13. 2. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
13. 2. 2006

Odpovědi na otázky týkající se Bible

odpovědi na otázky senátora Zdeňka Bárty v článku "Zákon je holt zákon"

"Když u oltáře obětuji býka jako zápalnou oběť, vím, že je to libá vůně pro Hospodina (Leviticus 1,9). Problémem jsou moji sousedé. Tvrdí, že je to nelibá vůně pro ně. Mám je odrovnat?"

Písmo je v tomto bodě nejasné. Osobně bych je odrovnal. 1. Je-li vůně pálení oběti libá Bohu a vám, nemá co být nelibá vašim sousedům. Myslí si snad, že jejich nos je lepší než nos boží a nos nás všech? 2. Býk je váš majetek. Nikdo vám nemá právo nařizovat, jak máte zacházet se svým majetkem, i kdyby pálení masa, kopyt a rohů jeho elitářskému a dekadentnímu vkusu smrdělo. 3. Ano, za vraždu patrně půjdete do vězení, ale boží trest, jak všichni víme, je mnohem strašnější a trvá podstatně déle.

"Rád bych prodal svou dceru do otroctví, jak to dovoluje Druhá Mojžíšova (Exodus 21, 7). Jakou přiměřenou cenu bych dnes podle Vašeho názoru měl za ni chtít?"

Znásobte očekávanou délku života, vyjádřenou v hodinách, minimální mzdou (hodinové platy v místních restauracích McDonalds jsou většinou dobrým ukazatelem tržní hodnoty jedné hodiny bezvýznamného lidského života) a od výsledku odečtěte čas na údržbu (spánek, jídlo, vyměšování, rozmnožování atd.), což je zhruba jedna třetina až jedna polovina původní sumy.

Pokud je vaše dcera ošklivá a nemá žádné specifické vzdělání, bylo by patrně nejjednodušší vydražit ji na E-bay. Pokud je krásná, doporučil bych zkontaktovat nějakou talentovou agenturu, která se zabývá prodáváním luxusních otrokyň, hereček, modelek, manželek a hurisek.

V případě inteligentní a nepohledné dcery je situace poněkud složitější. Nezapomente na právní stránku! V mnoha zemích je otroctví zakázáno, i když většinou pouze na papíře. Dobrý právník bude vědět, jak provést celou transakci, aniž byste na sebe poštval mravokárce, fňukaly, socialisty, ochránce tzv. lidských práv a životního prostředí, a tak se vystavil možnému trestnímu stihání.

"Vím, že se nesmím ani prstem dotknout žádné ženy, je-li ve stavu menstruační nečistoty (Leviticus 15,19 24). Problém je v tom, jak se to o ní dovědět. Zkoušel jsem se ptát, ale většina žen reaguje na dotaz podrážděně."

Pokud jste mladý, svobodný a máte špatný čich, firma "DigiMen" prodává miniaturní detektor menstruace, používaný na letištích celého světa. Cena je asi 300 dolarů, což se zdá být na první pohled mnoho, ale spočítejte si, že typický mladý svobodný muž se pokusí svést alespoň jednu ženu týdně, při té příležitosti do ní investuje mnoho času a peněz, a to vše jen proto, aby na konci večera zjistil, že se jí nesmí ani prstem dotknout. Při dnešních cenách kin, divadel, restauraci, taxíků atd. se vám 300 dolarů za detektor vrátí během jednoho nebo dvou měsíců. Pokud jste ženatý, zvýšená agresivita a náladovost vaši choti vám dá dozajista včas vědět, kdy dotyčná bude ve stavu menstruační nečistoty.

"Levitus 24,44 ustanovuje, že mohu vlastnit otroky, muže i ženy, získám-li si je ze sousedních národů. Jeden přítel má za to, že se to vztahuje na Slováky, ale na Maďary ne. Proč nesmím vlastnit Maďary?"

Odpověď je jednoduchá. Slovák, jak říkají Maďaři, není člověk. "Toth nem ember." Maďar oproti tomu je. I když nedávno jsem v USA slyšel názor, že je vědecky prokázáno, že všichni Maďaři jsou šílení (MadMagyar disease) a jejich jazyku se nelze naučit. Což by mohl být skutečný důvod, proč se váš přítel domnívá, že Maďary není možno vlastnit. MadMagyar disease je velice nakažlivý a v případě jenom jednoho nakaženého kusu byste mohl být přinucen příslušnými vládními organizacemi k vybití celého stáda, což by vám mohlo způsobit nenahraditelné finanční ztráty.

"Mám souseda, který o sobotách vždycky pracuje. Exodus 35,2 jasně stanoví, že musí zemřít. Znamená to pro mne morální závazek, abych ho vlastnoručně usmrtil?"

Ne, o morální závazek se v tomto případě nejedná. Usmrcení souseda (a jemu podobných) by sice bylo správné, ale v případě, že by váš čin vedl k hromadnému napodobování, mohl by urazit bílé americké protestanty, ohrozit produktivitu práce, snížit naši schopnost konkurence (zejména ve vztahu k Číně) a následovně vézt k zhroucení celé západní ekonomiky. Tento typ rozhodnutí je nejlépe ponechat Bohu. "Pomsta je moje." Dotyčný stejně patrně předčasně zemře na infarkt, rakovinu, vyčerpáním nebo podobně.

"Většina mých mužských přátel si dává stříhat vlasy i přistřihovat vousy, přestože to Leviticus 19,27 jednoznačně zakazuje. Jakou smrtí mají sejít?"

Typický trest v těchto případech je přinutit dotyčného, aby spolknul nástroj svého rouhačského činu: nůžky, žiletky nebo holící strojek.

"A konečně: Jeden můj příbuzný má statek. Proviňuje se proti Leviticu 19,19, protože osívá totéž pole dvojím druhem semene. Navíc nosí jeho žena šaty utkané z dvojího druhu vláken (bavlna + polyester). On nadto často zlořečí a rouhá se. Je opravdu zapotřebí té námahy se svoláním celé vesnice, abychom je ukamenovali (viz. Leviticus 24, 10 16)? Nestačí, když je formou drobného rodinného obřadu upálíme, jako se to dělá s těmi, kdo se vyspí s tchyní (Leviticus 20,14)?"

Vyspat se s tchyní je v podstatě totéž jako osívání pole dvojím druhem semene. Tresty tudíž mohou být libovolně zaměněny. Přestože svolání vesnice je podle zákona nezbytné pouze jedná-li se o druh semene, které je geneticky modifikováno a chráněno mezinárodní obchodní značkou, ukamenování je obvykle preferováno před upálením. Kameny jsou bezpečné, levné a dají se znovu použít. Oheň může způsobit nechtěný požár a dřevo je drahé. Ukamenování příbuzného také celou vesnici citově sblíží a ukáže jí, že v otázkách víry neznáte bratra. Jsou zaznamenány případy, kdy ukamenování blízkého příbuzného bylo prvním krokem na cestě k získání majetku, nové manželky nebo oslnivé politické kariéry.

                 
Obsah vydání       13. 2. 2006
13. 2. 2006 Británie: Muslimové debatují v televizi
13. 2. 2006 Útok na Írán by stál tisíce životů a vedl by k širšímu konfliktu Karel  Dolejší
13. 2. 2006 Nejvyšší soud rozhodl, že se nebude řídit platným právním řádem Aleš  Uhlíř, Marek  Steiner
13. 2. 2006 Já jsem skřítek Aladin Jan  Vodňanský
13. 2. 2006 Jacques Derrida: "Nezlobte se, ale takhle jsem to nikdy neřekl." Martin  Škabraha
13. 2. 2006 Britská armáda se obává pomsty za video, na němž vojáci bijí Iráčany
13. 2. 2006 Za co se bude v novém mediálním světě platit
13. 2. 2006 Permanentná energetická kríza Michael T. Klare
13. 2. 2006 Mediální křepelky vyletěly z hnízd Štěpán  Kotrba
13. 2. 2006 O úctě k druhému
13. 2. 2006 Politické pozadí problému čili Hamás bez smyslu pro humor Jiří  Michalík
13. 2. 2006 Konflikt politických zájmů Milan  Černý
13. 2. 2006 Černá díra Evropy Jan  Klusáček
13. 2. 2006 Přirozené naprogramování, společnost a sobectví Marian  Kechlibar
13. 2. 2006 Čtyři dogmata pravice dle Martina Rubáše Pavel  Urban
13. 2. 2006 Strana zelených jako "noví lidovci" české politiky Jiří  Neustupa
13. 2. 2006 Tak já tedy nevím... Ladislav  Žák
13. 2. 2006 Odpovědi na otázky týkající se Bible Jiří  Drašnar
13. 2. 2006 Václav Klaus poškozuje ODS Milan  Daniel
12. 2. 2006 374 výkřiků proti a jeden hlas pro Irena  Ryšánková
12. 2. 2006 Vykloubená logika Oldřich  Kužílek
12. 2. 2006 Zákon je holt zákon Zdeněk  Bárta
12. 2. 2006 Fundamentalismus Zdeněk  Bárta
13. 2. 2006 Festival ProTibet 2006
13. 2. 2006 Spisovatelé a seznamy StB: fraška, nebo tragédie? Miroslav  Vejlupek
13. 2. 2006 Je utrpení stejné? Stanislav A. Hošek
13. 2. 2006 Microsoft bude spolupracovat s OSN Filip  Rožánek
11. 2. 2006 Vysoký činitel CIA: Bush si vybíral z výzvědných informací jen, co se mu hodilo
11. 2. 2006 Globální oteplování překročilo bod, odkud už není návratu
10. 2. 2006 Takové normální partaje Ondřej  Kříž, Pavel  Peřina
10. 2. 2006 Vrcholí jednání o tom, kolik zaplatíme za sledování naší vlastní komunikace
22. 11. 2003 Adresy redakce
12. 2. 2006 Hospodaření OSBL za leden 2006

Rituály - co židy, křesťany a muslimy rozděluje a co je spojuje RSS 2.0      Historie >
13. 2. 2006 Odpovědi na otázky týkající se Bible Jiří  Drašnar
8. 1. 2006 Zemře Šaron na kabalistické prokletí? Štěpán  Kotrba
6. 1. 2006 K+M+B 2006 Irena  Ryšánková
25. 12. 2005 Skrytý smysl svátku Chanuka   
14. 9. 2005 Křesťanství a jiná náboženství Karel  Sýkora
11. 4. 2005 380 - 2005: Historie plná zločinů proti lidskosti   
5. 2. 2005 Porušují protestanté svoji zásadu sola scriptura? Karel  Sýkora
18. 1. 2005 Kdo nese zodpovědnost za vznik islámu? Karel  Sýkora
3. 12. 2004 Na koledu chodily i prostitutky Štěpán  Kotrba
2. 12. 2004 Diskriminuje islám ženy?   
3. 7. 2004 Proč pravoslavní neslaví svátek svatých Cyrila a Metoděje dne 5. července?   
3. 7. 2004 Konstantin a Metoděj mezi Římem a Byzancí Jiří  Ovčáček
3. 7. 2004 Apologie víry -- Velká Morava   
21. 6. 2004 Vyberte si svého Boha. Udělejte to moderně - nainstalujte si náš software Štěpán  Kotrba
11. 4. 2004 Boží hod velikonoční - máme být svědky vzkříšení Zdeněk  Bárta

Práva homosexuálů RSS 2.0      Historie >
13. 2. 2006 Odpovědi na otázky týkající se Bible Jiří  Drašnar
13. 2. 2006 Václav Klaus poškozuje ODS Milan  Daniel
12. 2. 2006 374 výkřiků proti a jeden hlas pro Irena  Ryšánková
12. 2. 2006 Vykloubená logika Oldřich  Kužílek
30. 1. 2006 Jaklův homosexualismus naštěstí státní ideologií není Štěpán  Kotrba
19. 1. 2006 Heterosex od padesáti! Filip  Sklenář
18. 1. 2006 Povolte homosexuální styk až od osmnácti let   
23. 12. 2005 Skákání o dvou tyčích Filip  Mikuš
29. 11. 2005 Vatikán potvrdil zákaz vstupu do kněžského stavu pro homosexuály   
24. 11. 2005 Proč se ženy nedívají na gay porno? Jan  Stern
23. 11. 2005 Pilsudského stín nad polskými gayi Pavel  Pečínka
20. 11. 2005 Homosexuálové do plynu? Ondřej  Slačálek, Linda Sokačová
20. 11. 2005 Gay a lesbická liga protestuje proti zásahu policie vůči polským lesbám a gayům   
24. 10. 2005 Štvanice Štěpán  Kotrba