2. 5. 2005
Modrá šance -- dopravaAutor této modré šance je Petr Bendl - hejtman středočeského kraje - a začal od Adama. Úvodem vyjmenovává všechny hříchy bývalých socialistických vlád i vlád sociálnědemokratických. Všechny tyto vlády mají stejné hříchy. Nedostatečné investice, špatná legislativa, destabilizace Českých drah a další. Ale nic není ztraceno "hříchy odstraníme, protože máme koncepci, vizi a nezbytnou politickou odvahu". Takže co nás čeká a nemine - jak to bude vypadat? |
Železniční dopravaRecept je jednoduchý : "Přeměnu Českých drah na prosperující společnost produkující zisky v nákladní dopravě a s minimálně vyrovnaným hospodařením v osobní dopravě". Jak jednoduché. Co se nepovedlo žádné vládě před ani po roce 1989 hravě zvládne pan Bendl hned jak dostane příležitost (udělá to asi jako s nemocnicemi ve středočeském kraji). Až dosud byla železnice každoročně dotovaná vládou mnoha miliardami korun. Základním kamenem nápravy bude zákaz křížového financování osobní dopravy z peněz, které se vydělají v nákladní dopravě. Ale toto financování udržuje přijatelné ceny osobní dopravy na železnici. Pokud to pan Bendl myslí vážně, měl by nám říci, kolik bude stát lístek z Prahy do Brna. Potom mu zase řekneme my, za jak dlouhou dobu bude nucen ukončit dopravu osob na železnici pro nedostatek cestujících. Už dnes má železniční osobní přeprava problémy. Ve státě, kde skoro každá rodina má auto, kde jezdí po celém území autobusy za přijatelné jízdné, bude skutečně velmi těžké přesvědčit lidi, aby jezdili vlakem. Přitom situace vypadá, že železnici nezachrání ani zatracované křížové financování. Podle grafu v modré šanci je jasně vidět, že objem přepravy na železnici od roku 1995 klesl na polovinu, zatímco objem silniční dopravy stoupl na dvojnásobek. Tendence přesunout náklady ze železnice na silnici je stále silnější v celé EU. U nás jde zatím asi 40% objemu dopravy po železnici. V EU je to jen 10%. Máme se tedy na co těšit. Přitom omezení silniční dopravy ve prospěch železniční je nemožné. Na to ODS nikdy nemůže přistoupit, protože je to omezení silničních dopravců. A ODS nikdy nebude klást omezení podnikání i kdybychom se měli všichni udusit zplodinami, což už se někde děje. Silniční doprava -- dokonalé spojeníSilniční doprava je v současnosti v hrozném stavu. Vozovky i dálnice jsou opotřebované a neudržované. Na opravu silnic je podle modré šance zapotřebí asi 1000 miliard korun a na dálnice dalších 20 miliard. ODS samozřejmě všechno napraví. Bohužel, v brožurce chybí, kde na to vezme peníze. Letecká dopravaLetecká doprava je pro autora pouze letiště Praha -- Ruzyně a mezinárodní doprava. Regionální letecká doprava je trochu opomenuta. Asi proto, že tam už není co privatizovat. Zato v Praze jsou možnosti neomezené. Tam to pan Bendl říká rovnou -- co chceme (rozuměj ODS) : "Privatizaci letiště Praha -- Ruzyně, která by vstupem privátního kapitálu zajistila nutný rozvoj tohoto letiště." Dále říká, že ještě tu jsou "Letecké společnosti. Klíčovou roli zaujímají České aerolinie, a. s., většinově v majetku státu, u nichž je připravována privatizace". A ještě je tu nové středisko státního podniku Řízení letového provozu ČR v ceně 3,5 miliardy Kč. Tento podnik se úspěšně účastní projektu Eurocontrol v rámci EU. I tady bude co privatizovat. Nakonec poznámka -- jako ilustrační foto k letecké dopravě je v modré šanci foto amerického zastaralého Boeingu. I když se v EU vyrábí lepší, modernější a větší Airbus 380. Prostě politikům ODS Evropská unie k srdci nepřirostla. Lodní dopravaV lodní dopravě ODS slibuje : "Obnovíme vodní dopravu na Labi a Vltavě -- vodní cesty jsou významným prvkem cestovního ruchu. Šetrným způsobem zlepšíme plavební podmínky na Labi se SRN a zvážíme projekt obnovení vltavské vodní cesty". Hezké, škoda jen, že nevíme, kdo se tam bude plavit. Náš největší rejdař -- Plavba labská -- je v bankrotu po ukončené kupónové privatizaci. O námořní plavbě si můžeme už nechat jen zdát. Na závěr :Doprava je krví ekonomiky, doprava je život - říká se v modré šanci. Je to pravda. Zajistit podmínky pro ekonomickou a hlavně také ekologickou dopravu bude těžké. Tedy dokud bude ekologie třešinkou na dortu. V celé brožuře o dopravě nepadlo ani jednou slovo ekologie. Přitom je to pro obyvatele této země to nejdůležitější. Šnůry kouřících kamionů které zamořují města a vesnice jsou pod rozlišovací hodnotou ODS. Naše země je tranzitní zemí pro evropskou dopravu ze západu na východ. Laciný provoz soustřeďuje dopravu na naše území, ale my musíme dýchat jejich zplodiny. Ovšem o tom nepadlo ani slovo. Slušné a čisté životní prostředí není prioritou ODS. Lidé dusící se kolem hlavních tahů si za vlády ODS nepolepší. |
Modrá šance ODS | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
2. 5. 2005 | Modrá šance -- doprava | Josef Vít | |
2. 5. 2005 | Svátek práce v sociálním státu | Boris Cvek | |
29. 4. 2005 | Začít vyrobené zboží prodávat Marťanům | Josef Vít | |
27. 4. 2005 | Přemysl Sobotka přebírá iniciativu | Boris Cvek | |
26. 4. 2005 | Modrá šance pro venkov | Josef Vít | |
25. 4. 2005 | Modrá šance pro vzdělávání | Josef Vít | |
15. 4. 2005 | Cesta slepou ulicí znamená nutnost návratu | Ivan David | |
14. 4. 2005 | Slovenské zdravotnictví - reforma k horšímu | Ivan David | |
11. 4. 2005 | Modrá šance: ministerstvo vnitra | Josef Vít | |
8. 4. 2005 | Modrá šance zdravotnictví | Josef Vít | |
6. 4. 2005 | Modrá šance pro svobodu volby v sociálním systému | Josef Vít | |
4. 4. 2005 | Rudá šance! (?) | Martin Škabraha | |
1. 4. 2005 | Modrá šance -- úvod do problému | Josef Vít | |
28. 1. 2005 | "Moderní" neznamená ještě "dobré" | Václav Potužník | |
28. 1. 2005 | Palasova modrá šance | Robert Vašíček |