Chrání Česká pojišťovna naše sny?

22. 9. 2006 / František Hájek

Od roku 2002 platím dvakrát ročně povinné ručení České pojišťovně. Celkem v pohodě, přišla vždy složenka, na kterou jsem jen vypsal číslo účtu a nechal na poště proplatit převodem, útržek od složenky jsem založil k pojistné smlouvě, podobně, jako to dělám se složenkami od ČEZu, Telecomu, Pojišťovny ČSOB i dalších podniků, pro které není posílání složenek problémem.

Na podzim roku 2005 ale přišlo se složenkou i upozornění, že "děkují za bezhotovostní placení a nadále nebudou složenky posílat". Proti tomu jsem se odvolal, že na poslání složenek trvám a "specialisté" České pojišťovny mi sdělili, 1 x mailem a 2 x telefonicky, že mi složenky budou posílány dál. Bohužel ani po roce se tak nestalo, na tento termín (už podruhé) mi opět přišel jen papír s výzvou k zaplacení.

Pracovníci České pojišťovny nejsou ani po roce schopni pochopit, že s pomocí útržků od složenek je možné během několika minut najít platby i několik let zpět, což by při hledání ve výpisech z účtu bylo značně složitější. Tisk složenek je zřejmě velmi drahá záležitost, když to České spořitelně stojí za úsporu. Obálka s výzvou totiž přichází stejně, jenže bez složenky.

Napadlo mne, jaká je asi organizace v České pojišťovně, když tak jednoduchou věc, jako je posílání složenek musí řešit specialisté a nejsou ji schopni vyřešit ani za rok. Jak vy asi situace vypadala v případě pojistné události?

Skutečně nevím, čí sny Česká pojišťovna chrání -- moje určitě ne. Z mého hlediska jde o klamavou reklamu.

----- Original Message -----

From: f.hajek05@... *)

To: klient@cpoj.cz

Sent: Wednesday, September 20, 2006 7:55 PM

Subject: Reklamace ke smlouvě č. XX XXX XXX XX *)

Číslo poj.sml.: XXXXXXXXXX

Příjmení: Hájek

RČ/IČO:

Ulice,čp: XXXX

Město: XXXXX

PSČ: XXXXX

Telefon: XXXXXXXXX

E-mail: f.hajek05@....

Vážení,

přesto, že jsem byl již loni, 7. října 2005, 1 x mailem a 2 x telefonicky ujištěn, že "mám k mé smlouvě nastaveno posílání složenek" k výše uvedené smlouvě, k dalšímu splatnému období 24. dubna 2006 ale složenka nepřišla, a k tomuto období (24. října 2006) opět ne.

Pokud pracovníci České Pojišťovny nejsou během celého roku schopni pochopit, že klient vyžaduje posílání složenek, že složena je pro klienta výhodnější, protože založením útržku k pojistce má rychlý a dokonalý přehled, kdy a kolik na pojistném zaplatil, že pokud nejsou složenky, hledání ve výpisech z účtu zvláště nějaký ten rok zpět je zdlouhavé, budu muset Vaše služby oželet na přejít k jiné pojišťovně.

Prosím o sdělení, na jakou adresu mám poslat výpověď ke smlouvě. Jestliže zaslání složenky je nad Vaše schopnosti, prosím také o uvedení konstantního symbolu k poslednímu dopisu.

Pro Vaši informaci: Pro jiné podniky, jako ČEZ, Telecom, pojišťovna ČSOB apod. není problémem složenky posílat.

Nevěřím ve schopnosti pracovníků České Pojišťovny, kde i tak jednoduché záležitosti jako je posílání složenek řeší specialisté, a stejně je nevyřeší. Jak by asi dopadlo řešení pojistné události? Nevím, čí sny chráníte, ale moje určitě ne.

Předem děkuji za sdělení požadovaných informací

S pozdravem F. Hájek.

Příloha: e-maily týkající se této záležitosti.

Můj první mail (dotaz) k záležitosti posílání složenek:

-----Original Message-----

From: www.cpoj.cz [mailto:www.cpoj.cz]

Sent: Wednesday, September 21, 2005 7:55 PM

To: Klient

Subject: Dotaz k pojistné smlouvě XX XXX XXX XX

Dotaz k pojistné smlouvě XX XXX XXX XX

--------------------------

Číslo poj.sml.: XXXXXXXXXX

Příjmení: František Hájek

RČ/IČO:

Ulice,čp: XXXXXXX v Město: XX XXX XXX XX

PSČ: XXXXX

Telefon: XXX XXX XX

E-mail: f.hajek05@...

Dotaz: 21. 09. 2005

Vážení,

toto je reakce na prefabrikovaný dopis bez udání data, který přišel dnes současně se složenkou na platbu pojistného. V dopisu bylo uvedeno, že nadále končíte s posíláním složenek a vyžadujete placení převodem, a mimo data chyběl i e-mail, na který by se mohlo odpovědět, nebo obyčejná poštovní adresa.

Nechápu, proč vám vadí stávající způsob úhrady a proč nadále nechcete posílat složenky (myslím si, že poslání dvou složenek ročně vaše zisky nijak neohrozí). Navíc, zákazníkovi tuto skutečnost jen suše oznámíte, jinými slovy rozhodování o zákazníkovi bez zákazníka.

Pokud byste se na problém náhodou chtěli podívat z hlediska zákazníka, tedy způsob úhrady složenkou je nejvýhodnější - jednak uložení podacího lístku s razítkem pošty přímo k pojistce umožňuje rychlou kontrolu a v případě potřeby doložení plateb - bez pracného hledání ve výpisech z účtů (které žádné razítko nemají), a jednak příjem složenky signalizuje čas zaplacení splátky, který by jinak zákazník mohl přehlédnout. Navíc, při nezaslání složenky a vypisování příkazu k úhradě je možnost chyb v přepisu vícemístných čísel. Při složenkách také odpadá pro zákazníka kontrola, zda, jak píšete, "jsou jeho platby pojistného směrovány na správný účet České pojišťovny".

Žádám proto o zasílání složenek i nadále. Pokud by to nebylo možné, musel bych se přihlásit u pojišťovny, která složenky bude zasílat, protože by bylo otázkou, jak by v případě nehody přikročila k plnění pojišťovna, pro kterou by bylo problémem zasílat k platbám dvě složenky ročně.

Předem děkuji za odpověď.

S pozdravem F. Hájek

Vaše odpovědi:

1.

----- Original Message -----

From:

To:

Sent: Wednesday, September 21, 2005 7:54 PM

Subject: Dotaz k pojistné smlouvě XXXXXXXXXX

Vážený kliente,

nyní jste úspěšně vyplnil a odeslal dotaz na Klientský servis České pojišťovny. Vaším dotazem se budeme zabývat ihned po jeho doručení a odpovíme Vám nejpozději následující pracovní den.

Pracovníci Klientského servisu,

Česká pojišťovna a.s.

2.

----- Original Message -----

From: KC TAS

To: f.hajek05@...

Sent: Friday, September 23, 2005 10:26 AM

Subject: RE: Dotaz k pojistné smlouvě XXXXXXXXXX

Vážený pane Hájku,

Váš požadavek jsem předala naším specialistům k vyřízení, kteří Vám odpoví.

Přeji Vám příjemný den.

Věra Koukalová

Operátorka Komunikačního centra

Česká pojišťovna a.s.

Klientský servis, P.O.BOX 305, 601 00 Brno

Telefon: 841 114 114

klient@cpoj.cz, www.cpoj.cz

3.

----- Original Message -----

From: KC TAS

To: f.hajek05@...

Sent: Friday, October 07, 2005 3:21 PM

Subject: RE: Dotaz k pojistné smlouvě XXXXXXXXXXX

Vážený pane Hájku,

Vaši urgenci jsme předali specialistovi, který ji řeší.

S přáním hezkého dne

Eva Pirklová

operátor Komunikačního centra

Česká pojišťovna a.s.

Úsek péče o klienta

Telefon: 841 114 114

klient@cpoj.cz, www.cpoj.cz

4.

----- Original Message -----

From: KC TAS

To: f.hajek05@...

Sent: Friday, October 07, 2005 3:24 PM

Subject: FW: Dotaz k pojistné smlouvě XXXXXXXXXX

Vážený pane Hájku,

Odpovídám na Váš dotaz týkající se zrušení složenek. K výše uvedené pojistné smlouvě byla znovu zadána forma placení složenkou, kterou obdržíte k další splatnosti.

S pozdravem

Jarmila Zelníčková

Česká pojišťovna a.s.

Klientský servis, P.O.Box 305, 601 00 Brno

Telefon: 841 114 114

schránka@cpoj.cz , www.cpoj.cz

*) Redakce BL má tyto údaje k dispozici.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 22.9. 2006