14. 1. 2006
Dost pohodlí v moderním vlakuSe zájmem jsem si přečetl příspěvek na téma Pendolino pod názvem "Vyplatí se za 4,5 miliardy cesta o 25 minut kratší?". Zajímavé zhodnocení, skutečně. Já jezdím všemožnými vlaky po celé České republice i Evropě již mnoho let. Projezdil jsem možná už tisíce hodin a k tomu i odpovídající množství kilometrů. Sedával jsem v teplých i studených vagonech, občas i stoje na chodbičce přeplněného vlaku. V dobách nedávno minulých jsem se těšil, až zase budu za hranicemi té naší malé, ale jistě krásné, zemičky, abych se konečně cítil jakožto platící pasažér, píše čtenář Jaroslav Mašinda z Prahy. |
Po nějaké době začaly i u nás jezdit vlaky typu IC a EC a kultura cestování se v mnohem zlepšila. Na příměstských tratích začínají jezdit nové patrové elektrické soupravy, tzv. nové panťáky. A teď už dokonce Pendolíno. Samozřejmě jsem byl mezi prvními, kteří cestu tímto super vlakem již vyzkoušeli. Já jsem rád, že se do těchto moderních dopravních prostředků investuje. Jsem rád, asi na rozdíl od vás, že už nemusíme jezdit jen ve starých vagonech, i když jich na vedlejších tratích jistě jezdí stále mnoho. Ale i tento počet se neustále snižuje, to mi skutečně věřte, jezdím vlakem stále. Daleko raději než autem, i když to mě stojí před barákem. Nepoužívám autobus, není mě tam dost pohodlno. Takže na rozdíl od autora zméněného článku, který asi moc vlakem nejezdí, já jsem těm novým soupravám velice nakloněn. Jen jednu malou připomínku na závěr. Onen autor se dopustil stejných chyb jako ČT1. V Pendolínu se dá používat mobil tak jako v každém jiném dopravním prostředku, vlaku, automobilu nebo autobusu (osobní zkušenost na celé trati). Mobilní síti je totiž zcela jedno, jakým prostředkem cestujete, tam se jedná o něco zcela jiného, a to, zda-li jste, či nikoliv v dosahu BTS (tedy příjmového bodu) příslušné mobilní sítě. A ten internet ve vlacích, to je také možné, samozřejmě, ale zase za těch samých omezení, jako s mobilem samotným. Takže zatím žádný vlak, ani jiný dopravní prostředek pohybující se krajinou nemá trvalé připojení k internetu mimo mobilní sítě, to zatím není skutečně možné. Ale např. právě proto se nyní budují podél hlavní trati Praha-Ostrava nové BTS, aby v budoucnu toto spojení možné bylo. I na úrovni 3G sítí. Pokud by tedy autor použil vlak a jel s ním z Prahy do Pardubic, viděl by z oken mnoho nových sloupů s novými BTS. A proč se staví? Určitě právě proto, že se zde pohybuje SC Pendolíno, ve kterém mohou jezdit i ti, kteří připojení vyžadují (a také si za něj v rámci jízdného zaplatí). Neopičte se po chybách účelového "zpravodajství" ČT. Směji se jim (útrpně) každý večer. |
Doprava | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
14. 1. 2006 | Dost pohodlí v moderním vlaku | ||
13. 1. 2006 | Vyplatí se za 4,5 miliardy cesta o 25 minut kratší? | Michal Rusek | |
13. 1. 2006 | Pendolino | Jakub Žytek | |
14. 10. 2005 | Radovan Šteiner: přes zvýšení tarifů se dále zvyšuje zájem o městskou dopravu | Jakub Holas | |
16. 3. 2005 | Modleme se: aféry Grosse a chiméra Šimonovského | Václav Jirovský | |
30. 7. 2004 | Británie: Velký Bratr posiluje své pravomoci | ||
10. 9. 2003 | České dráhy: za přepážkou jsme si všichni rovni | Markéta Michlová | |
8. 8. 2003 | Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu? | ||
8. 8. 2003 | Jak platit za užívání silnic | ||
8. 8. 2003 | Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují | ||
6. 8. 2003 | S Českými drahami ve špíně a horku | Milan Krčmář | |
6. 8. 2003 | Příliš lehká hra s fakty | Michal Krsek | |
6. 8. 2003 | Neurážejte Turecko srovnáváním jeho železnice s ČD | Luděk Miklas | |
6. 8. 2003 | Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky | Ilona Bílková | |
6. 8. 2003 | Jezděte více vlakem! | Milan Borovička |