26. 5. 2003
Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky?Nürnberg hlavní nádraží, cestovní centrum DB, pultík, prostě informace pro cestující. Mladý pár se ptá na co nejvýhodnější ICE jízdenky na příští víkend do Hamburku.
|
"No tak to máme"...pátrá v komputeru drážní pracovnice za pultem a prokousává se složitou tarifní džunglí...."ceny se mění vlak od vlaku den ode dne, to máme...Partnertarif s rezervovaným místem...zpáteční jízdenku za 170 Euro." (za asi 800 km). Zákazníci neskrývají překvapení. "No ale to když si připlatím 10 Euro můžu letět letadlem a ušetříme sedm hodin cestování!" odchází párek kamsi, patrně domů, kde si příslušnou letenku mohou zabukovat po internetu a dokonce i později zrušit bez stornopolatků. A na letiště se tady dostanou metrem. Monopol versus konkurenceSložitá tarifní džungle a neobratná cenová politika Německé dráhy podle Nürnberger Zeitung ze soboty 24.5. způsobuje, že asi 30 procent cestujících platí za jízdenky zbytečně někdy i o 60 Euro více než by museli. V tarifech se často nevyznají ani nezbytní drážní cenoví poradci. A k tomu ta cenová válka mezi leteckými společnosti na vnitrostátních linkách. Z Norimberka do Berlína se tedy můžete dostat vlastním autem nižší střední třídy za 149, vlakem od 80 do 134 a letět můžete dokonce od 69 do 459 Euro.
Dále: auto/vlak/ letadlo z Norimberka ceny v Euro:(jde o cenové rozpětí podle cesty ve všední den či o víkendu, atd.): Hamburg - 208/108 - 180/66 - 92 Düsseldorf - 150/87 - 146/70 - 483 München - 57/45 - 76/ nelétá se Frankfurt - 76/43 - 71/92 - 394 Nezbývá než popřát Gute Reise! A těšit se až naše drážní mozky začnou napodobovat německé vzory a pěkně po Slovansku, pardon po Česku. Poznámka JČ: Drahým železničním jízdenkám konkurují úspěšně i nové levné letecké společnosti i v Británii. Ty mají mimochodem často i relativně levné lety z Prahy do Londýna, do Bristolu, do Newcastlu či do East Midlands. Viz např. www.easyjet.com. Musíte ovšem mít úvěrovou kartu, neboť se za letenku platí na internetu. |
Doprava | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
26. 5. 2003 | Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? | Radek Mokrý | |
17. 3. 2003 | Privatizácia železníc v treťom svete | Martin Brendan | |
10. 3. 2003 | Tajnosti a klamstvá Európskej komisie: oslabovanie sociálneho systému | Radovan Geist | |
3. 3. 2003 | Začátek výstavby dálnice do Ostravy se znovu odkládá | Jaroslav Hlaváček | |
2. 3. 2003 | Je možno ještě zachránit České dráhy před destrukcí? | Pavel Řezáč | |
14. 2. 2003 | Náš štrajk sa neskončil | Radovan Geist, Martin Muránsky | |
14. 2. 2003 | Európa a štrajky železničiarov | ||
12. 2. 2003 | Lokálky: prežitok minulosti, alebo perspektívna regionálna doprava? | Aleš Bílek | |
12. 2. 2003 | Zmení štrajk ortieľ nad železnicami? | Karol Labaš | |
10. 2. 2003 | Usvedčení štrajkom | Martin Muránsky | |
10. 2. 2003 | Vzrastie počet okresov bez železničného spojenia? | Marián Repa | |
10. 2. 2003 | Štrajk nie je zločin! | Ivan Štefunko, Radovan Geist, Braňo Ondruš |