10. 6. 2008
O matematiceKomentář ke článku pana Ladislava Žáka "Evropou obchází strašidlo". Tento článek mě velmi zaujal, protože tato problematika již delší dobu zatěžuje mojí mysl, píše Michal Horák. Velmi se obávám, že náš občanský názorový profil se poněkud zplošťuje a dokonce se někdy stává poněkud bezobsažným. Tam, kde uniká materie a nahrazuje se pustým žvaněním, nelze se dobrat konečného řešení a skutečné problémy se ztrácí v klubku naučených schémat, frází a subordinancí a to se samozřejmě jako podivný jedovatý smrad šíří po všech prostorách našeho života. |
V hospodském žargonu by se to dalo nazvat "chybí tah na bránu se zajištěné pozice". Jenže jak správně podotýká ve svém článku pan Ladislav Žák jistě není zajištěnou pozicí výuka, ve které základní znalostní atributy, to jest matematický aparát minimálně na středoškolské úrovni jaksi chybí! Nevím jak kdo, ale díky důsledné výuce mataematiky, počínaje úrovní běžných počtů a neustálého vyžadování použití matematického aparátu na střední škole technického charakteru a absolvování základů vysokoškolské matematiky jsem i dnes ve svém pokročilém věku při jakýchkoliv jednáních schopen vytvářet si ve své hlavě jednoduché matematické modely konkretních situací na rozdíl od mnoha svých protihráčů, kteří plkají naučené nesmysly rádoby filosofického charakteru. To se netýká jen organizační a řídící práce, ale také úvah ekonomického charakteru a nakonec i ryze technických záležitostí (konstrukce a pod.). Chtěl bych podotknout, že minulý výchovný proces s vyjímkou některých opravdu době poplatných hovadin mě celkem velmi dobře připravil na mojí karieru, bohužel pouze s handicapem jazykových znalostí. A vůbec netrpím nedostatkem ostatních znalostí v oblasti kultury (literatura, výtvarné umění a pod.), protože z důvodu omezeného působení mediálních šíleností na mou osobu v té době jsem měl čas číst, navštěvovat divadla, galerie a pod. Ještě tedy jednou. Pane Žáku, upřímně děkuji za váš příspěvek. Má určitě mnohem větší smysl než nějaké politikum. Vlastně shrnuji - chybí výchovné postupy pro hledání "renesančních" typů, protože naší výběrovou síť sami ničíme! Vlastně ty renesanční typy nejen, že nehledáme, ale širší pojem vzdělanosti potlačujeme. Mnoho lidí si totiž již nedokáže ve své hlavě ujasnit i základní pojem a obsažnost tohoto pojmu, jak sám uvádíte - biologie, biochemie, chemie a mohl bych dále vypočítávat a to je tragedie! Ztratíme-li výrobu, schopnost výroby, ztratíme všechno, včetně přirozené reprodukce společenské formace a budeme k ničemu - nepotřebný appendix. |