6. 2. 2009
Školství potřebuje občanskou aktivituŠtěpán Kotrba se vyřádil na paní učitelce a zástupkyni ředitele školy. Vytýká jí zbabělost, že žádá o anonymitu. Dokonce se mu chce "zvracet z této morálky, otrocké pokoře, útočící ze zálohy, ze tmy". Ano, takový je náš svět dospěláků! Koho zajímá "boj o charakter" v "dílně lidskosti"? Škola se totiž v ničem neliší od jiných druhů profesí, kde cesta vzhůru pro ambiciózní grázly vede přes úbočí mravních poklesků, vodopády špíny a skaliska rektálního alpinismu. |
Škola je zajisté prvním bojištěm, na kterém se dítě seznamuje s pravidly společnosti, s hodnotovou stupnicí svých nových kamarádů a učitelů -- touto prodlouženou rukou často absentující rodičovské výchovy. Dělat si iluze, že prostředí pedagogů se liší od jiných, je čirá utopie. Samozřejmě, výjimka potvrzuje pravidlo. Dnešní učitelka sotva prošla osvětimskou zkušeností. A doporučuji spíše poměřovat životní nasycenost jeho paní učitelky s obsahem nákupního vozíku jejích dnešních kolegyň. Jinak se budeme muset smířit, že i naši učitelé budou "šmejdi", a než by se vystavovali tomuto druhu ponížení, raději ZDE zvolí sebevraždu. Nicméně znovu se nabízí otázka, proč dospěla paní učitelka k názoru, že "ředitel školy bude funkcí politickou"? Co horšího by nás mohlo potkat, než kdyby se udělalo rovnítko mezi ředitelem školy a politikem? K tomuto úpadku školství není daleko. Vždyť o osobě ředitele školy rozhodují obecní rady, starostové, jejich nohsledi. V samotné ideologii státu vítězí úsilí o zbavování se odpovědnosti, jenže nikoli v tendenci užitečné subsidiarity rozhodování na nejnižší možné úrovni, ale opět jen upevňováním moci místních Napoleonů. Schází ten nejdůležitější krok, o němž jsem se zmiňoval v textu o školních radách. Školství nepotřebuje dominantní roli zřizovatelů, ale demokratickou občanskou aktivitu zainteresovaných: učitelů, rodičů, dospělých studentů, zástupců zřizovatele a politické reprezentace. Potřebuje dialog. Ovlivňující posléze i atmosféru školy, s její nezastupitelnou rolí při výchově charakterních občanů. Kteří, alespoň na úrovni školství, nebudou muset žádat o anonymitu. |
Školství | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
6. 2. 2009 | Školství potřebuje občanskou aktivitu | Miloslav Štěrba | |
5. 2. 2009 | Vláda ignoruje protesty univerzit, jejich zástupci nevědí, co si počít | Tomáš Koloc | |
5. 2. 2009 | Komu slouží Česká školní inspekce? | ||
5. 2. 2009 | Plíživá privatizace vysokého školství | Martin Hříbek | |
3. 2. 2009 | Sadomasochismus to tedy nebyl | Jan Čulík | |
2. 2. 2009 | Recept na krizi nemáme, proto řešíme výuku dějepisu | Miloslav Štěrba | |
2. 2. 2009 | Brutální zotročení znojemské "učitelky" | Jan Čulík | |
2. 2. 2009 | PORNO S UČITELKOU: Čím se liší Čulík od znásilňovatele? | Štěpán Kotrba, Jan Čulík | |
29. 1. 2009 | Existuje v ČR "moderní" a všestranně adekvátní výuka? | Miloš Dokulil | |
19. 1. 2009 | Nová publikace Eurydice | ||
16. 1. 2009 | Hospodárska kríza zasiahla už aj ruské vysoké školy | ||
11. 1. 2009 | Izraelci také likvidují palestinské školství | ||
2. 1. 2009 | Biologické a sociální faktory vývoje člověka a jejich důsledky pro pojetí výchovy | Jiří Beránek | |
1. 12. 2008 | Advent... | Ladislav Žák |