3. 6. 2004
Český film a skrytá reklamapřípodotek k diskusi o filmu Post coitum Představte si, že produkujete film. Je ze současnosti, jeho postavy dělají to, co každý: mimo jiné jezdí autem, a vy tak máte pro natáčení nějaké sehnat. Ať už vyberete jakékoli, vždy Vás někdo bude moct obvinit ze skryté reklamy: charakteristické rysy karoserie lze rozeznat i bez přímého záběru na logo. Přitom je reklamní účinek stejný, když se automobil určité značky ve scéně objeví proto, že za to výrobce zaplatil, nebo proto, že jste si hodil/a kostkou. Nějaké to auto prostě vybrat musíte. |
Skrytá reklama tak může být placená i neplacená. Pokud je neplacená, znamená to, že tvůrci mezi prsty zbytečně protékají peníze, které mohl využít také na lepší zpracování díla. Skrytá reklama, která do díla zapadá a vlastně jej spoluvytváří, nevadí, ani když je placená. Naproti tomu, ani bezplatnost neposvětí skrytou reklamu, která z díla "trčí" a snižuje jeho uměleckou hodnotu. |