10. 6. 2008
Neomezený počet géniů a konstantní počet husreakce nejen na článek Jana Čulíka o tom, že "Štěpán Kotrba nerozumí potřebám moderní společnosti" a poznámek na to navazujících, ale i jako pokračování tezí o tom, že "Problém možná nejsou jen učitelé, ale cíle vzdělávání" Souhlasím s Rudolfem Zahradníkem, čestným předsedou Akademie věd ČR , jestliže říká, že mnohé vysoké školy nedosahují dnes ani úrovně odborných učilišť. Jak by také mohly, když zde učí pedagogové, z těchto škol vyšlí a praxí mnohdy ani nepoznamenaní. Píší učebnice, plné citátů druhých a nutí memorovat své žáky nesmysly. A žákům zase nejde o nic jiného, než o papír jako poukázku na zaměstnání nicotného úředníka, vytvářejícího dokumenty, které většinou nikdo nečte. Přesvědčení Jana Čulíka o tom, že se rodí neomezený počet studijních géniů, připomíná ono úsloví o maršálské holi v každé vojínově tornistře. Je optimismem, dávající smysl práce pedagogům, že génia lze objevit v jakémkoliv člověku a studijním typem se může stát každý, kdo najde "svého guru", onoho mýtického učitele moudrosti. Pedagogika připouští, že do každé husy se dá nacpat šiška. Biologie to potvrzuje. Psychologie ovšem připouští, že ne každá husa tu šišku stráví a jsou i husy, které se šiškou zadusí - šokem. Svět potřebuje neomezené množství hus. |
Sociologie spočítala v průběhu několika desetiletí, že v hejnu existuje konstantní počet hus, které si šišku nechají nacpat do krku bez protestu, konstantní počet hus, které protestují, i když marně, konstantní počet hus, které v průběhu prvního pokusu ulétnou, konstantní počet hus, které ji stráví a konstantní počet hus, které šiška zadusí. A existuje konstantní počet hus, které takový typ krmení vyhledávají. Ty se nejdříve používají na demonstrace a posléze získají prémii v podobě tučné nádivky a tepelné úpravy. Statistika říká, že jen málo hus to vše přežije. Příměr s husami jako demonstrátory před dvěma sty objevené Gaussovy křivky statistické zákonitosti jevů s četností jejich výskytu je možná primitivní. Stejně primitivní je ovšem přesvědčení, že existuje neomezené množství neomezeně vzdělavatelných lidí v populaci, že neexistuje tudíž limit na počty na střední školy přijatých, odmaturovaných, na vysoké školy poté přijatých a s rudou rourou absolvujících. A že lze dosíci téměř absolutní promořenosti společnosti držiteli středoškolských a vysokoškolských diplomů bez ztráty kvality těchto typů vzdělání. U naprosté většiny jevů a procesů platí, že četnost extrémních hodnot kladných či záporných je minimální a největší četnost kumuluje kolem jakéhosï středu - průměru. Nelze vychovat namísto 30% až 90% absolventů středních škol ve věkovém rozpětí 18-25 let, aniž bychom snížili kvalifikační nároky, množství znalostí a nároky na stupeň abstrakce. Sociologie při rozličném zkoumání populace i pedagogika při určování stupně obtížnosti kvalifikačních zkoušek s tímto Gaussovým axiomem pracuje poměrně běžně, jen ve Skotsku na Glasgow University to není pravda. Jan Čulík má proto pravdu... |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
10. 6. 2008 | Dobří učitelé již byli ze škol vypráskani - už dávno, kroky předchozích vlád | Pavel Drs | |
10. 6. 2008 | Otevřenost | Boris Cvek | |
10. 6. 2008 | Vláda zlikviduje až 270 špatných škol | ||
10. 6. 2008 | Učitelé jsou špatní, protože jsou chudí II | ||
10. 6. 2008 | Dobří učitelé byli vypráskáni už dávno | ||
10. 6. 2008 | Učitele s menším nárokem na výšku platu | Bohumír Tichánek | |
10. 6. 2008 | Úroveň absolventů vysokých škol | Václav Špíka | |
10. 6. 2008 | Ne všichni učitelé angličtiny jsou hrozní | ||
10. 6. 2008 | Neomezený počet géniů a konstantní počet hus | Štěpán Kotrba | |
10. 6. 2008 | Neznalost | Jan Čulík | |
10. 6. 2008 | O Čulíkově biči a společenské kauzalitě | ||
10. 6. 2008 | Žákova matematika | Pavel Zoch | |
10. 6. 2008 | Kopání do učitelů | ||
10. 6. 2008 | Bohunk (bouhank) (am.) | František Řezáč | |
9. 6. 2008 | Lesk a bída učitelstva | Pavel Táborský |