie | Milan Valach | |
4. 1. 2005 | Valach, drzost a náboženství | Jan Hruška | |
27. 12. 2004 | Mimoběžné názory Milana Valacha | Pavel Urban |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
24. 5. 2005 | Změna systému školství aneb univerzální učebnice | Jan Poštulka | |
28. 4. 2005 | Reforma školství je vážně ohrožena | ||
26. 4. 2005 | Je to možné? | Igor Daniš | |
21. 4. 2005 | Nejde o školné, ale o úlohu vzdelania | Igor Daniš | |
7. 4. 2005 | Struktura a funkce | Michal Giboda | |
23. 3. 2005 | Na státní maturity se zbytečně vyplýtvalo přes 100 milionů korun! | Radek Sárközi | |
10. 3. 2005 | Opravdu školská reforma? | Milan Kulhánek | |
1. 3. 2005 | O voze, o koze a o školném | Radim Valenčík | |
1. 3. 2005 | O školství, prosím, bez demagogie | Rudolf Převrátil | |
28. 2. 2005 | Přestaňme snít o New Labour, pokud sociální spravedlnost má být naším cílem | Jan Drahokoupil |
Katolická církev | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
26. 5. 2005 | Odsoudila katolická církev skutečně své zločiny? | ||
25. 5. 2005 | Není omluva jako omluva | Boris Cvek | |
16. 5. 2005 | Zázrak jako setrvalý argument pro "spasitelnost" víry | Miloš Dokulil | |
13. 5. 2005 | Skutečnými hrdiny druhé světové války byli Svědkové Jehovovi | Filip Sklenář | |
13. 5. 2005 | Papež Jan Pavel II. bude blahoslaven | ||
13. 5. 2005 | Krizová komunikace české katolické církve, smlouva s Vatikánem a ošukaní chlapečci | Štěpán Kotrba | |
13. 5. 2005 | Je vyšetřování pedofilních zločinů podle církevního práva "nevinným vnitropodnikovým disciplinárním řízením"? | Jan Čulík | |
9. 5. 2005 | Oslovily Vatikán představy o Bohu-Hodináři nebo Bohu-Návrháři? | Miloš Dokulil | |
7. 5. 2005 | Vatikán "donutil jezuitu, aby rezignoval z šéfredaktorské funkce" | ||
3. 5. 2005 | Je Vatikán jen středem Obce věřících, anebo panovnickým dvorem? | Miloš Dokulil |
Česká literatura | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
3. 6. 2005 | Vždyť přece létat časem je krásné | Tomáš Koloc | |
3. 6. 2005 | Azyl a království | Alex Koenigsmark | |
3. 6. 2005 | Je útlak plodný? Kvete umění při útlaku jinak? | Jan Čulík | |
23. 5. 2005 | "Bez paměti žilo by se lépe ..." | Jakub Kára | |
12. 5. 2005 | Viewegh se k stáru naučil psát | Jan Čulík | |
10. 5. 2005 | Sedmero rozchodů | Irena Zítková | |
6. 5. 2005 | Horory v domácím balení | František Hrdlička | |
14. 4. 2005 | Neprožívám žádné velké excesy | Filip Sklenář | |
21. 1. 2005 | K čemu je podivné myšlení o takových věcech, jako je například literatura | Pavel Janoušek | |
19. 1. 2005 | Jana Černá neboli Honza Krejcarová, dcera Mileny Jesenské, milenka Egona Bondyho, černá lyra nebo bílá labuť s poraněnou perutí Bohumila Hrabala ... | Ludvík Hess |