16. 7. 2003
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
16. 7. 2003

Zkušenost cestujících vizitkou Českých drah

Toto je reakce na tento text.

Nejen šéfredaktor, ale i čtenáři Britských listů jsou nuceni používat občas vlaky Českých drah. A nejen zkušenost šéfredaktorova, ale i čtenářů jsou si velmi podobné. Křesťané znají sílu termínu, používaného v jejich komunitě - vydávat svědectví. Svědectví o síle příkladu a síle myšlenek Ježíše, řečeného Nazaretský. Názory a zkušenost zákazníků českých železnic jsou svědectvím o přežití či nepřežití státního podniku, s jehož kvalitou není spokojen téměř nikdo, ale nikdo si s ním neví rady. Bumbrlíček už sežral i několik ministrů...

Culifinda za dva doláče

V současné době pobývám v Chemnitz, tedy v bývalé DDR. Jezdím tedy často trasu Plzeň - Cheb - Zwickau. Vždy když mám jet z Plzně do Chebu, tak se 2 hod. před odjezdem děsím, co mě ve vlaku potká.

Naposledy v rychlíku strašně zapáchaly záchody a od nich celá chodbička, že to bylo skoro na omdlení. Pokud můžu, snažím se vlakům vyhnout nebo jet IC/EC, ve kterém to ČD kvůli cizincům přece jen trochu udržují. I v tomto vlaku jsem se však dočkal "překvapení". Kupé obcházela jakási dáma a nabízela nápoje. Přál jsem si tedy kávu. Bylo mi jasné, že ve vlaku jsou jídla i nápoje dražší, očekával jsem tedy cenu kolem 30 - 35 Kč (běžně stojí káva v Plzni či Praze kolem 25 Kč - Alfredo, Segafredo...) a na cenu jsem se nezeptal. Promptně jsem se dočkal kávy - břečky, podobné té, kterou si lze leckde koupit v automatu za 6 Kč, v plastikovém kelímku. Za tuto hrůzu jsem zaplatil 58 Kč, tedy 2 dolary. Pro srovnání,americký AMTRAK chce za kávu Starbucks (možná tuto firmu znáte) 1,6 dolaru, tedy méně než naše slavné ČD. O tom, že vlaky jsou v USA čisté a až neskutečně komfortní, se rozepisovat ani nebudu.

Minulý týden jsem četl v nějakém časopisu rozhovor s ředitelem ČD. Ten člověk, dle jeho výroků soudě, asi nikdy na žádném nádraží nebyl a žádným vlakem nejel. Oháněl se nově zavedenými slevami, které prý zpátky přilákají těch 5 milionů cestujících, které ČD minulý rok ztratily.

O kvalitě cestování vlakem v ČR se ani nezmínil...

Dějinný optimismus

Většina vlaků jezdí v dost zoufalém stavu. Naštěstí aspoň EC či expresy, kde jsou novější nebo úplně nové vozy, jezdí čisté. Ono vydrhnout 40 let starý vagón není jednoduché, to už je lepší koupit nový. A jeden nový vagón stojí 50 mil. Kč.

Co mě ale hodně mrzí, je chování některých taky cestujících - boty na sedačkách, pivo rozlité na zemi po vojácích jedoucích na opušťák, pořezané sedačky, poškrábaná okna...

Nicméně, nový generální ředitel se prý na čistotu vozů a dodržování jízdního řádu velice zaměřil. Dispečeři dostávají pokuty za zaviněné zpoždění vlaku, třeba vlaky od Ostravy už nepřijíždějí do Prahy s hodinovým zpožděním, nyní mají průměr kolem 20 minut. Tak, snad se nám blýská na lepší časy...

                 
Obsah vydání       16. 7. 2003
16. 7. 2003 Novým generálním ředitelem ČT je Jiří Janeček
16. 7. 2003 Jak Jan Urban ve veřejnoprávním rozhlase šíří propagandu ve prospěch Bushovy vlády Jan  Čulík
16. 7. 2003 Stane se ČRo 6 stejně promarněnou šancí, jakou bylo "Rádio Svobodná Evropa"? Jan  Čulík
16. 7. 2003 O elitě, původnosti tvorby, hyenismu a smrti Jan  Paul
16. 7. 2003 Činitel britského ministerstva obrany popřel, že byl zdrojem informací pro BBC
15. 7. 2003 Británie se vzdává boje za své občany v Guantánamu
16. 7. 2003 Jsme vzdělanostní ekonomikou, nebo úřednickou? Jaroslav  Vávra
16. 7. 2003 Zkušenost cestujících vizitkou Českých drah
16. 7. 2003 Eurotel se svou péčí zákazníkům vysmívá Petr  Jánský
16. 7. 2003 Odpočúvanie - neodolateľné pokušenie Peter  Takáč
16. 7. 2003 Guantanámo -- kde končí spravodlivosť Radovan  Geist
16. 7. 2003 Rovná daň posúva stredné vrstvy bližšie k pásmu chudoby Ľubomír  Petrák
16. 7. 2003 Kto zabudol na ostatné viery? Jana  Matúšová
14. 7. 2003 Krásný nový svět je konec civilizace Bushka  Bryndová
15. 7. 2003 Nová kniha o české ultrapravici Ondřej  Slačálek
14. 7. 2003 Soros: "Politika George Bushe je neudržitelná a nedemokratická"
14. 7. 2003 1968 Přemysl  Janýr
1. 7. 2003 Hospodaření OSBL za červen 2003
27. 6. 2003 Technické změny v Britských listech
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech

Doprava RSS 2.0      Historie >
16. 7. 2003 Zkušenost cestujících vizitkou Českých drah   
15. 7. 2003 Jezdit vlakem v ČR je zážitek, ale umyjte si pak ruce Jan  Čulík
27. 5. 2003 Vstup do EU z hlediska ochrany životního prostředí Jan  Zeman
26. 5. 2003 Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? Radek  Mokrý
17. 3. 2003 Privatizácia železníc v treťom svete Martin  Brendan
10. 3. 2003 Tajnosti a klamstvá Európskej komisie: oslabovanie sociálneho systému Radovan  Geist
3. 3. 2003 Začátek výstavby dálnice do Ostravy se znovu odkládá Jaroslav  Hlaváček
2. 3. 2003 Je možno ještě zachránit České dráhy před destrukcí? Pavel  Řezáč
14. 2. 2003 Náš štrajk sa neskončil Radovan  Geist, Martin Muránsky
14. 2. 2003 Európa a štrajky železničiarov   
12. 2. 2003 Lokálky: prežitok minulosti, alebo perspektívna regionálna doprava? Aleš  Bílek
12. 2. 2003 Zmení štrajk ortieľ nad železnicami? Karol  Labaš
10. 2. 2003 Usvedčení štrajkom Martin  Muránsky
10. 2. 2003 Vzrastie počet okresov bez železničného spojenia? Marián  Repa