20. 1. 2006
Nejasnosti v článku "Dost pohodlí v moderním vlaku"Vážený pane Mašindo, v textu zveřejněném pod názvem Dost pohodlí v moderním vlaku" tvrdíte: "Mobilní síti je totiž zcela jedno, jakým prostředkem cestujete, tam se jedná o něco zcela jiného, a to, zda-li jste, či nikoliv v dosahu BTS (tedy příjmového bodu) příslušné mobilní sítě." Tento váš názor je však nutno doplnit o informaci, že okna některých kolejových vozidel jsou pokovena a ztěžují tak přenos signálu mezi základnovou stanicí a mobilním telefonem. Informace o pokovených oknech Pendolina se objevila například na serveru Lupa.cz, píše Petr Nachtmann a pokračuje: |
Nechápu, proč nazýváte BTS příjmovým bodem, když komunikace mezi BTS a mobilním telefonem probíhá oběma směry. Domnívám se, že by bylo vhodné vaše vyjádření uvést na pravou míru. Zajímavá je i vaše poznámka o tom, jak se "budují podél hlavní trati Praha-Ostrava nové BTS, aby v budoucnu toto spojení možné bylo. I na úrovni 3G sítí." Prosím o upřesnění, které sítě třetí generace máte na mysli, signál v pásmu 1900 MHz či 2100 MHz pronikne pokoveným oknem ještě hůře. Pokud jsem dobře informován, v České Republice byla v rámci pilotního projektu pokryta první část I. železničního koridoru Děčín - Praha - Kolín signálem speciální železniřční sítě GSM-R (více informací naleznete např. ZDE). Pokrytí Pendolina by bylo možno zlepšit pomocí opakovačů ZDE . Dodávám, že možnostem bezdrátového připojení ve vlacích jsem se kdysi věnoval v článku pro Mobil.cz. Podobně jako vy dávám při cestování přednost vlakům, a tak se těším na lepší pokrytí železnic signálem mobilních operátorů. |