13. 1. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
14. 1. 2006

Dost pohodlí v moderním vlaku

Se zájmem jsem si přečetl příspěvek na téma Pendolino pod názvem "Vyplatí se za 4,5 miliardy cesta o 25 minut kratší?". Zajímavé zhodnocení, skutečně. Já jezdím všemožnými vlaky po celé České republice i Evropě již mnoho let. Projezdil jsem možná už tisíce hodin a k tomu i odpovídající množství kilometrů. Sedával jsem v teplých i studených vagonech, občas i stoje na chodbičce přeplněného vlaku. V dobách nedávno minulých jsem se těšil, až zase budu za hranicemi té naší malé, ale jistě krásné, zemičky, abych se konečně cítil jakožto platící pasažér, píše čtenář Jaroslav Mašinda z Prahy.

Po nějaké době začaly i u nás jezdit vlaky typu IC a EC a kultura cestování se v mnohem zlepšila. Na příměstských tratích začínají jezdit nové patrové elektrické soupravy, tzv. nové panťáky. A teď už dokonce Pendolíno. Samozřejmě jsem byl mezi prvními, kteří cestu tímto super vlakem již vyzkoušeli.

Já jsem rád, že se do těchto moderních dopravních prostředků investuje. Jsem rád, asi na rozdíl od vás, že už nemusíme jezdit jen ve starých vagonech, i když jich na vedlejších tratích jistě jezdí stále mnoho. Ale i tento počet se neustále snižuje, to mi skutečně věřte, jezdím vlakem stále. Daleko raději než autem, i když to mě stojí před barákem.

Nepoužívám autobus, není mě tam dost pohodlno.

Takže na rozdíl od autora zméněného článku, který asi moc vlakem nejezdí, já jsem těm novým soupravám velice nakloněn. Jen jednu malou připomínku na závěr. Onen autor se dopustil stejných chyb jako ČT1.

V Pendolínu se dá používat mobil tak jako v každém jiném dopravním prostředku, vlaku, automobilu nebo autobusu (osobní zkušenost na celé trati). Mobilní síti je totiž zcela jedno, jakým prostředkem cestujete, tam se jedná o něco zcela jiného, a to, zda-li jste, či nikoliv v dosahu BTS (tedy příjmového bodu) příslušné mobilní sítě. A ten internet ve vlacích, to je také možné, samozřejmě, ale zase za těch samých omezení, jako s mobilem samotným. Takže zatím žádný vlak, ani jiný dopravní prostředek pohybující se krajinou nemá trvalé připojení k internetu mimo mobilní sítě, to zatím není skutečně možné. Ale např. právě proto se nyní budují podél hlavní trati Praha-Ostrava nové BTS, aby v budoucnu toto spojení možné bylo. I na úrovni 3G sítí. Pokud by tedy autor použil vlak a jel s ním z Prahy do Pardubic, viděl by z oken mnoho nových sloupů s novými BTS.

A proč se staví? Určitě právě proto, že se zde pohybuje SC Pendolíno, ve kterém mohou jezdit i ti, kteří připojení vyžadují (a také si za něj v rámci jízdného zaplatí).

Neopičte se po chybách účelového "zpravodajství" ČT. Směji se jim (útrpně) každý večer.

                 
Obsah vydání       13. 1. 2006
13. 1. 2006 Snahy zavádět demokracii zvnějšku vyvolávají krveprolévání
13. 1. 2006 Britský důstojník: Americká armáda v Iráku je obětí institučního rasismu
13. 1. 2006 Byl zabit Jan Bouchal
15. 1. 2006 Pachatelé nepravosti a zbyteční lidé Zdeněk  Bárta
14. 1. 2006 Poděkování českým zdravotníkům
14. 1. 2006 Americký útok proti "Zawahirimu" vyvolal protesty
14. 1. 2006 Bush odmítl námitky Merkelové ohledně Guantánama
13. 1. 2006 Vysoká smrková vazba Bogdan  Trojak
13. 1. 2006 Britský plán proti ptačí chřipce
13. 1. 2006 Ještě žiju s věšákem, plácačkou a čepicí -- úvaha nad banalitou jednoho filmu Bohuslav  Binka
13. 1. 2006 Jak Komenský zabloudil v Amsterodamu Adam Samuel Hartmann
13. 1. 2006 Aero Vodochody: iks pokusů o záchranu leteckého průmyslu Štěpán  Kotrba
13. 1. 2006 Řešením je nemít žízeň? Karel  Dolejší
13. 1. 2006 Psycholožka: Počet milostných vztahů v zaměstnání je obrovský
14. 1. 2006 Dost pohodlí v moderním vlaku
14. 1. 2006 Ovečka: Nezabijete-li ho, můžete být zabiti Štěpán  Kotrba
14. 1. 2006 "Škrtnutím" Palase se ČSSD neprobudí do slunného dne Vladislav  Černík
12. 1. 2006 Ostře sledované vlaky se sobotními novinami zadarmo
13. 1. 2006 Sarkozy představil své priority Simone  Radačičová
13. 1. 2006 Mitterrand: levicový strejda, nebo monarchistický sedmilhář? Josef  Brož
13. 1. 2006 Je smyslem školské reformy učit nově? Emilie  Thomitzková
13. 1. 2006 Pendolino Jakub  Žytek
13. 1. 2006 Vyplatí se za 4,5 miliardy cesta o 25 minut kratší? Michal  Rusek
14. 1. 2006 Být podvodníkem se vyplatí, zájem médií je zaručen Štěpán  Kotrba
13. 1. 2006 Jaderná energie, mediální přestřelky a realita Tomáš  Krček
13. 1. 2006 Daně, solidarita a individuální práva v myšlení fachidiota Michael  Kroh
13. 1. 2006 Dech komunistického režimu
13. 1. 2006 Ekonomické bludy
13. 1. 2006 Kejhající husa nelétá, jenom tloustne Štěpán  Kotrba
13. 1. 2006 Daj'-li ti medajli
13. 1. 2006 Zpravodajství iráckého odboje za dny 1. - 15. prosince 2005
13. 1. 2006 Nový pořad České televize
12. 1. 2006 Lysenkové jsou možní v každé době Zdeněk  Slanina
12. 1. 2006 Vyrábíme znovu i civilní letadla
12. 1. 2006 Proč muži mluví o interrupcích a ženy mlčí Štěpán  Kotrba
12. 1. 2006 Fenomén Kohout Josef  Provazník
12. 1. 2006 Mitterrand: levicový strejda, nebo monarchistický sedmilhář? Josef  Brož
12. 1. 2006 Malý pravicový Lenin Josef  Vít
12. 1. 2006 Tištěné noviny končí?
12. 1. 2006 Nežijeme ve vzduchoprázdnu Václav  Rada
12. 1. 2006 Interrupce: Právo na svobodnou volbu je výzvou k zodpovědnému chování Linda  Sokačová
12. 1. 2006 Mediální přestřelky versus realita Martin  Tesař
11. 1. 2006 Ministrův střet s realitou Milan  Černý
11. 1. 2006 ČT: "Katolická církev bude dál strašit kondomy Bohumil  Kartous
6. 1. 2006 Mlčení ministrů Jan  Čulík
11. 1. 2006 Diskuse s Janem Čulíkem v Českých Budějovicích
22. 11. 2003 Adresy redakce
2. 1. 2006 Hospodaření OSBL za prosinec 2005

Doprava RSS 2.0      Historie >
14. 1. 2006 Dost pohodlí v moderním vlaku   
13. 1. 2006 Vyplatí se za 4,5 miliardy cesta o 25 minut kratší? Michal  Rusek
13. 1. 2006 Pendolino Jakub  Žytek
14. 10. 2005 Radovan Šteiner: přes zvýšení tarifů se dále zvyšuje zájem o městskou dopravu Jakub  Holas
16. 3. 2005 Modleme se: aféry Grosse a chiméra Šimonovského Václav  Jirovský
30. 7. 2004 Británie: Velký Bratr posiluje své pravomoci   
10. 9. 2003 České dráhy: za přepážkou jsme si všichni rovni Markéta  Michlová
8. 8. 2003 Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu?   
8. 8. 2003 Jak platit za užívání silnic   
8. 8. 2003 Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují   
6. 8. 2003 S Českými drahami ve špíně a horku Milan  Krčmář
6. 8. 2003 Příliš lehká hra s fakty Michal  Krsek
6. 8. 2003 Neurážejte Turecko srovnáváním jeho železnice s ČD Luděk  Miklas
6. 8. 2003 Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky Ilona  Bílková
6. 8. 2003 Jezděte více vlakem! Milan  Borovička