23. 4. 2007
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
21. 4. 2007

Zaostávající železnice

Děkuji všem za kritiku mého článku. Ani jsem netušil, jakou diskuzi rozproudí. Vlakem jezdím v poslední době méně často - asi jedenkrát za měsíc, ale mezi lety 1990 a 1994 jsem dojížděl každý den za studiem do Plzně. Myslím si že do tajů fungování železnice jsem pronikl. Asi to byl opravdu jen ten pátek třináctého a nakupení nešťastných náhod, ale bohužel se stalo to, co jsem popsal.

  • Na konci března mi vypršela platnost Z karty a ještě jsem se nestačil nechat vyfotit a zařídit si novou, protože na pořízení In karty již rok stará použitá fotografie ze staré Z karty zřízenci na dráze nestačila, také mě naštvalo, že nyní musím platit 600 Kč za kartu na 3 roky. Proč nemohly dráhy ponechat i možnost jednoroční kary ?
  • Cestování autobusem je sice méně pohodlné, ale je na většině spojů rychlejší a také levnější. V některých autobusech na dálkových spojích je k dispozici i vždy čistá toaleta... Ale ruku na srdce, že by někdo toužil cestovat vlakem jenom kvůli toaletám, které jsou mimo vlaky EC a IC na stejně špatné úrovni jako dříve? Zkuste se zeptat nějaké ženy, která nemočí ve stoje.
  • Zaskočila mě cena místenky (a to nejen mě, jak jsem v pondělí zjistil z médií), nikde jsem totiž nezaznamenal předem informaci, že došlo k jejímu výraznému , téměř trojnásobnému zdražení.
  • Spoléhal jsem na hlášení o řazení vlaku z nádražního rozhlasu, bohužel, tentokrát se ozvalo jen hlášení o zpoždění.
  • Průvodčího jsem se zeptat nemohl, protože se k nám probojoval až před Plzní a v tu chvíli to již nemělo cenu.
  • Když si koupím lístek do autobusu předem, kupuji si jej vždy zároveň s místenkou a to bezplatně. Proč to ve vlacích nejde?
  • Je mi celkem jedno, jestli budu stát frontu před autobusem, nebo před pokladnou na Hlavním nádraží.
  • O přeplněnosti autobusů by se také dalo pochybovat, protože dost dopravců na dálkových spojích již bere cestující jen na místa k sezení.
  • V neposlední řadě bych chtěl zapochybovat o čekání vlaků. Bohužel ještě se mi nestalo, aby rychlík čekal na zpožděný osobní vlak, ale jsou li takové případy, budiž jim chvála.

Byl bych ten poslední, kdo by horlil pro privatizaci železnice. Bohužel musím přiznat, že tam, kde funguje konkurence, viz občerstvení na nádražích, se situace velmi změnila k lepšímu a jsem si vědom toho, že srovnávám nesrovnatelné. Jedno přísloví praví, že ďábel je skryt v maličkostech. A právě o ty maličkosti jde, v nich ČD výrazně zaostávají za autobusovými dopravci a proto dochází k úbytku cestujících na železnici. A pokud se na takové nedostatky, které by podle mého názoru bylo možné napravit snadno, nebude poukazovat, asi opravdu nezbude nic jiného, zvlášť za současné vládní konstelace, než osobní železniční dopravu privatizovat. A to se budeme, mi cestující, divit ještě víc.

                 
Obsah vydání       23. 4. 2007
23. 4. 2007 Bushova návštěva stvrdí radar v ČR. Nebo ne? Bohumil  Kartous
23. 4. 2007 Podepsali Václav Havel a Saša Vondra ultrapravicový "Projekt pro nové americké století"?
22. 4. 2007 V druhém kole prezidentských voleb se střetnou Sarkozy a Royal
23. 4. 2007 Bývalá zaměstnankyně Intersparu dosáhla plného odškodnění za pracovní úraz
23. 4. 2007 Julínkova "reforma" zdravotnictví: Anebo: ten samet nám tak trochu zhrubl
23. 4. 2007 Středočeské zdravotnictví: rychlé změny k horšímu
23. 4. 2007 Říci, že židé patří do plynu, není parodie výroku, že židé patří do plynu Boris  Cvek
23. 4. 2007 Varování: Poškozuje bezdrátový internet lidské zdraví?
23. 4. 2007 Dobré pro rodiče, špatné pro masochisty, aneb A oni se přece pohnou Uwe  Ladwig
23. 4. 2007 SuperEuroželeznice jako nadstandard pro ty, kteří stejně cestují autem Štěpán  Kotrba
23. 4. 2007 Vlaky a internet
21. 4. 2007 Zaostávající železnice Josef  Baxa
23. 4. 2007 Sto dní rakouské velké koalice Richard  Seemann
23. 4. 2007 Plagiát
23. 4. 2007 "Mixed reality" jako trend zanášení násilí do kultury mládeže Štěpán  Kotrba
23. 4. 2007 Ragby Michal  Šanda
22. 4. 2007 Opravdový pastýř položí svůj život za své ovce Zdeněk  Bárta
20. 4. 2007 Kanadské děti jsou vedlejšími ztrátami afgánské války Miloš  Kaláb
20. 4. 2007 Nashle v TV shopu Bohumil  Kartous
20. 4. 2007 Evropská unie schválila nový zákon proti rasové nenávisti
20. 4. 2007 Šéf NATO odmítl obavy Ruska z amerického raketového systému
20. 4. 2007 Princip moci na pozadí války Milan  Valach
20. 4. 2007 Zvolia si Škóti samostatnosť? Tomáš  Mrva
19. 4. 2007 Británie nevede "válku proti terorismu"
19. 4. 2007 Smysl umění lze "zpochybnit" jen v rámci kritické metody hledání odpovědi na jeho současný význam Jan  Paul
16. 3. 2007 Hospodaření OSBL za únor 2007
22. 11. 2003 Adresy redakce

Doprava RSS 2.0      Historie >
21. 4. 2007 Zaostávající železnice Josef  Baxa
14. 12. 2006 Mýto, Kapsch a politika   
26. 10. 2006 Dalibor Zelený je už dva dny generálným riaditělom Naděžda Vodsloň Chorkovská
3. 7. 2006 Likvidační zákon Josef  Vít
20. 1. 2006 Nejasnosti v článku "Dost pohodlí v moderním vlaku" Petr  Nachtmann
20. 1. 2006 O schopnosti PR maskovat problém pendolino (plýtvání veřejnými financemi) Michal  Rusek
14. 1. 2006 Dost pohodlí v moderním vlaku   
13. 1. 2006 Vyplatí se za 4,5 miliardy cesta o 25 minut kratší? Michal  Rusek
13. 1. 2006 Pendolino Jakub  Žytek
14. 10. 2005 Radovan Šteiner: přes zvýšení tarifů se dále zvyšuje zájem o městskou dopravu Jakub  Holas
16. 3. 2005 Modleme se: aféry Grosse a chiméra Šimonovského Václav  Jirovský
30. 7. 2004 Británie: Velký Bratr posiluje své pravomoci   
10. 9. 2003 České dráhy: za přepážkou jsme si všichni rovni Markéta  Michlová
8. 8. 2003 Jak platit za užívání silnic   
8. 8. 2003 Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují