3. 7. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
3. 7. 2006

Likvidační zákon

Tak nám od víkendu platí nový dopravní zákon. Po dlouhých přípravách a ještě delších diskuzích, ve kterých odborníci i policie vysvětlovali panu ministrovi, že to je paskvil, pan ministr zákon prosadil. Ze zákona byly sice odstraněny nejkřiklavější případy, kdy řidič mohl přijít o řidičák za pár chybných zaparkování, ale to na věci nic nezměnilo. Základ zákona zůstal zachován. Bude sloužit k otravování slušných řidičů, zatímco skutečné gaunery nechá v klidu.

Pan ministr Šimonovský za KDU-ČSL nám připravil přímo likvidační zákon - zákon, který je schopen zruinovat hodně lidí. Zákon se vyznačuje vysokými pokutami v řádu desítek tisíc. Zákon je stejně krutý k lidem, kteří vědomě porušují předpisy i k lidem zapomětlivým. Když párkrát zapomenete rozsvítit nebo ukázat blinkrem, budete potrestán stejně jako ten, co jezdí devadesátkou v obci. To je spravedlivé podle pana ministra.

Aby nedošlo k omylu, nejsem zastáncem porušování předpisů. Naopak - bych byl mnohem tvrdší k zločincům za volantem. Ale ke sklerotikům bych byl shovívavější. Ty stačí napomenout a oni se zastydí sami. Pro ty druhé bych měl pro pana ministra pár rad.

Dnes řidič, který přejede člověka zaplatí pár korun a všechno je vyřízeno. Pro jeho oběti je situace mnohem horší. Výsledkem jsou vdovy a sirotci, v lepším případě invalidé, kteří se pak s hendykepem těžko protloukají životem. V takových případech bych navrhnul panu ministrovi, aby v první řadě řidič přišel o prostředek, se kterým zločin spáchal. V tomto případě je to auto. Stejně jako policie zabaví revolver člověku, který zastřelí jiného člověka, zabavil bych i auto. Druhý trest je nesení následků takového činu. Řidič, který zraní nebo dokonce zabije člověka, se bude muset postarat o oběti. Bude platit celý život invalidovi rozdíl v jeho příjmu. Bude muset zajistit vdovy a sirotky. Platit náklady na studium dětí, ale i něco jako vdovský důchod. Ujišťuji vás, že i ten nejbohatší, až si bude sedat znovu za volant, si stokrát rozmyslí překračovat rychlost nebo jezdit bezohledně.

Vysoké pokuty za zapomenutí rozsvítit nebo ukázat blinkrem tak postavil na stejnou úroveň jako nebezpečnou a riskantní jízdu. 2500.-Kč bude za zapomenuté pásy. Nafoukaný mladíček dá k pokutě ještě policajtovi pětitisícovku jako diško. Tatínek to zaplatí. Pro sklerotického důchodce to bude znamenat, že poslední týden v měsíci nebude mít na jídlo. Někdo by mohl říci, že takový důchodce nemusí mít auto. Jenže to platilo před mnoha lety, kdy u nás ve vsi byly dva potravinářské krámy. Dnes musím jezdit do 5 km vzdáleného supermarketu. Jezdím dvakrát týdně a neumím si představit, jak bych ten dvaceti až třiceti kilový nákup dostal domů bez auta. Bohužel, ale auto je dnes nutnost.

Existují však i spravedlivější systémy. Jeden takový mají i ve Finsku. Tam se pokuty platí procenty z příjmu. Četl jsem, jak generální ředitel Nokie platil 250 tisíc za rychlou jízdu. To je opravdu rozdíl. U nás máme spravedlivý systém podle ODS. Je to stejný systém jako rovná daň, jako nahrazování přímých daní za DPH. Prostě každý platí stejně. Jenom pro někoho to je pakatel a pro jiného to je několikanásobek platu nebo penze. Je vidět, že tento zákon připravovali lidé s platem 50 nebo 100 tisíc měsíčně. Pro ty je to brnkačka zaplatit 10 tisíc. Pro jiného to znamená, že nebude mít co jíst.

Lidé, kteří zákon připravovali a schválili, jsou bezohlední a bezcharakterní, nafoukaní hlupáci, kteří si neumí představit, jak těžko se lidem u nás žije. Jak říkám, nejsem proti trestům za dopravní přestupky, naopak jsem pro tvrdé tresty, když jsou zraněni nebo dokonce zabiti lidé. Ale jsem proti trestům, které pro někoho trestem nejsou. Jako obvykle jsou trestáni jen chudí a bezmocní. Ti, co mají moc a peníze, se nemusí bát jezdit stovkou v obci. Ti to lehce zaplatí. A ti mrtví jsou jen kolaterální škody. Ti nikoho nezajímají. Ti se musí postarat sami o sebe. Že bez nohou nebo o berlích je to těžké, to také nikoho nezajímá. Naše společnost je jen pro zdravé a úspěšné.

                 
Obsah vydání       3. 7. 2006
3. 7. 2006 Šikana v blázinci Miroslav  Kodet
3. 7. 2006 Ztracené město: příliš mnoho Hollywoodu Ema  Čulík
3. 7. 2006 Andy Garcia's The Lost City: Too much glitz Ema  Čulík
3. 7. 2006 Hřebejkova schematická Kráska v nesnázích Jan  Čulík
1. 7. 2006 Korejská umanutost a mezilidské vztahy Jan  Čulík
1. 7. 2006 Ještě žiju s věšákem, plácačkou a čepicí Jan  Čulík
1. 7. 2006 Užvaněnost a podivná čeština Jan  Čulík
2. 7. 2006 Toyen a mladí kluci Jan  Čulík
3. 7. 2006 Žena Fráňa  Šrámek
3. 7. 2006 Je to adekvátní prezentace informace (nebo "faktu", anebo čeho)? Miloš  Dokulil
3. 7. 2006 Likvidační zákon Josef  Vít
3. 7. 2006 Amputace zdravé končetiny Bohumil  Kartous
3. 7. 2006 Odpovědnost člena Rady a odpovědnost partajního sekretariátu Štěpán  Kotrba
3. 7. 2006 Kdo skóroval v trapnostech? Petra  Procházková
3. 7. 2006 Že by se ta předběžně odtroubená demise ještě neodtrubovala? Miloš  Dokulil
3. 7. 2006 Dnes ještě zapadá slunce nad Zónou... Vladislav  Černík
3. 7. 2006 Vysoká cena za nezištnou pomoc Jana  Maříková
3. 7. 2006 Český sen? Sandra  Wain
3. 7. 2006 Potíže s demokracií Egon T. Lánský
3. 7. 2006 Proměny volného času a zaostávání pedagogiky Petr  Sak
3. 7. 2006 Bushův režim chce umlčet The New York Times Vratislav  Vyhlídka
3. 7. 2006 V zájmu národní bezpečnosti Martin  Kunštek
3. 7. 2006 Hořké letní komedie Václav  Dušek
2. 7. 2006 Světová obchodní organizace nepřekročila svůj stín Ludmila  Štěrbová
3. 7. 2006 Věčná koalice - nebezpečný útok na demokracii Miroslav  Polreich
2. 7. 2006 Žízeň po životě Zdeněk  Bárta
3. 7. 2006 Stížnost na Český Telecom Boris  Cvek
3. 7. 2006 Proč stavíme Temelín Wenzel  Lischka
30. 6. 2006 ČTK: Rada žádá ředitele ČRo, aby zastavil přípravy dalších stanic
3. 7. 2006 Dalším Sorosovým cílem bude Arménie? Stanislav  Kliment
30. 6. 2006 Kdo a jak vyhrál volby? Miloš  Pick
30. 6. 2006 Pane Topolánku, odmítat referendum je s demokracií neslučitelné Bohumil  Kartous
30. 6. 2006 Šikana na vysokých školách
30. 6. 2006 Dokážeme být svobodní? Jan  Čulík
30. 6. 2006 Trestní oznámení na velitele zásahu na akci CzechTek 2005
3. 7. 2006 Květen 2006: doposud nejvyšší návštěvnost stránek Britských listů
12. 6. 2006 Hospodaření OSBL za květen 2006

Doprava RSS 2.0      Historie >
3. 7. 2006 Likvidační zákon Josef  Vít
20. 1. 2006 Nejasnosti v článku "Dost pohodlí v moderním vlaku" Petr  Nachtmann
20. 1. 2006 O schopnosti PR maskovat problém pendolino (plýtvání veřejnými financemi) Michal  Rusek
14. 1. 2006 Dost pohodlí v moderním vlaku   
13. 1. 2006 Vyplatí se za 4,5 miliardy cesta o 25 minut kratší? Michal  Rusek
13. 1. 2006 Pendolino Jakub  Žytek
14. 10. 2005 Radovan Šteiner: přes zvýšení tarifů se dále zvyšuje zájem o městskou dopravu Jakub  Holas
16. 3. 2005 Modleme se: aféry Grosse a chiméra Šimonovského Václav  Jirovský
30. 7. 2004 Británie: Velký Bratr posiluje své pravomoci   
10. 9. 2003 České dráhy: za přepážkou jsme si všichni rovni Markéta  Michlová
8. 8. 2003 Jak platit za užívání silnic   
8. 8. 2003 Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují   
8. 8. 2003 Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu?   
6. 8. 2003 S Českými drahami ve špíně a horku Milan  Krčmář
6. 8. 2003 Příliš lehká hra s fakty Michal  Krsek

České volby v roce 2006 a povolební pat RSS 2.0      Historie >
3. 7. 2006 Odpovědnost člena Rady a odpovědnost partajního sekretariátu Štěpán  Kotrba
3. 7. 2006 Věčná koalice - nebezpečný útok na demokracii Miroslav  Polreich
3. 7. 2006 Že by se ta předběžně odtroubená demise ještě neodtrubovala? Miloš  Dokulil
3. 7. 2006 Likvidační zákon Josef  Vít
3. 7. 2006 Je to adekvátní prezentace informace (nebo "faktu", anebo čeho)? Miloš  Dokulil
30. 6. 2006 Učinil ve středu Jiří Paroubek rozhodný krok? Miloš  Dokulil
30. 6. 2006 Kdo a jak vyhrál volby? Miloš  Pick
27. 6. 2006 Koaliční smlouva, aneb "Kdo si přeje víc?" Miloš  Dokulil
26. 6. 2006 Parties search for some post-election consensus Irena  Ryšánková
23. 6. 2006 Vynesl Topolánek nečekaně novou kartu? Miloš  Dokulil
15. 6. 2006 K povaze většiny našich diskusí Miloš  Dokulil
14. 6. 2006 Povolební pat neexistuje Oskar  Krejčí
12. 6. 2006 Podivná reakce prezidenta Klause Jiří  Jírovec
10. 6. 2006 Jak mohou být Zelení součástí pravicové koalice?   
9. 6. 2006 Jediné řešení je neprůchodné Josef  Vít