26. 10. 2006
Dalibor Zelený je už dva dny generálným riaditělomDalibor Zelený byl letos v létě jedním velmi význačným českým politikem doporučen novému slovenskému premiérovi Róbertu Ficovi jako poradce pro Slovenské dráhy. V jistých patrech ČD mohla právem vypuknout panika. A tak Dalibor Zelený požádal o prověření všeho, co mu z této strany mohlo být jako klacky házeno pod nohy, včetně kauzy Pendolino, kde v podstatě proti němu a Ing. Mládkovi - i když formálně proti "neznámému pachateli" - podalo představenstvo ČD a.s. trestní oznámení a podepsali je náměstci Filip a Kolář. |
Výsledek? U Dalibora Zeleného "a spol." je zcela očividně vše v pořádku. To je špatná zpráva pro plukovníka Kubiceho a na něj napojených novinářů... Dobrá zpráva je to ale pro slovenské železnice. Mladý slovenský premiér není naivka a jde na jistotu a má očividně dobrý "čuch" pro personální otázky. Černý Petr Pendolina tedy asi zůstane jinde a za někým jiným půjdou i v této souvislosti zbytečně utracené a promrhané stovky milionů. A snad i "protikorupční" policisté, kteří nebudou hledat jen kauzy s napojením na politiky ČSSD, ale sáhnou i do ekonomického zázemí ODS a KDU-ČSL. I kdyby měli klepat na dveře bývalému ministrovi, aby podal mnohá vysvětlení. Na návrh správní rady ŽSK byl Zelený jmenován do funkce generálního ředitele ŽSK. A proč si vybral i odborně premiér Fico dobře? Pomohu si údaji z předvstupního hodnocení ČD (pro vstup do EU) v roce 2002:
Chci připomenout, že zásluhou právě tohoto managementu byl přijat vládou ČR pro ČD doprovodný sociální program. Z kontextu evropského je skvělé, že nebojácní politici s tahem na branku již svěřují i velké páteřní podniky se státní účastí profesionálům, kteří mají také tah na branku a nejsou svázáni s místními (vyjádřím se salónně) zájmovými skupinami. Je to i značná protikorupční brzda. V současnosti působí v železniční dopravě ve Švýcarsku např. dánští manažeři, v Rakousku zase bývalý ředitel Berlínských dopravních podniků). Co dodat ? Přát slovenským železničářům, ať se daří jim i Daliborovi Zelenému. A ať se někdy ještě vrátí. Bylo by ho zde v Čechách setsakra zapotřebí. vyjde v železničním týdeníku Obzor |