14. 4. 2007
Mafiánská společnost v ČR:Je útok na Kotrbu mstou za jeho kritiku amerického radaru a za ohrožení zisků komerčních stanic?Vznik veřejnoprávních digitálních rozhlasových okruhů, které prosazuje Kotrba, vážně ohrožuje budoucí zisky komerčních rozhlasových společností. Proto musí být Kotrba zlikvidován? Možná je pan Kotrba ve skutečnosti "trestán" za svou práci někde úplně jinde. Když jsem se v e-mailech během posledních měsíců pár lidí zeptal na to, koho by doporučili jako člověka, který se opravdu do hloubky zabýval problematikou plánovaného radaru, vždy mě odkázali na jméno Štěpán Kotrba. Mnohým odbornostem z toho sice zbla nerozumím, ale po přečtení nějakých článků jsem musel přiznat, že fundovaněji jsem o této problematice ještě nikde nečetl. A pak co se týká digitalizace médií, myslím si, že jde také v neposlední řadě o obrovský balík peněz z reklamy. Už před nějakými 7 lety začala Frekvence 1 a Evropa 2 (RRM) s vysíláním regionální reklamy a zpravodajství, by't jinak stále vysílají celoplošně. Do regionů tak nasadili pouze obchodní oddělení RRM, jakési stínové vysílací pracoviště a výrobu reklamy. Čímž bylo k těmto médiím přitaženo mnoho regionálních inzerentů. Časem na to přišla další média. Dnes už je to běžné, ovšem základním předpokladem je digitalizace, píše jeden autor Britských listů, který s komerčními stanicemi spolupracuje. Jeho totožnost je redakci BL známa. |
Regionální inzerent prostě nemá na to, aby hradil celoplošnou reklamu (cca 10.000 / spot 30 sec., 1 x vysílaný třeba v rozhlasu) a hlavně to pro něj ani nemá význam. Největší brzdou digitalizace je - myslím - zákulisní boj o regionální inzerenty. Čili o obrovskej balík peněz. Budoucí cílové skupině inzerentů pak musí svým způsobem odpovídat program stanice. Obzvláště Český rozhlas pak měl vždy problémy se rozhodnout, jak reklamu prodá. Český rozhlas si kdysi bláhově myslel, že veškerou reklamu prodají celoplošně přes firmu IP Praha. Proto zrušili regionální prodej reklamy. Nakonec se zjistilo, že ta vůbec neplní dohody a regionální prodej reklamy byl opět "zřízen." Však třeba ČRo ČB poslouchají předevší důchodci. Co by se ale stalo, kdyby si reklamu vysílanou pouze na jihu někdo koupil třeba u Radiožurnálu. Ten přece má cílovou skupinu zásadně odlišnou ... |