25. 5. 2008
Němci šokováni, že jsou všichni stejníSpí v pyžamu, stěny v bytě si natřel na žluto, za rok vypije 540 sklenic alkoholu, souloží s manželkou 117krát, patnáctkrát za měsíc se mu zdají erotické sny. Ona spí v noční košili, ráda peče, má ráda orchideje a na pohovce hromadí vycpávané medvídky. Také souloží s manželem 117krát v roce, vypije ročně celkem 229 alkoholických nápojů a zdá se jí o sexu pětkrát měsíčně. Mají jedno dítě a nakupují v levných supermarketech Aldi a Lidl, tři z nichž mají pět minut od baráku. |
Jsou to typičtí, průměrní Němci, jejichž profily byly zveřejněny v rámci dosud nejpodrobnější studie "typických Němců". Ze studie časopisu Der Spiegel vyplývá, že navzdory tomu, že Němci často vyjadřují touhu odlišovat se, chování většiny z nich je vysoce předpověditelné. Ukazuje se, že je německý národ homogennější než kdy předtím. Průměrná německá rodina jezdí na dovolenou na čtrnáct dní v roce, většinou v Německu, i když do zahraničí nejraději jezdí na Majorku. Muž (45 let) má většinou nadváhu (83,5 kg), žena váží 67 kg a je jí 42 let, má středně dlouhé vlasy, sama obstarává domácnost, má ráda horoskopy a knihy o tom, jak hubnout. Oběma se líbí Harry Potter. Jejich oblíbeným jídlem - to se navzdory globalizačním vlivům nezměnilo po celá léta - je čočka s párkem v omáčce z karí a kečupu, dále spätzle (vajíčkové těstoviny) a řízek. Tato vysoce podrobná studie, která zkoumá všechno, od barvy průměrného automobilu až po velikost průměrné koupelny, i to, jak často Němci masturbují a kdy vstávají, a dokonce i to, jakým směrem chodí v supermarketu, líčí portrét společnosti, která touží po známých věcech a chce, aby jí potřebné věci pro život byly lehce k dispozici. Německá společnost podle této studie netouží po nových věcech. Obraz, který studie líčí, je o to víc překvapující, vzhledem k tomu, že z nedávných studií vyplývá, že se v Německu zvětšují rozdíly mezi chudými a bohatými a postupně je likvidována beztřídní společnost, na niž jsou Němci tak hrdí. Avšak nynější studie časopisu Spiegel dokazuje, že hodnoty a vkus německé společnosti jsou stále jednotné. Je možné, že Němci jsou rádi průměrní, protože to signalizuje stabilitu a mír. Země, která byla dlouho známa svým válkychtivým postojem, zřejmě v současnosti vědomě touží po nudě. Studie uzavírá, že "po turbulentních staletích a katastrofálních desetiletích jsme se stali umírněnou, průměrnou demokracií", v níž občané nejvíce touží po tom, aby se "ztratili v davu" a aby existoval "veřejný pořádek": Průměrný Němec:
Podrobnosti v angličtině ZDE |