9. 6. 2008
Stávka zaměstnanců není o kvalitěStávka zaměstananců je prostředek, jak donutit zaměstnavatele zvýšit platy. Není to způsob, jak zvýšit kvalitu zaměstnanců. Stávkují zaměstnanci kvalitní i méně kvalitní za základní tarify. Tzv. diferenciace v odměňování za kvailtu práce je věcí manažerů a organizace podniku či úřadu. I manažeři jsou dobří a špatní a ti dobří umějí lepší zaměstnance lépe odměnit, aniž by popudili ty méně schopné. Systém odměňování musí být takový, aby ho všichni respektovali, včetně rozdílů podle kvalifikace a kvality. |
Otázka kvality zaměstnanců se při stávkách účelově využívá, aby se zastřel jejich skutečný účel, totiž zvýšení platů a aby se narušila solidarita zaměstnanců. Je to starý trik zaměstnavatelů, tak starý, jako stávka - viz seriál podle Neffa o Petzoldech a Nedobylech. V konkrétním případě spadá případná nízká kvalita učitelek a učitelů plně na vrub zaměstnavatelů - státu, obcí, krajů i soukromníků. Řádný zaměstnavatel se stará, a to i v historické perspektivě, aby měl dobré a spokojené zaměstnance. U učitelek a učitelů to platí dvojnásob. Pro vyznavače novořeči platí maxima: Stávka není o kvalitě! |