23. 4. 2007
Vlaky a interneta) SuperEuroželeznice jako nadstandard pro ty, kteří stejně cestují autem Aniž bych se zastával železnice (Brno-Praha a zpět jezdím často a zásadně autobusem - nižší cena, kratší doba), musím konstatovat, že autor byl v její neprospěch velmi zaujatý. Železnici je jedno, co je za den, píše František Kroupa. |
Pokud by autor nejel v sobotu, ale třeba o den dříve :-) , zjistil by, že zpoždění autobusu je běžná věc i bez zablokované dálnice. Autobusy Student Agency pochopitelně nejsou výjimkou. Stejně tak u nich není výjimkou nefungující záchod, a především nedostatečná (?) klimatizace. To druhé se možná týká jen některých vozů, ale je to mimořádně nepříjemné, zejména v zadní části vozu; okna se otevřít nedají. Konkrétní případ: Brno-Praha, 13.4., 08,30. Autobus vypravený ze Zlína přijel do Brna pozdě asi o 20 minut, od vyjetí z Brna vzadu teplo na padnutí přes snahu stewardky, kvůli havárii odklon z dálnice přes Benešov, zácpa v Praze, celkem asi 40 minut zpoždění. No, budu s nimi jezdit i nadále, rezervace přes Internet je dobrá věc. b) "Varování: Poškozuje bezdrátový internet lidské zdraví?" Titulek je přece formálně nesprávný až nesmyslný. Buď jde o varování, pak ovšem na konci nemůže být otazník, nebo o otázku, pak zase přebývá úvodní slovo "varování". Jinak z pohledu zasvěceného se jeví podstata článku jeví jako humbuk. "Bezdrátový" Internet (tento pojem je sám o sobě nesmyslný, zřejmě se mají na mysli bezdrátové lokální počítačové sítě neboli WLAN) nebezpečný být nemůže. Přístupové body WLAN jsou standardními vysokofrekvenčními zařízeními s nízkým výkonem (do 100 mW) a obvykle s všesměrovou nebo jí se blížící anténou někde v horním rohu místnosti; vyzařovaná energie ani zdaleka nedosahuje hustoty, která by mohla působit byť jen měřitelný vliv na lidi. No a u silně směrových antén by museli děti nejspíš levitovat v okolí střech a stožárů, aby se udržely alespoň poblíž osy paprsku, kde by potenciálně (!) mohla být hustota energie vyšší. Potenciálně proto, se posuzuje tzv. efektivní izotropní vyzářený výkon (EIRP), jinými slovy do antény s vyšším ziskem lze přivádět jen menší výkon než do všesměrové. |