27. 12. 2008
K čemu sympatie, úcta a respekt?„Benedictus qui venit - málo vědět, mnoho věřit“
K.H.Borovský: Jezovitský marš
Petr Litoš spekuluje z pozice „bezvěrce“ v článku "Ecclesia militans" nad vánočním výrokem papeže o homosexualitě. Tvrdí, že papež „nejspíš porušuje základní lidská práva“, jestliže nerespektuje lidi jiné sexuální orientace. Má pravdu. |
Jestliže na závěr tvrdí, že Benedikt XVI. „má moje sympatie, úctu a respekt“ (a současně klade do protikladu k papeži církevní představitele - „velmi opatrné“), neboť on se vyjádřil k „aktuálním problémům, které si zaslouží důsledné řešení“, mám na jazyku otázku, o jaké „důsledné řešení“ se jedná? S důsledným řešením už přišli ochránci „čisté rasy“ a šiřitelé „třídní nenávisti“. Sotva mohu přijmout jeho argumentaci o vítězném tažení islámu založeném na „průzračnosti a srozumitelnosti věrouky“, který na rozdíl od římskokatolické církve „vyžaduje dodržování jeho učení bez velkých spekulací a neproduktivní tolerance“. Naše moderní civilizace spočívá právě na toleranci. Petr Litoš to ostatně ví, když cituje slova Járy Cimrmana. Problematické je i jeho tvrzení, že „s postoji a názory papeže stojí i společenská role a vážnost církve“. Naštěstí pro církev tak tomu není. K čemu pak ony „sympatie, úcta a respekt“? |