Paroubek aktuálně nejnegativněji prezentovaným politikem v českých denících

25. 9. 2009

tisková zpráva Media Tenor

Od 7. do 19. září byl Jiří Paroubek v tištěných denících nejprezentovanějším politikem; jeho nečekané salto ovlivnilo jeho mediální profil výrazně negativně. Schválení protikrizového balíčku, snaha o brzký termín předčasných voleb a náhlá změna názoru byly hlavním důvodem, proč tištěná média informovala o ČSSD s nejvyšší intenzitou. Její předseda se stal zároveň nejprezentovanějším politikem.

Do 15. září byl Jiří Paroubek s 18% podílem negativně laděných replik až čtvrtým nejnegativněji prezentovaným politikem. Situace se však razantně změnila v úterý 15. září, když Jiří Paroubek ze dne na den obrátil a hodil tak předčasné volby pod stůl. Deníky spekulovaly nad skutečným důvodem názorového obratu sociálních demokratů a jejich předseda byl v tisku zmiňován s nejvyšším podílem negativně vyznívajících pasáží (34%). Lidové noviny referovaly od 15. do 19. září o Jiřím Paroubkovi s téměř 50% podílem negativně laděných výpovědí. Zjistila to analýza společnosti Media Tenor , která sledovala Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladou frontu Dnes a Právo.

Přitom do 15. září média s nejvyšším podílem negativity referovala o Olze Zubové. Důvodem byl nečekaný odchod mecenáše Jaromíra Soukupa, který Zubové velmi štědře sponzoroval předvolební kampaň. Ostré odmítnutí Janotova balíčku v pořadu Fakta Barbory Tachecí Cyrilem Svobodou a následné rozepře s jeho spolustraníky vyvolalo v médiích značný rozruch. Tisk referoval o straně KDU–ČSL s 19% podílem negativně laděných výpovědí. Se stále rostoucími preferencemi stojí doslova ve středu zájmu také nováček na politickém poli, strana TOP 09. Média o ní informovala s nejvyšší mírou pozitivity. Důvodem byl návrh TOP 09 na zkrácení příspěvků politických stranám.

Na rozdíl od Jiřího Paroubka o Mirku Topolánkovi média do 15. září referovala s vyšším podílem negativních výpovědí než po tomto datu. Od 15. září byl předseda ODS v tisku prezentován se 14% negativitou, což je téměř o 20 procentních bodů příznivější mediální profil než v případě předsedy ČSSD. Emotivní projev Lubomíra Zaorálka, během soudního jednání, ve kterém vysvětloval důvody, proč si Sněmovna zkrátila volební období a otevřela si cestu k předčasným volbám, zapříčinil, že o předsedovi Poslanecké sněmovny média informovala s 30% podílem negativně laděných výpovědí. Jediným politikem, u kterého v daném období převážily pozitivně laděné výpovědi nad negativními, byl premiér Jan Fischer.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 25.9. 2009