Proč zřejmě havarovalo letadlo Air France

6. 6. 2009

Mrtvoly z letadla Air France, které minulý týden havarovalo v Atlantiku, přičemž zahynulo 228 cestujících a členů posádky, byly nalezeny v sobotu, stejně jako trosky letadla, informovalo brazilské letectvo.

VYšlo také najevo, že letadlo odeslalo 24 chybových hlášení, včetně informace, že několik minut před pádem letadla byl vypnut autopilot.

V posledních minutách letadla Airbus 330 informovaly automatické radiové signály o celé řadě selhání, počínaje vypnutí autopilota a konče drastickým poklesem tlaku v kabině, což zřejmě znamenalo, že se letadlo rozlomilo.

Vyšetřování se soustřeďuje na čidlo, které informuje o rychlosti letadla, na tzv. Pitotovy trubice. Pokud tyto trubice jsou zablokovány ledem, mohou informovat nesprávně a nesprávně sdělovat, že letadlo letí chybnou rychlostí.

Podle deníku Daily Telegraph se to stalo - čtyři minuty před havárií letadla tři různá čidla vydávala vzájemně protikladné informace. Právě v důsledku toho došlo k vypnutí autopilota. Podle chybových hlášení letadlo letělo příliš pomalu.

Společnost Air France plánovala instalovat do letadla modernější verzi Pitotových trubic, instalace však byla odložena.

Podle vznikající teorie se letadlo, které letělo z Rio de Janeiro do Paříže - dostalo do tropické bouře, která by normálně neznamenala žádné navigační potíže. Avšak silně zledovatělá čidla zmátla systémy letadla i piloty ohledně rychlosti, jíž letadlo letělo.

Meteorologové informovali že se letadlo společnosti Air France dostalo do centra nezvyklé bouře, v níž vanul vítr vertikálně vzhůru rychlostí 160 km/hod. Tak vzniklo vakuum a bouře nasála z moře větší množství vody. Voda zasáhla letadlo ve velké výšce a tam zmrzla.

Podrobnosti v angličtině ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 5.6. 2009