16. 1. 2008
Pohled reklamních profesionálů Strategie na odpovědnost Rady ČRoRadiožurnál: Pro řešení neexistuje rychlý, jednoduchý, schematický receptKvalitní, neideologickou a nezaujatou analýzu chyb programu, ale i komunikace veřejnoprávního Radiožurnálu přinesl týdeník Strategie z pera představitele komerční sféry - bývalého generálního ředitele Rádia Bonton, Rádia Faktor, Country Radia, sítě rádií Hey a TV Pro. K jeho příkrému, ale objektivnímu hodnocení lze přidat ještě jeden bod: řízení změn v čase. Největší chybou Barbory Tachecí, mimo její vševědoucnosti a arogantní ignorace jiných názorů, byla změna skokem. Žádnou změnu, ani k lepšímu, nelze v tak velké a konzervativní instituci, jakou je Český rozhlas, s tak konzervativní posluchačskou obcí, realizovat ráz na ráz bez možnosti korekce jednotlivých etap. Nevyzkoušené vysílání, které ani den nevysílalo "do zdi" za pozorného poslechu všech šéfredaktorů ostatních stanic se ukázalo jako horší než původní program. Nic se nerodí bezbolestně, ale hloupost nesmí být řídícím prvkem změny. Strategie, Jan Zilvar: Radiožurnál: Na hodnocení je brzy ZDE |
Přebrepty, zoufalá stylizace moderátorů. Dramaturgické úlety v podobě "Banánové rybičky" , která si "kupuje všechny knižní novinky a přemýšlí o nich" , jak zhodnotila ředitelka Tachecí vstup ikony hloupého bulváru Haliny Pawlowské do kulturního zpravodajství. Neumím si představit, že by k tak razantním změnám u celoplošné veřejnoprávní rozhlasové stanice mohlo dojít bez důsledné analýzy, bez důkladného rozboru nové dramaturgie a obsahů scénářů na delší období dopředu, prostě, že by někdo vystřelil nové schéma od boku. Vzhledem k tomu, že Rada ČRo nové schéma schválila a dala paní Tachecí mandát k jeho aplikaci, nese odpovědnost za všechny strázně líčené v peticích a nesouhlasných stanoviscích právě Rada ČRo. To nejde než podepsat. Protože ale Rada není týmem rozhlasových profesionálů a Tachecí se na Radě prezentovala pouze líbivými řečmi, Rada schválila paskvil a poškodila tak Český rozhlas v očích koncesionářů. Kdo z toho má prospěch? Komerční rádia.... |