16. 1. 2006
Jak je to s tou žízní, aneb "Drž se svého půllitru"Vlídná replika panu Dolejšímu a paní Sokačové Pohlavní pud máme všichni, stejně jako občas hlad nebo žízeň. Sotva by ale někoho napadlo dělat si nárok na sousedovo plzeňské, zůstaneme-li u toho hospodského přirovnání. Zrovna jako mi můj hlad nedává právo vloupat se do pekařství, protože to tam tak neodolatelně voní, nebo do cukrárny, kdykoli dostanu chuť na dortíček. Civilizovaná společnost to pokládá za lumpárnu a má na to paragrafy, policii a soudy. Své "živočišné" pudy prostě jsme povinni ovládat - tím se právě liší člověk od zvířete, že není tvorem pouze pudovým. |
Přirozenou, protože nejméně konfliktní "hospodou" pro sexuální konzumaci je manželství. Je také zároveň optimálním prostředím pro výchovu potomstva, kterému - pokud rodina správně funguje (a nezasypávejte mě hned rozvodovými statistikami, i tam je kořenem zla vždycky egoismus) - zajišťuje potřebnou stabilitu vztahů a citových vazeb, které souhrnně označujeme jako domov. Proto je také rodina předmětem zvláštní zákonné ochrany. Nicméně ani v ideálním manželství se nelze oddávat svým chutím bez omezení. Filosofie "můžeš mít všechno, co chceš, a můžeš to mít hned" je zhoubná cesta do pekel nejen v oblasti sexu. Ve spotřebně orientované společnosti, bičované reklamou "užívej si dnes, zaplať až zítra", roztáčí spirálu zadlužování s nevyhnutelným bankrotem na konci. V blažené říši neomezené sexuální svobody vede k neschopnosti navázat jakýkoli trvalý vztah, k citové vyprázdněnosti, k rozpadu rodiny a nakonec k opuštěnosti. A ovšem také, jak jinak, k hromadnému hubení nechtěných dětí - a ještě se to vydává za humanismus. Jestli je komu libo prohlásit to za šosácké moralizování a Mareše za blázna, který patří někam do středověku, ať si poslouží. Jako je jisté, že slunce bude moderní za tisíc let stejně jako před tisíci lety, tak jistě by k vymýcení interrupcí stačilo držet se svého, řádně koupeného půllitru, a nechat si zajít chutě na cizí. Znáte snad něco modernějšího, než Exodus 20,14? |
Interrupce: ženino právo či vražda? | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
16. 1. 2006 | Jak je to s tou žízní, aneb "Drž se svého půllitru" | Pavel Mareš | |
13. 1. 2006 | Řešením je nemít žízeň? | Karel Dolejší | |
12. 1. 2006 | Interrupce: Právo na svobodnou volbu je výzvou k zodpovědnému chování | Linda Sokačová | |
12. 1. 2006 | Umělé přerušení těhotenství | Petr Wagner | |
12. 1. 2006 | Nejideálnější by bylo, kdyby nechtěné děti donosili muži z Hnutí pro život | ||
12. 1. 2006 | Řešením je antikoncepce | ||
12. 1. 2006 | Proč muži mluví o interrupcích a ženy mlčí | Štěpán Kotrba | |
11. 1. 2006 | Co jsou to potratové nemocnice? | ||
10. 1. 2006 | Za svobodnou sexualitu | ||
10. 1. 2006 | Co je špatného na zásadách Hnutí pro život? | ||
5. 1. 2006 | Hnutí pro život: Za svět konzervativnější a méně svobodný! | Linda Sokačová | |
5. 1. 2006 | Česká republika: něco málo z historie interrupcí | Linda Sokačová | |
15. 4. 2005 | Zákaz potratů v ČR by přispěl k tolik potřebnému růstu porodnosti | Pavel Mareš | |
15. 4. 2005 | Pavel Mareš a zákazy potratů | ||
12. 4. 2005 | Terry Schiavo a potraty | Petr Sláma |