6. 8. 2003
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
6. 8. 2003

Příliš lehká hra s fakty

Váženy pane Čulíku,

vždy mě potěší, jak lehce si hrajete s fakty, ZDE. Chápu, že nikdo není odboník na všechno, nicméně založit svoji argumentaci na zjevně nesmyslných faktech by se skutečně nemělo v seriózních novinách stávat.

Ve Vašem sloupku s názvem Děsí mě ten kontrast, jste se obul do Českých drah. Ne, že bych je považoval za organizaci bez problémů, nicmnéně dle mých informací je vlak EC 176 PORTA BOHEMICA (Praha - Hamburg), který pravděpodobně Vaše dcera využila, vlakem vypravovaným Českými drahami. Tudíž položení kontrastu mezi dotyčný vlak a vlak z Uherského Hradiště v kontextu jiných provozovatelů je nepravdivé a zcela nesmyslné. Oba vlaky vypravují ČD (které si normálně vagóny od DB pronajímají). Nejde navíc o stejné vlaky - v ČR máme prostě vícero typů vlaků než jen "courák" a "rychlík".

Mimochodem, pokud byste z Uherského Hradiště dojeli do Brna a tam přestoupili na vlak InterCity či EuroCity, jeli byste stejnými vagóny.

Chápal bych Vaše rozhořčení nad tím, že ČD nejsou schopny zajistit ve všech vlacích podobný komfort nebo alespoň čistotu, nicméně daný kontext považuji za nesmyslný.

Mají-li mít čtenáři elementární důvěru k článkům publikovaným na BL, je nutné, aby autoři před vynášenými soudy získali všechna (nebo alespoň všechna veřejně dostupná fakta). V opačném případě jim nezbude nic jiného, než pokládat BL za tendenční bulvár.

P.S: Mým jediným spojením s Českými drahami je to, že pravidelně užívam jejich služeb (se střídavou spokojeností).

Poznámka JČ: Vlak byl kompletně německý, a to až na takové drobnosti, že na cedulích na vnějších stěnách vagonů DB (i uvnitř vagonů) se seznamem stanic na trase byly drobné "německé" pravopisné chyby, jaké Čech neudělá. I uvnitř bylo zařízení vlaku i další informace zcela německé, včetně německým jazykem a luxusním (barevným) německým tiskem a vyrobeného a na kvalitním papíře vytištěného "Zug Begleiteru" (jízdního řádu; vím, jak skromně vypadají tyto jízdní řády v českých rychlících, pokud se vyskytnou).

Pokud je to tedy však přece jen český vlak, jak píše pan Krsek, Českým drahám je nutno udělat poklonu, že aspoň v tomto případě dokáží tak dokonale napodobit německou preciznost. (Dobře znám české vlaky Intercity či Eurocity, jezdící v ČR, kvalitou úroveň vlaku, jedoucího do Hamburku, nedosahují. Mimo jiné nemají například ty počítačové zásuvky - když jsem se jednou průvodčího ptal, kde jsou, protože se ty zásuvky inzerují na jízdenkách Českých drah, omlouval se, že jsou v ČR k dispozici jen výjimečně.)

Otázkou pak zůstává, proč mají němečtí cestující nárok od Českých drah na službu daleko vyšší kvality, než je v ČR normálně zvykem - a na normálních tratích se České dráhy svůj vozový park ani neobtěžují umýt.

                 
Obsah vydání       6. 8. 2003
6. 8. 2003 Velvyslanectví německých zájmů - dopis jednoho lobbisty Štěpán  Kotrba
6. 8. 2003 Proti hlučné restauraci lze zasáhnout - snad Jan  Čulík
6. 8. 2003 Česká pošta: "Peníze nevyměňujeme" Jan  Čulík
6. 8. 2003 Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky Ilona  Bílková
6. 8. 2003 Jak se v ČR kradou platy Jan  Čulík
6. 8. 2003 Vyberte předsedu Nejvyššího kontrolního úřadu bez politikaření Bohdan  Dvořák
5. 8. 2003 Česká pošta: kapitalismus, který zešílel, aneb "mají toho hodně" Jan  Čulík
6. 8. 2003 Krize české kinematografie? Jan  Lipšanský
6. 8. 2003 Jak zemřel dr. Kelly? Tomáš  Krček
6. 8. 2003 CzechTek budil lidi na ploše 615 km2 Jaromír  Zlámal
6. 8. 2003 Nelze omlouvat, když někdo obtěžuje lidi hlukem
6. 8. 2003 S Českými drahami ve špíně a horku Milan  Krčmář
6. 8. 2003 Jezděte více vlakem! Milan  Borovička
6. 8. 2003 Neurážejte Turecko srovnáváním jeho železnice s ČD Luděk  Miklas
6. 8. 2003 Příliš lehká hra s fakty Michal  Krsek
5. 8. 2003 Jak smrt Davida Kellyho zaujala zahraniční média
5. 8. 2003 LFŠ závěrem: Letošní Filmovka ve srovnání s loňskou Jan  Čulík
5. 8. 2003 Když se ruší cesty Marie  Lipoldová
5. 8. 2003 Kladivo na ...?! Ladislav  Žák
4. 8. 2003 Hospodaření OSBL za červenec 2003
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech

Doprava RSS 2.0      Historie >
6. 8. 2003 S Českými drahami ve špíně a horku Milan  Krčmář
6. 8. 2003 Příliš lehká hra s fakty Michal  Krsek
6. 8. 2003 Neurážejte Turecko srovnáváním jeho železnice s ČD Luděk  Miklas
6. 8. 2003 Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky Ilona  Bílková
6. 8. 2003 Jezděte více vlakem! Milan  Borovička
16. 7. 2003 Zkušenost cestujících vizitkou Českých drah   
15. 7. 2003 Jezdit vlakem v ČR je zážitek, ale umyjte si pak ruce Jan  Čulík
27. 5. 2003 Vstup do EU z hlediska ochrany životního prostředí Jan  Zeman
26. 5. 2003 Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? Radek  Mokrý
17. 3. 2003 Privatizácia železníc v treťom svete Martin  Brendan
10. 3. 2003 Tajnosti a klamstvá Európskej komisie: oslabovanie sociálneho systému Radovan  Geist
3. 3. 2003 Začátek výstavby dálnice do Ostravy se znovu odkládá Jaroslav  Hlaváček
2. 3. 2003 Je možno ještě zachránit České dráhy před destrukcí? Pavel  Řezáč
14. 2. 2003 Náš štrajk sa neskončil Radovan  Geist, Martin Muránsky