30. 7. 2004
Británie: Velký Bratr posiluje své pravomociOd nynějška zaznamenává policejní kamera u benzínové stanice v severoanglickém Bradfordu až 3000 automobilových poznávacích značek za hodinu. Teoreticky je úkolem této kamery identifikovat osoby, které nezaplatily za odebraný benzín u benzínové pumpy as pak také automobily, proti nimž byly vydány soudní příkazy a které jsou hledány. Avšak poprvé v historii bude tato televizní kamera poskytovat policii čtyřiadvacet hodin denně informace o automobilech, které se u dané benzínové stanice jen zastaví. Vyvolává to znepokojení u aktivistů za lidská práva. |
Toto pilotní schéma, které využívá nejnovější technologie pro automatické rozpoznávání poznávacích značek, bylo uvedeno do praze v Bradfordu v Yorkshiru před třemi týdny a má být zavedeno u dalších šesti benzínových stanic. Je to ukázkou toho, jak ve světě po útocích z 11. září se nezadržitelně šíří užívání průmyslové televize a policejních kamer. Průměrně mohou Londýňané očekávat běžném životě sledování až 300 policejními kamerami denně. Kamery pro identifikaci poznávacích značek u automobilů využívají v podstatě téže technologie, jaké používá zařízení, které pomáhá v Londýně vynucovat platbu za vjezd automobilů do vnitřního města. Britské ministerstvo vnitra chce příští rok vybavit všechny policejní sbory v Británii kamerami pro identifikaci státních poznávacích značek. Budou instalovány do policejních automobilů. Yorkshireská policie argumentuje, že zavedení těchto kamer má zabránit podvodníkům, aby odjeli od benzínové pumpy po natankování bez placení. Uvádí také, že je systém "cenným zdrojem dalších informací". Britští opoziční liberální demokrati však varují, že jde možná o zneužívání policejních pravomocí. "Lidé mají právo se volně pohybovat, aniž by úřady věděly, kde přesně jsou." V minulosti došlo k řadě případů, kdy bylo prostřednictvím průmyslové televize zneužito soukromí občanů, například v případech, kdy noční kluby prodávaly záběry osob během pohlavního styku. Policejních kamer se také u benzínových stanic začíná využívat k zjišťování osob, které nemají pojištění automobilu. Skupiny hájící lidská práva jsou znepokojeny tím, do jaké míry to povede k omezování soukromí občanů. Podrobnosti v angličtině ZDE |
Doprava | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
30. 7. 2004 | Británie: Velký Bratr posiluje své pravomoci | ||
10. 9. 2003 | České dráhy: za přepážkou jsme si všichni rovni | Markéta Michlová | |
8. 8. 2003 | Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu? | ||
8. 8. 2003 | Jak platit za užívání silnic | ||
8. 8. 2003 | Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují | ||
6. 8. 2003 | S Českými drahami ve špíně a horku | Milan Krčmář | |
6. 8. 2003 | Příliš lehká hra s fakty | Michal Krsek | |
6. 8. 2003 | Neurážejte Turecko srovnáváním jeho železnice s ČD | Luděk Miklas | |
6. 8. 2003 | Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky | Ilona Bílková | |
6. 8. 2003 | Jezděte více vlakem! | Milan Borovička | |
16. 7. 2003 | Zkušenost cestujících vizitkou Českých drah | ||
15. 7. 2003 | Jezdit vlakem v ČR je zážitek, ale umyjte si pak ruce | Jan Čulík | |
27. 5. 2003 | Vstup do EU z hlediska ochrany životního prostředí | Jan Zeman | |
26. 5. 2003 | Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? | Radek Mokrý | |
17. 3. 2003 | Privatizácia železníc v treťom svete | Martin Brendan |