7. 1. 2005
POLEMIKADáda Patrasová je tvrdá profesionálkaKdyž mne jeden známý s neskrývanou radostí informoval o tom, že Jiří Černý se v Britských listech pustil do pořadu Vánoce s Dádou, očekával jsem sice tvrdou, ale inteligentní a citlivou kritiku od hudebního kritika (kterého si velice vážím) Jiřího Černého. Po přečtení několika řádků Vašeho článku jsem okamžitě pochopil, že jde pouze o shodu jmen. I tak jsem si ale Váš článek pečlivě přečetl a pokusím se alespoň některé vaše názory poopravit (soudě podle jasné a důrazné argumentace typu: "podle nejmenované pracovnice dětského domova apod.", to bude zcela zbytečné...). Bohumil Kartous, "Dáda není dada" ZDE |
Je zřejmě dobré si hned v úvodu uvědomit, že pořady s Dádou Patrasovou jsou určeny především dětskému divákovi. Jak autor článku uvádí, i on byl před dvaceti lety divákem studia Kamarád a s Dádou se občas prostřednictvím televizní obrazovky vídal. Většina dětských diváků ovšem s rostoucím věkem odroste i dětským pořadům a volí si zcela logicky jiné. Autor článku "'Dáda' Patrasová škodí dětem a Česká televize -- dělá jí za to ČT zakázanou reklamu?" asi ne. Omylem sice spatřil konec jejího pořadu, ale nelenil prožít si "své peklo" ještě jednou při repríze a dokonce se stopkami v rukou! Jak jsem již uvedl, bude asi zbytečné některé jeho názory vyvracet, ale velmi stručně jen několik fakt. 1. Pořad byl natáčen v době, kdy ČT výrazně omezila financování všech pořadů, nebýt finanční spoluúčasti sponzorů, jistě by nevznikl a děti z Dětského domova Dagmar by nedostaly nejen hodnotné dárky, ale také finanční hotovost. Tento hlavní záměr pořadu (každoroční finanční pomoc DD Dagmar) autorovi díky stálé kontrole délce stopáží s Dádou zjevně unikl. Škoda. 2. Autorovi bych doporučil navštívit libovolné představení D. Patrasové. Pochybuji o tom, že zmanipulovat tolik dětí a hlavně jejich reakce při představení je výsledkem necitelné práce tvrdé profesionálky šoubyznysu. Z vlastní zkušenosti mohu konstatovat, že dětský divák dá velmi jasně najevo svůj zájem či nezájem o nabízenou zábavu. 3. Klipy, které byly v pořadu použity, nebyly v žádném případě připravovány pro tento pořad, jejich zařazení jen snížilo rozpočet a ono používání "oslích můstků" je zcela logické, neboť tam, kde chybí peníze, dostává se prostor pro ony "oslí můstky". 4. Velmi zajímavá je autorova důslednost, s jakou během pořadu sledoval kostýmy a pohyby tolik kritizované Dády. Nepozdávají se mu ani šaty, které pro seriál Arabela navrhoval pan Pištěk. Jak sám uvádí: "nádech těchto scén byl -- promiňte-jaksi pornografický..." Vrcholem autorova kritického shlédnutí celého pořadu je pak černá podprsenka, jež prosvítala v jednom klipu pod růžovou halenkou! 5. Natáčení pořadu se účastnily pouze děti z Dětského domova Dagmar s vyjímkou dvou zpěváčků úvodní písně. Vzpomínané fotogenické dítě (právě proto se v pořadu objevuje nejčastěji) je z dětského domova a není tedy žádným "malým studiovým profesionálem". 6. Takto bych mohl pokračovat ve vyvracení řady dalších autorových názorů, ale jak jsem již napsal, bylo by to zcela zbytečné. Osobně bych autorovi článku navrhoval smír s tolik kritizovanou Dádou a žádost o zaslání oné černé podprsenky na jeho adresu. Domnívám se, že se tím může hodně vyřešit... Autor je režisér České televize Brno, scénárista a režisér "Vánoc s Dádou" |
"Dáda" Patrasová | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
7. 1. 2005 | Dáda Patrasová je tvrdá profesionálka | Vojtěch Fatka | |
7. 1. 2005 | Dáda využívá jen toho, že malé holčičky budou chtít vypadat stejně umakartově | Štěpán Kotrba | |
5. 1. 2005 | Dáda není dada | Bohumil Kartous | |
4. 1. 2005 | "Dáda" Patrasová škodí dětem a České televizi - dělá jí za to ČT zakázanou reklamu? | Jiří Černý |