Výuka na AVU je kvalitní

11. 12. 2009

Dobrý den, rád bych jako současný student Akademie výtvarných umění (AVU) reagoval na článek Jana Paula o problémech na naší škole. V první řadě mě zaskočila jednoznačná podpora onoho otevřeného dopisu, která svědčí o neznalosti skutečných poměrů na AVU, píše Filip Horyna.

Skladba a atmosféra jednotlivých ateliérů je velmi křehká a jejich vyvážení je pro dobrý chod školy nezbytné. Například každý ateliér malby přistupuje ke konkrétním malířským problémům odlišně a rozšiřuje možnost posluchače skutečně pochopit hlubší aspekty svého oboru.

Ateliéry v celé škole jsou si otevřené a běžně se přestupuje z jednoho do druhého, smyslem celku je pak to, aby navzájem tvořily co nejplastičtější nabídku.

Bylo by proto opravdu diletantské si myslet, že silná osobnost vedoucího ateliéru je postradatelná nebo že by mohla přímo podléhat studentům. Plošná změna pedagogického sboru je proto krajně složitou a nebezpečnou záležitostí a absolutně nesmí podléhat populismu nebo zájmům mladší úspěšné umělecké generace. Školu by to mohlo velmi rychle zploštit a uvrhnout do průměru což se těžko bere zpět.

Existence oborové rozmanitosti je naopak velkým kladem Akademie.

Prosím neberte mojí reakci jako slepou kritiku vašeho článku. Rád bych jen zdůraznil že problém je ve skutečnosti hlubší a dotýká mnohem závažnějších témat než toho jak je kdo na škole dlouho nebo jestli jsou studenti tak natvrdlí že někoho slepě napodobují.

Jednoznačné odsouzení stávajícího systému a pedagogického přístupu proto škole v očích veřejnosti spíše škodí než pomáhá... Nemluvě o tom že vzhledem ke skutečným kvalitám jednotlivých ateliérů vyznívá trapně.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 11.12. 2009