PROTEST:

Rakousko odmítá zprovoznit přeshraniční železnici

18. 9. 2009

tisková zpráva


Pozvání
na informační akci a protestní happening
Stop tranzitu - Zprovozněme železnici! - Rozdělení - Odloučení -- "Stále ještě nesjednoceni!"
v sobotu 19. září 2009 v 9 hodin
na silničním hraničním přechodu Fratres-Slavonice

Aktivisté z České republiky a Rakouska budou rozdávat na hranicích informační materiály a informovat o dalších protestních opatřeních; hudba a videoinstalace. 9-12 hodin.

V důsledku stále rostoucího reálného nebezpečí, že tranzitní silniční doprava povede v budoucnu městy Vysočiny, Jihočeského kraje a Waldviertelu, se poprvé v historii obou zemí formuje přeshraniční občanský protest. "Nechápeme, proč není možné, jak se stále proklamuje, přemístit nákladní autodopravu na železnici," říkají Egon Schmidt a jeho český kolega Karel Dvořák. Spolek "Neue Thayatalbahn" bojuje za revitalizaci železniční dopravy mezi rakouským Fratresem a českými Slavonicemi, která je od roku 1945 zastavena. Tato trať spojuje železniční dráhu Franze Josefa s tratí Brno-Budějovice, leží na ní města jako Telč, Dačice, Slavonice, Waidhofen/Thaya a Zwettl. Česká strana svou práci udělala, trať je obnovena, v Rakousku zůstalo u slibu.

Nyní jdeme do ofenzívy: "Federální vláda a Rakouské spolkové dráhy selhaly. Naše naděje a požadavky proto směřují na zemi Dolní Rakousko, aby výdaje ve výši 27 mil. eur za chybějící část železniční tratě převzala." Soukromí provozovatele pak mohou zaručit plánovitou dopravu. "Země (míněno Dolní Rakousko) investuje již nyní vysoké částky do výstavby silnice, která vede souběžně se železniční tratí. Samotná objížďka Grosshaslau je zhruba stejně drahá jako výstavba železnice."

Místní objížďky a obchvaty, potřebné v důsledku otevření tranzitu nákladních automobilů, stojí dohromady téměř desetinásobek vydání potřebných na výstavbu železniční tratě. Po sobotní akci jsou plánovaná další veřejná informační shromáždění v rakouských a českých městech. "Formuje se široký, přeshraniční občanský protest", iniciovaný lidmi, kteří nechtějí, aby se naše regiony staly územím tranzitu. Pokud bychom ani těmito aktivitami ničeho nedosáhli, zvažujeme další protesty přímo na hraničním přechodu, abychom nákladním automobilům zabránili v průjezdu.

Pro další informace a zodpovězení dotazů je k dispozici: Plattform zur Wiederherstellung und Inbetriebnahme der Thayatalbahn (Platforma pro obnovu a zprovoznění železnice Thayatal)

www.verein-thayatalbahn.at


Egon Schmidt (Rakousko),
Karel Dvořák, Karel Tesař, Josef Burian, Alexander Stipsitz (CZ)

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 18.9. 2009