12. 4. 2004
Prásk: Jaká byla spotřeba německých zajíců nejen v České tiskové kancelářiÚžasně velikonočně symbolická "zpráva" ČTK, komentovaná mnou na Britských listech a takto převzatá serverem Česká média (vidíte tu klikatou cestu informace či "informace" ke čtenáři?) přiměla čtenářku Lucii Krugovou, jednatelku Cook s.r.o. a "výkonnou ředitelkou projektu Cook media", jinak bývalou "Berušku" z nováckého pořadu Prásk, k vysvětlivce. |
Umí pan Kotrba číst?Nejsem si jistá, jestli titulek pro článek Bulvarizace ČTK s komentářem pochází od pana Kotrby. Nicméně pokud tomu tak je, zřejmě zprávu ČTK nečetl dostatečně pozorně nebo ji vůbec nepochopil. V tom případě si dovoluji trochu pomoci s interpretací citované zprávy. Nejedná se o totiž v žádném případě o zprávu bulvární nebo bulvarizující (jako bývalá reportérka bulvárních i nebulvárních televizních pořadů to pečlivě sleduji), jedná se typickou ukázku tzv. promo-článku, tedy zprávy, která slouží skryté propagaci konkrétního komerčního subjektu. Tenokrát tedy německé firmy Lindt, která vyrábí čokoládové figurky. Má tak minimálně dvakrát v roce možnost na svojí činnost upozornit, Na Vánoce a na Velikonoce. Myslím, že je to PR článek povedený. Kdo ho umístil do ČTK, ten je povedený také. Lucie Krugová Zdroj ČM Prásk!Nepráskl jsem to na "ubohé" kolegy já, ale nedá mi, abych tento prásk neokomentoval, protože číst samozřejmě umím. Není těžké objevit druhou, komerční rovinu takovéto četkařské "zprávy". Otázkou je, že při velmi zřetelném vztahu Čechů k Němcům a jejich folklóru zvláště mi připadal takto přímočarý PR tah poněkud kontraproduktivní. Spíše jsem měl na mysli "kreativní opisování" z agentury DPA či německého lokálního tisku. Do chvíle, než jsem v neděli navštívil v Praze (francouzský?) "chrám konzumu" Carrefour na pražském Andělu s prozaickým úmyslem dokoupit z poživatin to, co jsem nestihl dříve. Co nevidím? V krabicích až témř ke stropu vyrovnané vojenské řady půlkilových, z mléčné čokolády vyrobených, tyčícími se slechy vybavených a do staniolu zabalených německých zajíců. "Nejnižší cena!", hlásaly poutače a aniž kdo detekoval německý původ čokolády s omezenou dobou trvanlivosti, nakupující kolem zajíců procházeli nevšímavě. Asi proto, že německé zajíce žerou pouze v České tiskové kanceláři. Ve zbytku Česka je velikonoční zvykosloví naštěstí jiné. Velikonoční zajíčci z krmiva pro dobytek BL |
Velikonoce | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
11. 4. 2004 | Boží hod velikonoční - máme být svědky vzkříšení | Zdeněk Bárta | |
11. 4. 2004 | Počátky křesťanství | Lenka Kužvartová | |
9. 4. 2004 | ZPRÁVA: Německý zajíček české tiskové kanceláře | Štěpán Kotrba | |
8. 4. 2004 | Týden Pesachu a Velikonoc | ||
7. 4. 2004 | K Velikonocům I.... | Miloš Dokulil | |
7. 4. 2004 | K Velikonocům II | Miloš Dokulil | |
5. 4. 2004 | Velikonoce 2004 tak hezky česky... | Ivo V. Fencl | |
28. 12. 2003 | Fundamentální člověčí touhy | Zdeněk Bárta | |
22. 8. 2003 | Slovanská výspa trnem v saském oku | Jaromír Kohlíček | |
24. 4. 2003 | Za velikonocemi | Darius Nosreti | |
18. 4. 2003 | Velikonoce - po stopách Ježíšových | Štěpán Kotrba | |
18. 4. 2003 | Tři hodiny odpoledne | ||
17. 4. 2003 | Velikonoce jsou výzvou pro všechny generace | Ivo V. Fencl | |
16. 4. 2003 | Pesach 5763: Stvoření mých rukou se utopilo v moři a vy chcete zpívat píseň? |
Štěpán Kotrba | |
16. 4. 2003 | Velikonoční zajíčci z krmiva pro dobytek | Radek Mokrý |