9. 7. 2004
Český sen a reklama na nějČeský sen je chytrý, promyšlený, roztomilý a zaplaťbůh ne aktivistický projekt a jako daňový poplatník jsem rád, že na něj stát dal mimo jiné i moje peníze. |
Jan Čulík má (podle své recenze na film Český sen) dojem, že každý dokument musí něco vyřešit, odhalit a od podlahy společensky zkritizovat. Není to pravda. Český sen není ani tak společenský, jako spíš osobní dokument -- srozumitelně řečeno neodešel jsem z něj zdeptán stavem společnosti, ale zamyšlen nad stavem sebe sama. Nevím, jestli Jan Čulík chodí nakupovat do supermarketu a jestli se nechá ovlivnit reklamou. Já ano, a proto mi film dodal několik úsměvných námětů k úvahám o sobě. Věřím, že dalším lidem taky. Důkazem nepochopení záměru filmu je Čulíkova kritika reklamy na něj. Plakáty, které ukazují pány Klusáka a Remundu v krvi, stejně jako upoutávky, v nichž je honí rozlícený dav, SAMOZŘEJMĚ samy dělají to, co ve filmu popisují. Kdo má dost paměti na to, aby si na ně při závěrečných titulcích vzpomněl, dojde k následující úvaze: "Znám ten projekt, vím, o čem film je, díky mystifikaci obou autorů jsem poznal, jak může být reklama klamavá - a stejně jsem znovu naletěl. No nazdar :-)" Upoutávky ani plakáty netvrdí, že jsou vystřižené z filmu, prostě to jen jaksi implicitně předpokládáme. Úplně stejně funguje často i reklama a úplně stejně fungovala i kampaň Českého snu jako supermarketu. Český sen je chytrý, promyšlený, roztomilý a zaplaťbůh ne aktivistický projekt a jako daňový poplatník jsem rád, že na něj stát dal mimo jiné i moje peníze. Pozn. JČ: Ne, Jan Čulík má dojem, že každý film by měl obsahovat alespoň jednu myšlenku. Nemusí být aktivistický, to je omyl. |
Český film | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
9. 7. 2004 | Správce statku: "Užívat si života, než uplyne, je důležitější než podnikat" | Jan Čulík | |
9. 7. 2004 | Český sen a reklama na něj | Štefan Švec | |
9. 7. 2004 | Český sen je úžasný projekt... | ||
8. 7. 2004 | Pánská jízda: křečovitý pokus o komedii | Jan Čulík | |
8. 7. 2004 | Český sen: zábavný průvodce zemí, kde se neřežou hlavy | Ondřej Čapek | |
7. 7. 2004 | Film Český sen: zklamání | Jan Čulík | |
21. 6. 2004 | Konec kritiků v Čechách | Jan Lipšanský | |
3. 6. 2004 | Český film a skrytá reklama | Jan Petrov | |
2. 6. 2004 | Film Post coitum a skrytá reklama v něm | ||
31. 5. 2004 | Post coitum: Parodie na sex s vážným vyzněním | Jan Čulík | |
26. 5. 2004 | Jiří Krejčík: Rytíř s veselou pověstí | Tomáš Koloc | |
17. 5. 2004 | Choking Hazard -- zábavná punková parodie na krvavé horory | Jan Čulík | |
17. 5. 2004 | Silný kafe: Film, který otevírá českou kinematografii mezinárodní dimenzi | Jan Čulík | |
2. 4. 2004 | Fascinace životem na samém okraji společnosti | Jan Čulík | |
29. 3. 2004 | Brabcovo Bolero: Špatný film? | Jan Čulík |