Myslím, že Němci a Rakušané prostě přeshraniční styky s Čechy navazovat nechtějí

18. 9. 2009 / Jan Čulík

Podobný problém jako mezi městečky Slavonice a Fratres, kde rakouská strana odmítá zprovoznit někdejší železniční spojení, které by bylo daleko ekologičtější než výstavba a provoz silnic, je na Šumavě, na hranici mezi ČR a Německem, mezi Stožcem, Novým údolím a Haidmuehle, Frauenbergem a Altreichenau. Když v roce 1945 železná opona zpřetrhala tuto železniční trasu, komunismus paradoxně zakonzervoval šumavské železniční spoje. Takže do stanice v Novém údolí, těsně na hranici s Německem, dodneška dojíždí český vlak. Německá strana však koleje na své straně hranice zlikvidovala a násep proměnila v cyklostezku. Ze železnice zůstávají už jen zbytky a fungující železniční síť začíná až ve městě Waldkirchen, asi 20 km od státní hranice. Samozřejmě, že by bylo ekologicky příznivé tuto železniční trať obnovit. Pozoruhodné je, že se to za dvacet let od pádu železné opony nestalo. Mám podezření, že Němci a Rakušáci prostě nechtějí, aby jim Češi na jejich území lehce jezdili. Je to skandál.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 18.9. 2009