12. 2. 2006
Proč nesmím vlastnit jako otroky Maďary a Slováky ano?Zákon je holt zákonVáclav Klaus - foto: ČTK Mnozí křesťané, voliči liberálně konzervativní (neplést si s voliči konzervativně liberálními, urazili by se), se staví do role obránce fundamentální a ničím nepokřivené víry, založené na doslovném znění Bible. Když se někdo pokouší obhajovat své homosexuální chování, připomenete mu prostě Třetí knihu Mojžíšovu (Leviticus 18,22), kde jasně stojí, že jde o ohavnost. A basta fidli. Zákon se prostě nepodepíše... Vzpomněl jsem si však na jeden dopis, ve kterém bylo několik otázek, týkajících se Bible. Posílám tyto otázky také Vám, drazí bratři v Kristu. S důvěrou, že mi na ně odpovíte. Klaus: Zákon o registrovaném partnerství je tragickým omylem ZDE |
Když u oltáře obětuji býka jako zápalnou oběť, vím, že je to libá vůně pro Hospodina (Leviticus 1,9). Problémem jsou moji sousedé. Tvrdí, že je to nelibá vůně pro ně. Mám je odrovnat? Rád bych prodal svou dceru do otroctví, jak to dovoluje Druhá Mojžíšova (Exodus 21, 7). Jakou přiměřenou cenu bych dnes podle Vašeho názoru měl za ni chtít? Vím, že se nesmím ani prstem dotknout žádné ženy, je-li ve stavu menstruační nečistoty (Leviticus 15,19 24). Problém je v tom, jak se to o ní dovědět. Zkoušel jsem se ptát, ale většina žen reaguje na dotaz podrážděně. Levitus 24,44 ustanovuje, že mohu vlastnit otroky, muže i ženy, získám-li si je ze sousedních národů. Jeden přítel má za to, že se to vztahuje na Slováky, ale na Maďary ne. Proč nesmím vlastnit Maďary? Mám souseda, který o sobotách vždycky pracuje. Exodus 35,2 jasně stanoví, že musí zemřít. Znamená to pro mne morální závazek, abych ho vlastnoručně usmrtil? Většina mých mužských přátel si dává stříhat vlasy i přistřihovat vousy, přestože to Leviticus 19,27 jednoznačně zakazuje. Jakou smrtí mají sejít? A konečně: Jeden můj příbuzný má statek. Proviňuje se proti Leviticu 19,19, protože osívá totéž pole dvojím druhem semene. Navíc nosí jeho žena šaty utkané z dvojího druhu vláken (bavlna + polyester). On nadto často zlořečí a rouhá se. Je opravdu zapotřebí té námahy se svoláním celé vesnice, abychom je ukamenovali (viz. Leviticus 24, 10 16)? Nestačí, když je formou drobného rodinného obřadu upálíme, jako se to dělá s těmi, kdo se vyspí s tchyní (Leviticus 20,14)? Věřím, že mi s Vám vlastní laskavostí a porozuměním na tyto otázky odpovíte. Autor je senátorem za KDU-ČSL a farářem Českobratrské církve evangelické |