13. 1. 2006
Řešením je nemít žízeň?
"Nemorálnost mužů triumfuje nad amorálností žen." Karl Kraus
Pavel Mareš nabádá Štepána Kotrbu a všechny zastánce práva žen podstoupit v krajním případě interrupci, aby se zamysleli nad jeho zemitým výrokem, že "Utíkat z hospody bez zaplacení je podlost". Jenže bohužel není dosud možné, aby muži prosazující donošení nechtěných dětí následovali příklad Arnolda Schwarzeneggera z filmu Junior. Lidé jako pan Mareš tedy patrně chtějí, aby se muž i žena svobodně rozhodli k tělesnému styku - a důsledky nesla žena. Existuje pouze jediná možnost alternativního výkladu. Jestliže je Mareš odpůrcem antikoncepce a zároveň nehodlá zcela přelidnit Zemi, stává se tím objektivně hlasatelem sexuální zdrženlivosti. Jenže - zůstaneme-li u autorova procítěného přirovnání - nejlepší způsob, jak se vyhnout hospodě, je prostě nemít žízeň. Zde ovšem narážíme na potíže. Právě zejména muži prostě od přírody žízeň mají. |
Právě objektivní mužská potřeba svádí ženy ke zlému. Muž, který prosazuje ženskou zdrženlivost, by tedy měl nejlépe - jako muž - sám jíti ve zdrženlivosti příkladem, aby dokázal, že to opravdu jde. Pak bude moci ostatním kázat, jak je libo. Dostát takovému požadavku zajisté není jednoduchým úkolem. Může to v některých případech vést k nežádoucímu nárůstu agresivity, u disponovaných jedinců i k vážnějším psychickým poruchám, zvyšuje to riziko infarktu atp. Pro inspiraci Pavlu Marešovi a případným jeho následovníkům tedy uvádím výňatek z životopisu Sv. Symeóna: " Blahoslavený dosáhl takové čistoty a odumřelosti vášním, že často tančil a vodil chorovody, po jednom boku maje nevěstku, po druhém druhou; držel je za ruku a točil se uprostřed světských lidí a tropil své žertíky. Jindy nevázané ženštiny sahaly Symeónovi pod šaty, tiskly se k němu, bily ho po tváři a štípaly. Mnich, podobný ryzímu zlatu, se tím nikdy neposkvrnil. V poušti, jak on sám vyprávěl, se často potýkal s vášní, která ho rozněcovala, a prosil Boha a přeslavného Nikóna, aby ho zbavili hříšného chtíče. A jednou spatřil, že přeslavný ten muž přišel a pravil mu: "Jak žiješ, bratře?" A Symeón mu odpověděl: "Kdybys nebyl přišel, pak bídně, neboť tělo, nevím proč, mne znepokojuje." Jak pravil Symeón, podivuhodný ten muž se usmál, přinesl něco vody ze svatého Jordánu a šplíchl pod jeho pupek, poznamenav Symeóna znamením svatého kříže a řekl: "Hle, uzdravil ses". A od té doby jak světec pod přísahou stvrdil, ani ve snu, ani v bdělém stavu ho nenavštívila tělesná žádost. Proto se tento pevný muž odvážil navrácení do světa, touže projevovat útrpnost nad těmi, kdo jsou mučeni hříchem, a spasit je. Jindy takto hovořil k jakési prostopášné ženštině: "Chceš být mou přítelkyní? Dám ti sto zlaťáků." Mnohé, které vábil, věřily jeho slovům, protože ukazoval peníze. (Blahoslavený měl totiž všeho podle libosti, protože kvůli svatosti jeho záměrů Bůh vše Symeónovi nepozorovatelně posílal.) Od té, která vzala peníze, pak vymáhal přísahu, že ho neopustí. " Poté, co jsme si vyjasnili, Svatý Symeón prosazoval ctnost díky kapitálové převaze umožněné elektronickým bankovnictvím, se blíže podívejme na jeho avízovanou útrpnost: " Když některá žena, která se nazývala jeho přítelkyní ho klamala, tu on hned poznal, že spáchala tělesný hřích, a tu svatý mluvil a otvíraje svá ústa křičel: "Tys mne oklamala. Svatá Bohorodičko, svatá Bohorodičko, potrestej ji" a modlil se, aby ta žena byla ochrnutá až do samé své smrti. Nejdříve, když jeho přítelkyně setrvávala v tělesném hříchu, posílal na ni démona. A takto všechny ženy, s nimiž měl úmluvu, naučil, aby byly zdrženlivé a neklamaly ho." Zdroj citací: Život a skutky otce Symeóna, blázna Kristova, zapsané Leontiem, biskupem v Neapoli Krétské Nehleďme nyní na fakt, že se Symeónovi nedařilo křičet ústy zavřenými, a vezměme spíše v úvahu, kam nás některé pokusy lámat lidskou přirozenost přes koleno mohou přivést. A to - jak se zdá - navzdory spolupráci přeslavného Nikóna. Pavlu Marešovi přeju hodně zdaru při jeho snažení - a za jeho smířlivost dostatek vody z Jordánu... |
Interrupce: ženino právo či vražda? | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
13. 1. 2006 | Řešením je nemít žízeň? | Karel Dolejší | |
12. 1. 2006 | Interrupce: Právo na svobodnou volbu je výzvou k zodpovědnému chování | Linda Sokačová | |
12. 1. 2006 | Umělé přerušení těhotenství | Petr Wagner | |
12. 1. 2006 | Nejideálnější by bylo, kdyby nechtěné děti donosili muži z Hnutí pro život | ||
12. 1. 2006 | Řešením je antikoncepce | ||
12. 1. 2006 | Proč muži mluví o interrupcích a ženy mlčí | Štěpán Kotrba | |
11. 1. 2006 | Co jsou to potratové nemocnice? | ||
10. 1. 2006 | Za svobodnou sexualitu | ||
10. 1. 2006 | Co je špatného na zásadách Hnutí pro život? | ||
5. 1. 2006 | Hnutí pro život: Za svět konzervativnější a méně svobodný! | Linda Sokačová | |
5. 1. 2006 | Česká republika: něco málo z historie interrupcí | Linda Sokačová | |
15. 4. 2005 | Zákaz potratů v ČR by přispěl k tolik potřebnému růstu porodnosti | Pavel Mareš | |
15. 4. 2005 | Pavel Mareš a zákazy potratů | ||
12. 4. 2005 | Terry Schiavo a potraty | Petr Sláma | |
15. 3. 2005 | Britští konzervativci chtějí zpřísnit zákony o potratech |