13. 1. 2006
Pendolino |
Skutečnost je ještě fantastičtější než oněch zmiňovaných 25 minut. Dnes ráno, v pátek, jsem absolvoval cestu Praha - Ostrava hl.n. "náhradním pendolinem" v 7:56, řazeny klasické IC vagóny a elektrická lokomotiva. Samotného mě velice zajímalo, zda (a jak) si ČD poradí s dodržením cestovní doby. Do Pardubic jsme přijeli přesně (8:52), do Olomouce dokonce o 5 minut dřív (10:14), v Ostravě na hlavním jsme byli o pouhou minutu později (11:26), než určuje jízdní řád. To je skvělý výkon. Logická otázka tak zní: jestliže klasický vlak ujede tutéž trasu za stejnou dobu jako pendolino, proč je třeba zavádět pendolino (neuvažujeme-li otázku komfortu)? :-) Cesta mě jen utvrdila v názoru, že zkrácení cestovní doby Praha-Ostrava je z valné části výsledkem stavebních prací na koridoru (zejm. několik nových tunelů a přeložek mezi Zábřehem a Českou Třebovou) a nového grafikonu. |
Doprava | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
14. 1. 2006 | Dost pohodlí v moderním vlaku | ||
13. 1. 2006 | Vyplatí se za 4,5 miliardy cesta o 25 minut kratší? | Michal Rusek | |
13. 1. 2006 | Pendolino | Jakub Žytek | |
14. 10. 2005 | Radovan Šteiner: přes zvýšení tarifů se dále zvyšuje zájem o městskou dopravu | Jakub Holas | |
16. 3. 2005 | Modleme se: aféry Grosse a chiméra Šimonovského | Václav Jirovský | |
30. 7. 2004 | Británie: Velký Bratr posiluje své pravomoci | ||
10. 9. 2003 | České dráhy: za přepážkou jsme si všichni rovni | Markéta Michlová | |
8. 8. 2003 | Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu? | ||
8. 8. 2003 | Jak platit za užívání silnic | ||
8. 8. 2003 | Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují | ||
6. 8. 2003 | S Českými drahami ve špíně a horku | Milan Krčmář | |
6. 8. 2003 | Příliš lehká hra s fakty | Michal Krsek | |
6. 8. 2003 | Neurážejte Turecko srovnáváním jeho železnice s ČD | Luděk Miklas | |
6. 8. 2003 | Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky | Ilona Bílková | |
6. 8. 2003 | Jezděte více vlakem! | Milan Borovička |