PROTEST:
Rakousko odmítá zprovoznit přeshraniční železnici
18. 9. 2009
Pozvání
na informační akci a protestní happening
Stop tranzitu - Zprovozněme železnici! - Rozdělení - Odloučení -- "Stále ještě nesjednoceni!"
v sobotu 19. září 2009 v 9 hodin
na silničním hraničním přechodu Fratres-Slavonice
Aktivisté z České republiky a Rakouska budou rozdávat na hranicích informační materiály a informovat o dalších protestních opatřeních; hudba a videoinstalace. 9-12 hodin.
V důsledku stále rostoucího reálného nebezpečí, že tranzitní silniční doprava povede v budoucnu městy Vysočiny, Jihočeského kraje a Waldviertelu, se poprvé v historii obou zemí formuje přeshraniční občanský protest. "Nechápeme, proč není možné, jak se stále proklamuje, přemístit nákladní autodopravu na železnici," říkají Egon Schmidt a jeho český kolega Karel Dvořák. Spolek "Neue Thayatalbahn" bojuje za revitalizaci železniční dopravy mezi rakouským Fratresem a českými Slavonicemi, která je od roku 1945 zastavena. Tato trať spojuje železniční dráhu Franze Josefa s tratí Brno-Budějovice, leží na ní města jako Telč, Dačice, Slavonice, Waidhofen/Thaya a Zwettl. Česká strana svou práci udělala, trať je obnovena, v Rakousku zůstalo u slibu.
Nyní jdeme do ofenzívy: "Federální vláda a Rakouské spolkové dráhy selhaly. Naše naděje a požadavky proto směřují na zemi Dolní Rakousko, aby výdaje ve výši 27 mil. eur za chybějící část železniční tratě převzala." Soukromí provozovatele pak mohou zaručit plánovitou dopravu. "Země (míněno Dolní Rakousko) investuje již nyní vysoké částky do výstavby silnice, která vede souběžně se železniční tratí. Samotná objížďka Grosshaslau je zhruba stejně drahá jako výstavba železnice."
Místní objížďky a obchvaty, potřebné v důsledku otevření tranzitu nákladních automobilů, stojí dohromady téměř desetinásobek vydání potřebných na výstavbu železniční tratě. Po sobotní akci jsou plánovaná další veřejná informační shromáždění v rakouských a českých městech. "Formuje se široký, přeshraniční občanský protest", iniciovaný lidmi, kteří nechtějí, aby se naše regiony staly územím tranzitu. Pokud bychom ani těmito aktivitami ničeho nedosáhli, zvažujeme další protesty přímo na hraničním přechodu, abychom nákladním automobilům zabránili v průjezdu.
Pro další informace a zodpovězení dotazů je k dispozici: Plattform zur Wiederherstellung und Inbetriebnahme der Thayatalbahn (Platforma pro obnovu a zprovoznění železnice Thayatal)
Egon Schmidt (Rakousko),
Karel Dvořák, Karel Tesař, Josef Burian, Alexander Stipsitz (CZ)
Obsah vydání | Pátek 18.9. 2009
-
20.9. 2009 / Zrada ne, ale zklamání ano19.9. 2009 / Jan ČulíkO odporu šedesáti až sedmdesáti procent Čechů proti americké základně se v zahraničí neví18.9. 2009 / NATO nabídlo Moskvě spolupráci na obraně18.9. 2009 / Varšava pěstuje dobré vztahy s Moskvou18.9. 2009 / ČR a Polsko jsou hlavní kandidáti na nové rakety18.9. 2009 / Co jste udělali proti radaru Vy?18.9. 2009 / Aktivisté z Ne základnám jsou úžasní18.9. 2009 / Placení agenti Rusáků nebo nevědomí úchylové18.9. 2009 / Iniciativa Ne základnám byla malá a dokázala mnoho18.9. 2009 / Daniel VeselýStudená válka: Plány Washingtonu na střet s Moskvou a Pekingem počítaly se 600 miliony obětí18.9. 2009 / Elizabeth Rickeyová: Ta, co zastavila Davida Dukea18.9. 2009 / Polsko se samo v září 1938 zachovalo jako agresor17.9. 2009 / Jan ČulíkBílej kůň, žlutej drak: Nečekejte zázraky, ale spisovatelské řemeslo autorka zvládla18.9. 2009 / Rakousko odmítá zprovoznit přeshraniční železnici18.9. 2009 / Jan ČulíkMyslím, že Němci a Rakušané prostě přeshraniční styky s Čechy navazovat nechtějí18.9. 2009 / Někde přeshraniční vlaky do Německa fungují17.9. 2009 / Průmyslová výroba potravin ohrožuje podmínky přežití16.9. 2009 / Zalesni poušť, ochlaď Zemi17.9. 2009 / Zelená Sahara18.9. 2009 / Immanuel WallersteinImmanuel Wallerstein: Vnitřní politika USA a jejich vojenské intervence1.9. 2009 / Hospodaření OSBL za srpen 2009