30. 9. 2004
Brněnské podivnostiJakožto brněnský rodák mám k tomuto městu také citový vztah. Sice již delší dobu po ukončení studií pracuji v Praze, ale člověk se rád vrací. Jenže -- brněnští radní, a to je jedno z kterého funkčního období, mají své vlastní město rádi asi jako onu pověstnou osinu kdesi na zadní části těla. Skutečně -- a dá se to doložit mnoha "skutky". Z těch očima běžného návštěvníka viditelných některé uvádím. |
Pamatujete si, že kdysi v ulici Novobranská byly vidět historické hradby města, aniž se musel člověk dobývat z druhé strany do zahrady dominikánů? Byl tam takový malý plácek, občas tam někdo otevřel malý krámek s malým občerstvením, pár metrů trávníků a samozřejmě především ty hradby -- co by kamenem dohodil od Měnínské brány. Dnes tam stojí konstruktivistická železo-sklo-betonová budova Dopravních podniků města Brna. Tam, kde kdysi dávno býval bufet Padowetz převážně pro bezdomovce a kde opět je bufet Padowetz kdoví pro koho, hned po revoluci otevřel své rychlé občerstvení australský Chicken Treat. Traduje se, že když začal vydělávat, byly mu napařeny vyšší poplatky za nájem, než zněla dohoda, a tak firma odešla. Zde však samozřejmě může jít jen o pomluvu. Jak by se vám líbila tenisová hala Průhonice uprostřed Staroměstského náměstí? Jak by to vypadalo v praxi lze opět zhlédnout v Brně, když se půjdete podívat na zábavní centrum Nový Špalíček, díky jehož skleněné moderní kráse padly za oběť historické sklepy z doby románské a gotické. Prosklené moderní monstrum stojí pár centimetrů od gotické Staré radnice a tzv. Zelného rynku s historickou kašnou a památkově chráněným "špalíčkem" historických budov. A nebo Dům pánů z Lipé na Náměstí Svobody -- zvenku zůstala pouze renesanční fasáda a uvnitř? Skleněná podlaží, výtah, moderní obchody. A co taková historická Černohorská pivnice na rohu Masarykovy třídy a Kapucínského náměstí! Pamatujete tu krásně zašlou slávu vnitřních prostor? Pokud jste v brně delší dobu nebyli, připravte se na šok -- nyní zde sídlí McDonald, který objekt "zvelebil" podle svého. Možná by stálo i za to se zajímat, kdo, proč a jak schválil přestavbu staré cihelny v ultramoderní rozlehlé nákupní centrum. Nu, když už si povídáme o dopravních uzlech, nezlobte se na mne, ale už autobusové nádraží Zvonařka je z hlediska uživatele, tedy cestujícího, značně daleko od centra města. Přesunout ještě vlakové nádraží, možná lidé do Brna přestanou vlakem raději jezdit -- vždyť autem po dálnici a přes Bohunice jsou v centru za chviličku. Nemusejí nic obcházet. A navíc se nemusejí pídit po tom, kdy, kde a jak jezdí místní doprava. Dopravní podnik totiž vymyslel skvělou věc -- různá cenová pásma, která se mění co dvě minuty. Přitom většina souprav tramvajových nebo autobusových jezdí okružním způsobem, tudíž chcete-li se dostat z centra např. do Líšně, musíte jet nejdřív přes dvě pásma okružní tramvají, v Židenicích přestoupit na okružní autobus a s ním se svézt na kraj Líšně, kde když budete mít štěstí, přesednete na třetí okružní autobus na místo určení. Ale třeba jsou brněnští radní poslové z vesmíru? |
Přesun brněnského nádraží - téma voleb | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
30. 9. 2004 | Brněnské podivnosti | Jan Lipšanský | |
29. 9. 2004 | Vůdcovský mindrák Karla Kobosila | Radek Batelka | |
29. 9. 2004 | Nesouhlasím s vámi, ale... | Pavel Urban | |
29. 9. 2004 | Vlakové nádraží patří do centra Brna i kraje | Jiří Löw | |
29. 9. 2004 | Jde o "totalitní atak" na přesun nádraží? | ||
27. 9. 2004 | Smrkovského argumenty a pseudoproblémy zamindrákovaných "strážců veřejného blaha" jsou opět na stole | Karel Kobosil | |
24. 9. 2004 | Nádraží u Svratky aneb Utopené miliardy | Josef Ludvík |