12. 4. 2007
Není střetem zájmů, když jeden rok zvítězí ředitel a druhý rok tentýž ředitel zajistí mediální partnerství?pokračování reakce na poznámku ředitele zpravodajství České televize Zdeňka Šámala na článek "Prodejný Moravec aneb finanční ředitelé se hodí, zvlášť když loni dostal cenu Lambert" Podle článku Jany Pergnerové z Práva s názvem " Moravec čelí nařčení kvůli moderování soukromé akce " je Česká televize mediálním partnerem akce Finanční ředitel roku. Na seznamu mediálních partnerství ČT ale tato "prestižní akce" není a nejspíše ani neodpovídá kritériím pro mediální partnerství... Majitelka a zakladatelka společnosti ConPro, která zajišťuje public relations akce Finanční ředitel roku a je partnetrem klubu, Eva Čejková, se přitom - podle stránek své firmy - podílí na výrobě pořadu České televize POKR - POstřehy, Komentáře a Rady pro podnikatele. Tento pořad pro ČT ale připravuje "nezávislá" produkční společnost K.A. Production s.r.o. Karla Arbese. Ta připravovala pro Českou televizi i pořad "Podnikatelský servis" a podle usnesení Rady ČT 64/04/06 má v budově ČT pronajatu kancelář. Pořad podle Karla Arbese propagoval témata soukromého týdeníku Profit na obrazovce České televize... Setkávání finančních ředitelů ani aktivity týdeníku Profit nejsou obecně prospěšnou činností. Vnímá tyto neprůhledné vazby mezi PR agenturou, soukromými mediálními firmami a veřejnoprávní televizí i Rada ČT a Etický panel České televize? Asi ne. Protože Kodex České televize hovoří opět jasně a jednoznačně. |
20.1 Česká televize podporuje kulturní a obecně prospěšné aktivity především v rámci tzv. mediálního partnerství, které spočívá v poskytnutí prostoru pro vysílání sbírkových, osvětových a nekomerčních upoutávek.
22.1 .... Pochyby o nestrannosti nebo předpojatosti vznikají zejména, když určitá osoba je nebo byla spojena se subjektem, o němž má být informováno, rodinným, přátelským, pracovním, členským, smluvním nebo konfliktním poměrem, případně od takového subjektu přijímá nebo přijímala určité výhody či požitky nebo se jinak účastnila na jeho činnosti. 22.4 Zneužití prostředků České televize k osobním nebo skupinovým zájmům není dovoleno. 22.6 Spolupráce zaměstnanců České televize s jinými médii podléhá předchozímu písemnému souhlasu nadřízeného, který může udělit souhlas za předpokladu, že tato činnost nenaruší povinnosti a závazky, které zaměstnancům vyplývají ze zaměstnání v České televizi, a nevytvoří dojem, že konkrétní zaměstnanec je spojen s určitými politickými nebo náboženskými názory či obchodními zájmy. Kodex ČT ZDE Témata Profitu budou i na obrazovce ČT ZDE Finančním ředitelem za rok 2005 se stal František Lambert ZDE |