3. 7. 2006
Likvidační zákonTak nám od víkendu platí nový dopravní zákon. Po dlouhých přípravách a ještě delších diskuzích, ve kterých odborníci i policie vysvětlovali panu ministrovi, že to je paskvil, pan ministr zákon prosadil. Ze zákona byly sice odstraněny nejkřiklavější případy, kdy řidič mohl přijít o řidičák za pár chybných zaparkování, ale to na věci nic nezměnilo. Základ zákona zůstal zachován. Bude sloužit k otravování slušných řidičů, zatímco skutečné gaunery nechá v klidu. |
Pan ministr Šimonovský za KDU-ČSL nám připravil přímo likvidační zákon - zákon, který je schopen zruinovat hodně lidí. Zákon se vyznačuje vysokými pokutami v řádu desítek tisíc. Zákon je stejně krutý k lidem, kteří vědomě porušují předpisy i k lidem zapomětlivým. Když párkrát zapomenete rozsvítit nebo ukázat blinkrem, budete potrestán stejně jako ten, co jezdí devadesátkou v obci. To je spravedlivé podle pana ministra. Aby nedošlo k omylu, nejsem zastáncem porušování předpisů. Naopak - bych byl mnohem tvrdší k zločincům za volantem. Ale ke sklerotikům bych byl shovívavější. Ty stačí napomenout a oni se zastydí sami. Pro ty druhé bych měl pro pana ministra pár rad. Dnes řidič, který přejede člověka zaplatí pár korun a všechno je vyřízeno. Pro jeho oběti je situace mnohem horší. Výsledkem jsou vdovy a sirotci, v lepším případě invalidé, kteří se pak s hendykepem těžko protloukají životem. V takových případech bych navrhnul panu ministrovi, aby v první řadě řidič přišel o prostředek, se kterým zločin spáchal. V tomto případě je to auto. Stejně jako policie zabaví revolver člověku, který zastřelí jiného člověka, zabavil bych i auto. Druhý trest je nesení následků takového činu. Řidič, který zraní nebo dokonce zabije člověka, se bude muset postarat o oběti. Bude platit celý život invalidovi rozdíl v jeho příjmu. Bude muset zajistit vdovy a sirotky. Platit náklady na studium dětí, ale i něco jako vdovský důchod. Ujišťuji vás, že i ten nejbohatší, až si bude sedat znovu za volant, si stokrát rozmyslí překračovat rychlost nebo jezdit bezohledně. Vysoké pokuty za zapomenutí rozsvítit nebo ukázat blinkrem tak postavil na stejnou úroveň jako nebezpečnou a riskantní jízdu. 2500.-Kč bude za zapomenuté pásy. Nafoukaný mladíček dá k pokutě ještě policajtovi pětitisícovku jako diško. Tatínek to zaplatí. Pro sklerotického důchodce to bude znamenat, že poslední týden v měsíci nebude mít na jídlo. Někdo by mohl říci, že takový důchodce nemusí mít auto. Jenže to platilo před mnoha lety, kdy u nás ve vsi byly dva potravinářské krámy. Dnes musím jezdit do 5 km vzdáleného supermarketu. Jezdím dvakrát týdně a neumím si představit, jak bych ten dvaceti až třiceti kilový nákup dostal domů bez auta. Bohužel, ale auto je dnes nutnost. Existují však i spravedlivější systémy. Jeden takový mají i ve Finsku. Tam se pokuty platí procenty z příjmu. Četl jsem, jak generální ředitel Nokie platil 250 tisíc za rychlou jízdu. To je opravdu rozdíl. U nás máme spravedlivý systém podle ODS. Je to stejný systém jako rovná daň, jako nahrazování přímých daní za DPH. Prostě každý platí stejně. Jenom pro někoho to je pakatel a pro jiného to je několikanásobek platu nebo penze. Je vidět, že tento zákon připravovali lidé s platem 50 nebo 100 tisíc měsíčně. Pro ty je to brnkačka zaplatit 10 tisíc. Pro jiného to znamená, že nebude mít co jíst. Lidé, kteří zákon připravovali a schválili, jsou bezohlední a bezcharakterní, nafoukaní hlupáci, kteří si neumí představit, jak těžko se lidem u nás žije. Jak říkám, nejsem proti trestům za dopravní přestupky, naopak jsem pro tvrdé tresty, když jsou zraněni nebo dokonce zabiti lidé. Ale jsem proti trestům, které pro někoho trestem nejsou. Jako obvykle jsou trestáni jen chudí a bezmocní. Ti, co mají moc a peníze, se nemusí bát jezdit stovkou v obci. Ti to lehce zaplatí. A ti mrtví jsou jen kolaterální škody. Ti nikoho nezajímají. Ti se musí postarat sami o sebe. Že bez nohou nebo o berlích je to těžké, to také nikoho nezajímá. Naše společnost je jen pro zdravé a úspěšné. |
Doprava | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
3. 7. 2006 | Likvidační zákon | Josef Vít | |
20. 1. 2006 | Nejasnosti v článku "Dost pohodlí v moderním vlaku" | Petr Nachtmann | |
20. 1. 2006 | O schopnosti PR maskovat problém pendolino (plýtvání veřejnými financemi) | Michal Rusek | |
14. 1. 2006 | Dost pohodlí v moderním vlaku | ||
13. 1. 2006 | Vyplatí se za 4,5 miliardy cesta o 25 minut kratší? | Michal Rusek | |
13. 1. 2006 | Pendolino | Jakub Žytek | |
14. 10. 2005 | Radovan Šteiner: přes zvýšení tarifů se dále zvyšuje zájem o městskou dopravu | Jakub Holas | |
16. 3. 2005 | Modleme se: aféry Grosse a chiméra Šimonovského | Václav Jirovský | |
30. 7. 2004 | Británie: Velký Bratr posiluje své pravomoci | ||
10. 9. 2003 | České dráhy: za přepážkou jsme si všichni rovni | Markéta Michlová | |
8. 8. 2003 | Jak platit za užívání silnic | ||
8. 8. 2003 | Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují | ||
8. 8. 2003 | Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu? | ||
6. 8. 2003 | S Českými drahami ve špíně a horku | Milan Krčmář | |
6. 8. 2003 | Příliš lehká hra s fakty | Michal Krsek |