9. 4. 2004
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
9. 4. 2004

Není pravda, že silnice negenerují další automobily/Jak ubohé a smutné

Reakce na tento článek.

Petr Soukup

Dovoluji si nesouhlasit s vašim tvrzením, že silnice nerodí auta. Stačí se podívat například do Londýna. Jelikož člověk, který bydlí 50 km od okraje Londýna, riskuje 2 hodiny v zácpě, do Londýna bude mít velkou snahu nejet autem a pokud neveze např. ono nářadí, pojede předraženým vlakem.

Dalo by se určitě říct, že ona zácpa sníží dopravu minimálně o 100%. A to i na místech kde zrova ta zácpa není, ale byla by, kdyby se silnice rozšířila na místech, kde bývá nejčastěji. Čučet v zácpě je velice férové v tom, že tam čučí jak chudí, tak bohatí.

Pokud bude cesta pohodlná, lidé budou ochotni dojíždět dál do zaměstnání apod.

Jsou tam ale 2 rozdíly oproti ČR.

V Británii je levnější jet autem než vlakem, autem si může dovolit jet každý.

Británie je hustěji osídlená než ČR.

Tyto dvě skutečnosti přispívají k obvzláště velkému množení aut spolu s vylepšováním silnic.

Mně by se líbilo opatření, že řidiči budou platit mýtné za každé volné sedadlo v jejich autě. Platili by pak hlavně ti bohatí, kterým je odporná myšlenka někoho dalšího zadarmo svíst.

Cha!

Argumentujete, ze by byl zákaz automobilů nevýhodný pro maminky, co vezou dite k doktorovi :) Pravda, kolik procent dopravy jsou právě tyhle maminky? 1 promile ? Navíc nemocnice nebývají v centru. Kolik procent dopravy tvoří 1 někdy 2 lidi v autě, kteří jedou autem hlavně proto, ze je to pro ně stále nejpohodlnější? Já bych odhadl tak na 50%.

Ale co jsem chtěl hlavně říct, je to, ze pořádnou zácpou se cestování autem stane nepohodlným a hodne lidí zvolí jiný dopravní prostředek. Tudíž to pomáhá v boji proti autům.

A pravidelné půlhodinové trčení v zácpě na jednom místě dovede snížit množství aut, která byla v daný den použita.

Když se vybírá mýtné, tak se peníze dají nějak rozumně použít. Nemyslím si, že by to brzdilo ekonomiku, protože ty peníze se dají využít např. na její povzbuzování... Ale zvýhodňujne to bohaté před chudými...

Ale když se zaveden placení za volná místa třeba (20 Kč za jedno), každej chudej je schopen sehnat pět lidí. Co to třeba takhle zkusit na zastávce. Navíc tím ulehčí jiné dopravě.

Jan Bláha:

Problematika dopravy, která se do ulic nevejde, se dá řešit dvěma způsoby:

1) umožnit autům, aby co nejrychleji z ulic odjely

2) neumožnit autům, aby vůbec přijely; což lze udělat následujícími způsoby

2.a) zpoplatnit tak, že výdaj za mýtné překročí únosnou mez

2.b) zablokovat tak, že doprava ve smyslu "dopravovat" nebude technicky možná.

Domnívám se, že oba způsoby jsou legitimní; Přičemž ten první má výhodu v tom, že počet aut v daném čase a místě je konečný (matematicky vyjádřeno: v hypoteticky nejmeznějším případě může každý řídit maximálně jedno auto), a řešení tedy existuje - zatímco ten druhý má mnohé (m.j. i mnou popsané) nevýhody a zatím se nikde neosvědčil. Ano, v Londýně počet aut vlivem brutálního mýta poklesl - ale jaké následky to bude mít pro podnikání a zaměstnanost, jaké následky bude mít vytlačení statisíců aut do periferií a jak to ovlivní tyto periferie, to ještě nikdo neřešil, aby je mohl porovnat.

Jinak myšlenka platit mýtné podle počtu prázdných sedadel - je fakt půvabná. Tedy boháč v dvoumístném sporťáku porsche nebude platit nic, zejména pokud si pro sedadlo spolujezdce pořídí nafukovací figurínu, která bude skrz kouřová skla nerozeznatelná od stopaře - zatímco máma velké rodiny, která potřebuje s nemocným dítětem k doktorovi, bude za svůj sedmimístný busik platit mýtné z pěti nevyužitých sedadel. A budou poplatek z nevyužitého sedadla platit také nevytížené autobusy veřejné dopravy? Zřejmě se podivíte, proč by, dyž zrovna tímto směrem a v tuto hodinu nikdo jet nechce. A je snad moje vina, když jedu sám autem někam, kam taky zrovna nikdo jet nechce, tak strašná, že by měla být zpoplatněna? Nevim kde vy architekti sociálního blaha furt berete ty svoje nápady jak spasit svět - z peněz nekoho jiného. Dobře jste se odhalil - vám by se líbilo opatření, které by zpoplatnilo ty "odporné bohaté", kteří "nechtějí nikoho zadarmo svézt". Tedy ne aby aut ubylo - ale aby vy jste se mohl zadarmo svézt v cizím autě. Jak ubohé a smutné.

                 
Obsah vydání       9. 4. 2004
12. 4. 2004 USA: V Iráku byly usmrceny stovky lidí, krizi vyvolali Američané
12. 4. 2004 Nynější iráckou krizi "vyvolali Američané svým příliš razantním přístupem"
12. 4. 2004 USA: Ve Fallúdži jsme zabíjeli jen povstalce
12. 4. 2004 Hody, hody, dej sem prachy! Jan  Paul
9. 4. 2004 Česká drahota Radek  Mokrý
11. 4. 2004 Boží hod velikonoční - máme být svědky vzkříšení Zdeněk  Bárta
11. 4. 2004 Počátky křesťanství Lenka  Kužvartová
9. 4. 2004 Národ, který nechce být svůj Efraim  Israel
11. 4. 2004 Kopanec výš - do Evropy Štěpán  Kotrba
11. 4. 2004 Tony Blair o Iráku: Budeme bojovat dál
9. 4. 2004 Irák: Bush a Blair zapálili oheň, který je možná stráví
9. 4. 2004 Zpravodajství iráckého odboje I.
10. 4. 2004 Válka v Iráku se stala náboženskou válkou proti okupantům, Američané nabízejí příměří
8. 4. 2004 Kde jsou lidé hloupější, v ČR nebo v Británii? Jan  Čulík
9. 4. 2004 Strieder rezignoval na všechny své úřady
9. 4. 2004 Bude Evropa kolonizována muslimy?
12. 4. 2004 Prásk: Jaká byla spotřeba německých zajíců nejen v České tiskové kanceláři Štěpán  Kotrba
9. 4. 2004 ZPRÁVA: Německý zajíček české tiskové kanceláře Štěpán  Kotrba
9. 4. 2004 Architektonická soutěž na novostavbu vědecké knihovny v Ostravě. Ano, nebo ne? Martin  Strakoš
9. 4. 2004 Evžen Tošenovský: Je zbytečné dělat architektonickou soutěž na ostravskou vědeckou knihovnu
9. 4. 2004 Média jsou hrozná
9. 4. 2004 Bez ochrany nevyjíždím Štěpán  Kotrba
8. 4. 2004 Sebrané vytáčky Kamila Čermáka Jan  Čulík
9. 4. 2004 "Demokrati" proti "totalitě"... anebo to je naopak? Ondřej  Slačálek
8. 4. 2004 Španělsko, Evropa a pan Bush Immanuel  Wallerstein
9. 4. 2004 Ještě o Černobylu
8. 4. 2004 Radioaktivita z Černobylu
9. 4. 2004 USA se chystají napadnout teroristy uvnitř Pákistánu Miloš  Kaláb
9. 4. 2004 Není pravda, že silnice negenerují další automobily/Jak ubohé a smutné Jan  Bláha, Petr  Soukup
8. 4. 2004 Týden Pesachu a Velikonoc
7. 4. 2004 K Velikonocům I.... Miloš  Dokulil
7. 4. 2004 K Velikonocům II Miloš  Dokulil
9. 4. 2004 Šálóm - křest Kláry Ester Zdeněk  Bárta
8. 4. 2004 Entente cordiale: je to láska nebo nenávist ? Jana  Roy
8. 4. 2004 Resonance UK 104,4 FM live
8. 4. 2004 Speciální hospodářská zóna Východ: požehnání nebo prokletí?
8. 4. 2004 Politováníhodný výhřez mravní a intelektuální invalidity Petr  Kužvart
8. 4. 2004 Los Angeles Times: Pán prstenů je absolutní nuda
8. 4. 2004 Co je příčinou světového antiamerikanismu?
8. 4. 2004 Ivan Jaroslav  Hutka
8. 4. 2004 Právo na rodinu, aneb o čem odpůrci potratů nemluví Tomáš  Klas
8. 4. 2004 Musíme pracovat pro nový světový řád Mahathir bin Mohamad
8. 4. 2004 ČR patří k zemím EU s nejnižším počtem vysokoškolsky vzdělaných občanů
9. 4. 2004 Socialistická internacionála: Deklarace za Sao Paula
7. 4. 2004 Chcete učit češtině na Glasgow University?
7. 4. 2004 Hospodaření OSBL za březen 2004
22. 11. 2003 Adresy redakce
29. 12. 2003 Nenechte si ujít: nový knižní výbor z Britských listů

Telematika a elektronické mýtné RSS 2.0      Historie >
9. 4. 2004 Není pravda, že silnice negenerují další automobily/Jak ubohé a smutné Jan  Bláha, Petr Soukup
8. 4. 2004 Polemika s Petrem Kužvartem o dopravě (nejen) v Praze Jan  Bláha
17. 2. 2004 Der Spiegel: Stolpe vypovídá smlouvu s Toll Collect   
15. 8. 2003 Elektronické mýtné v Německu - exportní šlágr nebo Stolpeho noční můra ?   
13. 8. 2003 Peltrám počtvrté - aneb kdo je odborníkem a na co Štěpán  Kotrba
8. 8. 2003 Peltrám potřetí: Úskalí předražených koncepcí a idea možné alternativy Štěpán  Kotrba
8. 8. 2003 Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu?   
8. 8. 2003 Jak platit za užívání silnic   
8. 8. 2003 Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují   
7. 8. 2003 Německý průmysl potřebuje expandovat a Česká republika má být tou dojnou krávou? Štěpán  Kotrba
6. 8. 2003 Velvyslanectví německých zájmů - dopis jednoho lobbisty Štěpán  Kotrba
24. 6. 2003 Mobilní telefony třetí generace by mohly vykonávat důležitou veřejnoprávní službu   
17. 3. 2003 Monitor Jana Paula:
O zbrani jménem automobil a falešné loajalitě k asociálnímu chování
Jan  Paul
19. 2. 2003 10 000 řidičů nezaplatilo poplatek za vjezd do Londýna