19. 8. 2005
Paroubek se rozhoduje mezi Siemensem a Kapschem |
"Předseda vlády České republiky Jiří Paroubek se dnes, 19. srpna 2005, setká s dr. Heinrichem von Piererem, předsedou dozorčí rady koncernu Siemens. Hlavním tématem setkání je pohled dr. Pierera na česko-německé vztahy. Dr. Pierer je vynikajícím znalcem České republiky a jedním z nejvýznamnějších současných německých průmyslníků", tvrdí tiskový odbor vlády. "Setkání předsedy vlády Jiřího Paroubka s dr. Heinrichem von Piererem je dalším z mnoha jednání českého premiéra s významnými evropskými průmyslníky. V červenci tohoto roku se tak například ve Vídni setkal s předním rakouským podnikatelem Georgem Kapschem, kterému je dění v České republice také velmi blízké". Tolik Úřad vlády. Pozadí už tak idylicky prázdninové není. Jak by Kapschovi nebylo "blízké" dění v České republice. Může z něj zbohatnout, a tak lobbuje na vládní úrovni. Stejně tak Siemens. Vyšší bere. Schyluje se totiž k uzavření smlouvy na dodávku systému pro elektronické mýtné za několik desítek miliard a za několik dalších miliard ročně na provoz a servis tohoto systému. Ministr dopravy Šimonovský (KDU-ČSL) si před časem čile korespondoval s bývalým ministrem dopravy ve vládě Miloše Zemana Antonínem Peltrámem. Téma "koaliční" emailové komunikace, kterou se podařilo Britským listům před dvěma lety získat, je právě systém elektronického mýtného Siemens a Kapsch. Peltrám i Paroubek jsou členy jedné obvodní stranické organizace - na Praze 5. SFDI na příkaz ministra Šimonovského ukončil spolupráci s dopravní fakultou ČVUT, která vyvíjela pro Českou republiku daleko modernější systém, než jaký se dva roky s obtížemi zaváděl v Německu, nebo než který existuje v Rakousku. Českou cestou, která by mohla být nejmodernější, se nepůjde. CDU či ÖVP jsou přeci bratrské strany v Evropském parlamentu i Komisi. Křesťanskou internacionálu je třeba živit. Nebo ne? Hodnota celého tendru na mýtné může dosáhnout až 100 miliard korun. To je před volbami v Rakousku i Německu pořádná injekce. 6. 8. 2003 Velvyslanectví německých zájmů - dopis jednoho lobbisty ZDE Telematika a elektronické mýtné TÉMA BL |
Telematika a elektronické mýtné | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
19. 8. 2005 | Paroubek se rozhoduje mezi Siemensem a Kapschem | Štěpán Kotrba | |
15. 6. 2005 | Čím ochočit kamiony | Jiří Kofránek | |
13. 6. 2005 | Britové protestují proti plánům účtovat za jízdu automobilem po kilometru | ||
13. 6. 2005 | Mýtné - jízda automobilem není právo | Štěpán Kotrba | |
10. 6. 2005 | Británie zavede placení za jízdu autem do pěti let | ||
6. 6. 2005 | Jezdit automobilem přestane být právem | Jan Čulík | |
3. 6. 2005 | Jak ochočit kamiony | Jiří Kofránek | |
26. 5. 2005 | Autem je to levnější než MHD, vzkazují radní | ||
20. 5. 2005 | Bude luxus jezdit v Praze tramvají ? | Zdeněk Štefek | |
3. 5. 2005 | Aby se špinavé od čistých peněz rozeznaly | Štěpán Kotrba | |
16. 3. 2005 | Modleme se: aféry Grosse a chiméra Šimonovského | Václav Jirovský | |
22. 10. 2004 | Spoplatňovanie diaľnic v Nemecku od 1. januára 2005 | ||
12. 5. 2004 | Město lidem, ne autům! | ||
9. 4. 2004 | Není pravda, že silnice negenerují další automobily/Jak ubohé a smutné | Jan Bláha, Petr Soukup |