6. 8. 2003
Příliš lehká hra s faktyVáženy pane Čulíku,
vždy mě potěší, jak lehce si hrajete s fakty, ZDE. Chápu, že nikdo není odboník na všechno, nicméně založit svoji argumentaci na zjevně nesmyslných faktech by se skutečně nemělo v seriózních novinách stávat.
|
Ve Vašem sloupku s názvem Děsí mě ten kontrast, jste se obul do Českých drah. Ne, že bych je považoval za organizaci bez problémů, nicmnéně dle mých informací je vlak EC 176 PORTA BOHEMICA (Praha - Hamburg), který pravděpodobně Vaše dcera využila, vlakem vypravovaným Českými drahami. Tudíž položení kontrastu mezi dotyčný vlak a vlak z Uherského Hradiště v kontextu jiných provozovatelů je nepravdivé a zcela nesmyslné. Oba vlaky vypravují ČD (které si normálně vagóny od DB pronajímají). Nejde navíc o stejné vlaky - v ČR máme prostě vícero typů vlaků než jen "courák" a "rychlík". Mimochodem, pokud byste z Uherského Hradiště dojeli do Brna a tam přestoupili na vlak InterCity či EuroCity, jeli byste stejnými vagóny. Chápal bych Vaše rozhořčení nad tím, že ČD nejsou schopny zajistit ve všech vlacích podobný komfort nebo alespoň čistotu, nicméně daný kontext považuji za nesmyslný. Mají-li mít čtenáři elementární důvěru k článkům publikovaným na BL, je nutné, aby autoři před vynášenými soudy získali všechna (nebo alespoň všechna veřejně dostupná fakta). V opačném případě jim nezbude nic jiného, než pokládat BL za tendenční bulvár. P.S: Mým jediným spojením s Českými drahami je to, že pravidelně užívam jejich služeb (se střídavou spokojeností). Poznámka JČ: Vlak byl kompletně německý, a to až na takové drobnosti, že na cedulích na vnějších stěnách vagonů DB (i uvnitř vagonů) se seznamem stanic na trase byly drobné "německé" pravopisné chyby, jaké Čech neudělá. I uvnitř bylo zařízení vlaku i další informace zcela německé, včetně německým jazykem a luxusním (barevným) německým tiskem a vyrobeného a na kvalitním papíře vytištěného "Zug Begleiteru" (jízdního řádu; vím, jak skromně vypadají tyto jízdní řády v českých rychlících, pokud se vyskytnou). Pokud je to tedy však přece jen český vlak, jak píše pan Krsek, Českým drahám je nutno udělat poklonu, že aspoň v tomto případě dokáží tak dokonale napodobit německou preciznost. (Dobře znám české vlaky Intercity či Eurocity, jezdící v ČR, kvalitou úroveň vlaku, jedoucího do Hamburku, nedosahují. Mimo jiné nemají například ty počítačové zásuvky - když jsem se jednou průvodčího ptal, kde jsou, protože se ty zásuvky inzerují na jízdenkách Českých drah, omlouval se, že jsou v ČR k dispozici jen výjimečně.) Otázkou pak zůstává, proč mají němečtí cestující nárok od Českých drah na službu daleko vyšší kvality, než je v ČR normálně zvykem - a na normálních tratích se České dráhy svůj vozový park ani neobtěžují umýt. |
Doprava | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
6. 8. 2003 | S Českými drahami ve špíně a horku | Milan Krčmář | |
6. 8. 2003 | Příliš lehká hra s fakty | Michal Krsek | |
6. 8. 2003 | Neurážejte Turecko srovnáváním jeho železnice s ČD | Luděk Miklas | |
6. 8. 2003 | Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky | Ilona Bílková | |
6. 8. 2003 | Jezděte více vlakem! | Milan Borovička | |
16. 7. 2003 | Zkušenost cestujících vizitkou Českých drah | ||
15. 7. 2003 | Jezdit vlakem v ČR je zážitek, ale umyjte si pak ruce | Jan Čulík | |
27. 5. 2003 | Vstup do EU z hlediska ochrany životního prostředí | Jan Zeman | |
26. 5. 2003 | Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? | Radek Mokrý | |
17. 3. 2003 | Privatizácia železníc v treťom svete | Martin Brendan | |
10. 3. 2003 | Tajnosti a klamstvá Európskej komisie: oslabovanie sociálneho systému | Radovan Geist | |
3. 3. 2003 | Začátek výstavby dálnice do Ostravy se znovu odkládá | Jaroslav Hlaváček | |
2. 3. 2003 | Je možno ještě zachránit České dráhy před destrukcí? | Pavel Řezáč | |
14. 2. 2003 | Náš štrajk sa neskončil | Radovan Geist, Martin Muránsky |