Někde přeshraniční vlaky do Německa fungují

18. 9. 2009

Přečetl jsem si Váš komentář k neochotě rakouských a německých úřadů k přeshraničnímu železničnímu styku s ČR. Není to ale všude stejné, jako příklad bych dal spojení se Saskem na Kraslicku, kde byla přerušená trať obnovena a dnes se pohodlně dostanete (bez přesedání) vlakem ze Sokolova, někdy i z Mariánských Lázní či Karlových Varů, až do centra Cvikova (Zwickau).

Když si koupíte za 100 Kč u společnosti Viamont, která trať Sokolov - Kraslice provozuje, celodenní síťovou jízdenku EgroNet, můžete jezdit po našem i německém území (v Sasku a v Bavorsku), vymezeném pravidly sítě EgroNet, celý den. Jezdí zde vlakové soupravy německé firmy Vogtlandbahn, cestování je velmi příjemné a Krušné hory jsou krásné z obou stran hranice.

Tak je vidět, že někde to jde, někde ne. Asi jak u nás, tak i u našich sousedů to bude především v lidech, nikoli v systému, píše Josef Štveráček z Podolanky.

Pozn. JČ: Jen jestli to nebude tím, že jde o spojení do bývalého východního Německa - a bývalí východní Němci nemají stejnou podvědomou aroganci vůči Čechům, jakou možná mají mnozí bývalí "západní" Němci a Rakušané...?

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 18.9. 2009