27. 10. 2004
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
27. 10. 2004

Kolik bude hlavních nádraží v Brně?

Stále slyšíme verzi, že je třeba odsunout brněnské nádraží.

V současné době získává prioritu projekt tak zvaný VRT, což mají být vysokorychlostní tratě s rychlostí vlaků nad 200 km/hod. Tato trať bude mít úplně novou polohu, nesmí se s ničím křížit, ani se současnými tratěmi v úrovni. Vše musí být řešeno mimoúrovnově. Protože na to tlačí většinou státy s německy mluvícím obyvatelstvem a nejpopulárnější je cesta z Berlína do Vídně, je velice pravděpodobné, že se tato trať začne stavět co nejdříve.

Varianty jsou dvě. Severní a jižní. Zatímco při severní variantě, která by byla dražší, by bylo nutné se napojit na stávající či odsunuté nádraží, jižní varianta je napojena pouze na Modřice a Brno by bylo připojeno jen k tomuto nádraží vlaky či tramvajemi.

To, že všechny vlaky budou zajíždět do Brna, je velice málo pravděpodobné. Je to odvislé od toho, kolik v Brně bude vystupovat cestujících a jaká bude možnost napojení na další dopravní spojení.

Naskýtá se tedy otázka. Nevznikne v Modřicích další hlavní nádraží, třeba i samovolně přes protesty architektů i některých dalších brněnských funkcionářů a radních? Nebylo by lepší s touto eventualitou vážně počítat a ne ji smést ze stolu? Život vždy byl silnější než sebelépe vypracovaný projekt či územní plán.

Nejlevnější metoda jak opravit vyšlapaný trávník je na něm vybudovat chodník, pokut to situace v místě dovoluje. Navíc nic není dogma a vše se dá přepracovávat dle skutečnosti a skutečných požadavků. Odsun brněnského nádraží probíhá v nejnevhodnější době. V době, kdy není rozhodnuto o konečné trase VRT, kdy nevíme, co bude prioritou železniční dopravy. Pokud chceme odsouvat hlavní nádraží, tak nám nezbude navíc posunout termín do doby, kdy bude známá konečná verze VRT. Neberme si špatný příklad z Prahy, kde například zavedli do středu města dálnici a nyní budují obchvat.

Jednou tento postkomunismus musí skončit. Další generace na to bude citlivější.

Vítězství v referendu občanů, kteří chtějí zachovat stávající polohu nádraží nelze zastavit. Lze ho jen dokončit při volbách.

Upřednostnění polohy nádraží, umocněné obavou z možnosti tvorby korupčního prostředí a klientelismu vyhnalo z domu 79 294 občanů města Brna k místnímu referendu. 86 procent platných hlasů volilo zachování polohy a modernizaci stávajícího nádraží v centru města.

HSMS jako člen koalice Jižní Morava podporuje názor veřejnosti, který je výsledkem tohoto referenda.

Jsem za HSMS kandidátem na senátora za volební obvod Brno-venkov.

                 
Obsah vydání       27. 10. 2004
28. 10. 2004 Podivný svět fantazie, lhaní, násilí a strachu, v němž dnes žijeme
27. 10. 2004 Jak najít bez rizika v Británii zaměstnání Jan  Čulík
28. 10. 2004 Jásir Arafat vážně nemocen
27. 10. 2004 Al Jazeera odvysílala další video s unesenou Margaret Hassanovou
27. 10. 2004 Evropský parlament donutil předsedu EK k ústupu
27. 10. 2004 Za nich bude líp? Ondřej  Hausenblas
27. 10. 2004 S jakou vizí půjdeme do blížících se voleb? Miloš  Dokulil
28. 10. 2004 Michael  Marčák
27. 10. 2004 Generálové a frajtři Václav  Dušek
27. 10. 2004 Kolik bude hlavních nádraží v Brně? Antonín  Žiška
27. 10. 2004 Švehla a Gross: Teprve politika je ta pravá krása Jan  Bohata
27. 10. 2004 Připravují se Republikáni bránit černochům na Floridě v hlasování?
27. 10. 2004 Nejvyší státní zástupkyně dělá zároveň dvě protikladné věci
27. 10. 2004 Michael  Marčák
27. 10. 2004 Ariel Šaron zvítězil při historickém hlasování v Izraeli
27. 10. 2004 Zemřel John Peel, britská rozhlasová legenda pop music Jan  Čulík
27. 10. 2004 Chcete studovat na Tchajwanu? Petr  Fiala
26. 10. 2004 Zpravodajství iráckého odboje za dny 13. - 15. října 2004
27. 10. 2004 Zpravodajství iráckého odboje za dny 16. - 18. října 2004
27. 10. 2004 Je myslivectví citlivý způsob hospodaření?
27. 10. 2004 Ještě jednou: jsou tedy myslivci zabijáci? Luděk  Králíček
27. 10. 2004 Češi přispějí finančně na sbírku na pomník bitvy o Británii
27. 10. 2004 Poprava květinky Jaroslav  Hutka
27. 10. 2004 Cesta do noci Jaroslav  Hutka
27. 10. 2004 O Hutkově knize Požár v bazaru Jan  Čulík
27. 10. 2004 Komunisté proti "fašismu"
27. 10. 2004 "Národní strana" zve na "pietní akt"
26. 10. 2004 Bílý dům na prodej
26. 10. 2004 Spojené státy nabídly vrátit Brity v Guantánamu domů; Británie to však odmítla
25. 10. 2004 Poslanci jako prostitutky u E 55 Václav  Žák
25. 10. 2004 S kýmpak se to pan prezident kamarádí? Jan  Čulík
25. 10. 2004 Prezidenti v ČR a totalitní myšlení Bohumil  Kartous
23. 10. 2004 Telefonujte zdarma přes internet a zlikvidujte Český Telecom
27. 10. 2004 Provolání Národního výboru ke vzniku Československa
27. 10. 2004 Manifest císaře Karla I. ze 16. října 1918
27. 10. 2004 Zahajovací řeč prvního dne Národního shromáždění československého
27. 10. 2004 Události října 1918
27. 10. 2004 Washingtonská deklarace z 18. října 1918
27. 10. 2004 První zákon Československé republiky
27. 10. 2004 Projev T. G. Masaryka k 28. říjnu 1919
27. 10. 2004 Martinská deklarácia
27. 10. 2004 Československá Amerika ve zbrani
27. 10. 2004 Švabinský: umělec musí býti neúnavným dělníkem
27. 10. 2004 Nasrat! Jo, nasrat! Zdeněk  Bárta
27. 10. 2004 Mládež na křižovatce
23. 10. 2004 Kdo je dokumentarista Adam Curtis?
21. 10. 2004 Jak neokonzervativci a islamisté vytvořili nový "svět globálního terorismu"
10. 10. 2004 Hospodaření OSBL za září 2004
29. 12. 2003 Nenechte si ujít: nový knižní výbor z Britských listů
22. 11. 2003 Adresy redakce
17. 6. 2004 Provizorní umístění starých archivů

Přesun brněnského nádraží - téma voleb RSS 2.0      Historie >
27. 10. 2004 Kolik bude hlavních nádraží v Brně? Antonín  Žiška
18. 10. 2004 Věčně nespokojený druhý Bohumil  Kartous
12. 10. 2004 Proč se nemluví o dopravní obslužnosti Miloš  Dokulil
9. 10. 2004 Brno, město odsunů Zdeněk  Moravčík
9. 10. 2004 ČTK k referendu v Brně: Účast asi nebyla dostatečná, výsledek nebude závazný   
8. 10. 2004 Nádraží v Brně -- snaha o informaci před referendem   
7. 10. 2004 Zkušenost z Dánska - aneb nádraží v centru Jan  Lipšanský
7. 10. 2004 Čí je Brno? Milan  Valach
7. 10. 2004 Několik občanských dojmů z Curychu, včetně jeho nepřesouvaného nádraží Karel  Skoupý
6. 10. 2004 Referendum --- tak, a nikdy jinak! Miloš  Dokulil
6. 10. 2004 Odpůrci přesunování nádraží se také snaží manipulovat veřejnost   
4. 10. 2004 Óda na jeden starostlivý a bdělý magistrát; taky rozpačité rekviem za problémové, z módy vyšlé a nadto památkově chráněné nádraží Miloš  Dokulil
1. 10. 2004 Ať o odsunu rozhodnou ti, kdo se budou přesouvat František  Marčík
30. 9. 2004 Brněnské podivnosti Jan  Lipšanský
29. 9. 2004 Vůdcovský mindrák Karla Kobosila Radek  Batelka