20. 6. 2006
Media Tenor : Třetí díl ságy - o tom, že bylo všechno jinak, než to byloPodle dalšího dílu "analýzy" Media Tenor z dílny ostravské "research" agentury InnoVatio se mediální image ODS a Zelených tři měsíce před volbami v (televizním) zpravodajství kontinuálně zhoršovala. "Obecně lze konstatovat, že televizní zpravodajství jako celek prezentovalo s nejmenším podílem výpovědí negativního charakteru v prvních pěti měsících roku 2006 KDU-ČSL (8 % negativity, 2 % pozitivity)," tvrdí Marek Síbrt. Tentokrát bylo do "analýzy" zahrnuto 3140 výpovědí o těchto dvou politických subjektech v Událostech ČT, Televizních novinách a Zpravodajském deníku od 1. ledna do 2. června 2006. Jelikož jde opět o jinou časovou řadu, než při prvním či druhém dílu analýz s volební tematikou, zase nezbývá, než pouze "věřit". Ani tentokrát nezveřejnila agentura jakákoliv přesná čísla, odkaz na celkovou, kontinuální výpověď o všech celoplošných zpravodajských médiích (třeba po měsících), pouze stručnou tiskovou zprávu, kterou už začala některá méně inteligentní média papouškovat. Já si ale stále představuji analytické zprávy, které k něčemu jsou, jinak... |
Oproti CVVM, které pracuje na kontinuálních výzkumech a dle jejich dílčích výsledků lze porovnávat dlouhé časové řady a odhadovat trendy, zveřejňuje ve svých tiskových zprávách i přehledně upravené tabulkové údaje, jsou publikované výsledky InnoVatia připraveny vždy tak, že neumožňují elementární srovnání - časových řad či jiných kritérií. InnoVatio těká z tématu na téma, rozšiřuje či zužuje kritéria výběru ad hoc, stejně jako časový rozsah. Titulek tiskové zprávy vždy pořichází s třeskutou tezí, kterou text jen potvrzuje. Aniž se příjemce takovéto zprávy má šanci reálně přesvědčit, že to, co agentura tvrdí, je pravda. Poslední tisková zpráva z Ostravy, která vyšla dnes, tvrdí, že problematika životního prostředí ve zpravodajství elektronických médií absentuje a veřejnost tento deficit intenzivně vnímá. InnoVatio porovnávalo tentokrát obsahové analýzy struktury zpravodajských relací ČT, TV NOVA, TV Prima a ČRo1 na celkovém počtu 31 177 příspěvků v období od 1. ledna do 1. června, a výsledky výzkumu společnosti CVVM provedeném na vzorku 1033 respondentů v prvním květnovém týdnu... Kilo jablek a jedna hruška. To "analytické" dílko stojí za přečtení. Intenzivně... Další aktuality z dílny InnoVatio ZDE |