6. 8. 2003
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
6. 8. 2003

S Českými drahami ve špíně a horku

Přečetl jsem si Váš sloupek o ČD a o vlacích vůbec, ZDE. Zrovna dneska jsem absolvolal cestu z Třebíče do Ostravy a zpět. To vše v jednom dni, což znamená, že jsem s naší monopolní drážní společností strávil asi 11 hodin a najel jsem s jejími vlaky asi 500 km. (To je průměrná cestovní rychlost 45 km/h - pozn. JČ)

Taky rád samozřejmě sedím v expresu, kde funguje klimatizace a jsou tam příjemná křesílka, ale ne dneska...

I když jsem jel v normálním (tj. špinavém) vlaku, divil jsem se, jak to dobře funguje - měli jsme totiž jen 15 minut zpožděení. To prosím normálně nebývá - do Ostravy většinou přijedu s 45 minutovou sekerou.

Víte, že cestu do Ostravy a zpět do Třebíče absolvuji každý týden (vyjma prázdnin) již čtvrtý rok. Osob ně musím přiznat, že jsem už naprosto otupěl. Vždycky si říkám: "Hlavně, když tam ten vlak dojede." (Jednou se mi stalo, že jsme opravdu jaksi nemohli dojet - vlaku shořela lokomotiva :-)).

Už si ani nevšímám té špíny a horka - hlavně když dojedu tam, kam jsem původně chtěl.

Větu, kterou teď napíšu, myslím úplně vážně: osobně České dráhy podezírám, že zpoždění dělají schválně. Odvádějí tak totiž pozornost od toho katastrofálního stavu svého majetku. Člověk se prostě jenom soustředí, aby v pořádku dojel, a jiných věcí si nevšímá.

Možná, že to není jenom můj názor - možná by neškodilo udělat nějakou anketu, zda si to nemyslí i ostatní lidé.

                 
Obsah vydání       6. 8. 2003
6. 8. 2003 Velvyslanectví německých zájmů - dopis jednoho lobbisty Štěpán  Kotrba
6. 8. 2003 Proti hlučné restauraci lze zasáhnout - snad Jan  Čulík
6. 8. 2003 Česká pošta: "Peníze nevyměňujeme" Jan  Čulík
6. 8. 2003 Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky Ilona  Bílková
6. 8. 2003 Jak se v ČR kradou platy Jan  Čulík
6. 8. 2003 Vyberte předsedu Nejvyššího kontrolního úřadu bez politikaření Bohdan  Dvořák
5. 8. 2003 Česká pošta: kapitalismus, který zešílel, aneb "mají toho hodně" Jan  Čulík
6. 8. 2003 Krize české kinematografie? Jan  Lipšanský
6. 8. 2003 Jak zemřel dr. Kelly? Tomáš  Krček
6. 8. 2003 CzechTek budil lidi na ploše 615 km2 Jaromír  Zlámal
6. 8. 2003 Nelze omlouvat, když někdo obtěžuje lidi hlukem
6. 8. 2003 S Českými drahami ve špíně a horku Milan  Krčmář
6. 8. 2003 Jezděte více vlakem! Milan  Borovička
6. 8. 2003 Neurážejte Turecko srovnáváním jeho železnice s ČD Luděk  Miklas
6. 8. 2003 Příliš lehká hra s fakty Michal  Krsek
5. 8. 2003 Jak smrt Davida Kellyho zaujala zahraniční média
5. 8. 2003 LFŠ závěrem: Letošní Filmovka ve srovnání s loňskou Jan  Čulík
5. 8. 2003 Když se ruší cesty Marie  Lipoldová
5. 8. 2003 Kladivo na ...?! Ladislav  Žák
4. 8. 2003 Hospodaření OSBL za červenec 2003
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech

Doprava RSS 2.0      Historie >
6. 8. 2003 S Českými drahami ve špíně a horku Milan  Krčmář
6. 8. 2003 Příliš lehká hra s fakty Michal  Krsek
6. 8. 2003 Neurážejte Turecko srovnáváním jeho železnice s ČD Luděk  Miklas
6. 8. 2003 Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky Ilona  Bílková
6. 8. 2003 Jezděte více vlakem! Milan  Borovička
16. 7. 2003 Zkušenost cestujících vizitkou Českých drah   
15. 7. 2003 Jezdit vlakem v ČR je zážitek, ale umyjte si pak ruce Jan  Čulík
27. 5. 2003 Vstup do EU z hlediska ochrany životního prostředí Jan  Zeman
26. 5. 2003 Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? Radek  Mokrý
17. 3. 2003 Privatizácia železníc v treťom svete Martin  Brendan
10. 3. 2003 Tajnosti a klamstvá Európskej komisie: oslabovanie sociálneho systému Radovan  Geist
3. 3. 2003 Začátek výstavby dálnice do Ostravy se znovu odkládá Jaroslav  Hlaváček
2. 3. 2003 Je možno ještě zachránit České dráhy před destrukcí? Pavel  Řezáč
14. 2. 2003 Náš štrajk sa neskončil Radovan  Geist, Martin Muránsky