18. 8. 2005
CzechTek 2005: Kolik bylo uděleno pokut za přestupky ?otázky na "preventivně informační" skupinu ministerstva vnitraDva vládní dokumenty pronikly na veřejnost: připravovaný zákon o podmínkách konání některých shromáždění a Bublanova průběžnou zpráva o postupu Policie ČR na technoparty CzechTek. Jejich obsah svědčí především o totálním systémovém selhání Ministerstva vnitra. Analogie mezi rychlostí, s jakou byl v srpnu 1969 po protestech při prvním výročí okupace přijat takzvaný první pendrekový zákon, a rychlostí přípravy zákona o podmínkách konání některých shromáždění po policejní blamáži při rozehnání Czechteku 2005 je zjevná. Bublanovo ministerstvo po svém dlouhodobém a téměř totálním systémovém selhání, které se projevilo v řadě známých kauz i u Mlýnce u Tachova, zplodilo právní paskvil. I u neprávníka na první pohled na veřejnost proniklý koncept připravovaného zákona vyvolává pocit nepatřičnosti, zvláště pokud se pak dozví o zkrácení lhůty pro zaslání připomínek k němu v meziresortním připomínkovém řízení na pouhé čtyři pracovní dny. Tady ale nejde o selhání subalterního či o dovolených zaskakujícího právníka, ale o zakořeněné bolševické právní vědomí celého vedení silového ministerstva. To ale nyní vede kněz... |
Bublanova průběžná zpráva o postupu Policie ČR na technoparty CzechTek je ze stejné dílny. Kromě řady již dávno vyvrácených lží a především nedostatečného právního rozboru stavu před, při i po vlastním Czechteku 2005 i při jednotlivých policejních zásazích proti němu, obsahuje výčet přestupků a trestných činů, které dle Policie ČR měli spáchat účastníci Czechteku 2005. Dovolím si ho celý zkopírovat: Z údajů dostupných Ministerstvu vnitra vyplývá důvodné podezření, že se účastníci technoparty CzechTek dopouštěli zejména těchto protiprávních jednání: Přestupky podle zákona o přestupcích:§ 22 - proti bezpečnosti a plynulosti provozu § 23 - ostatní přestupky na úseku dopravy a silničního hospodářství § 30 - přestupky na úseku ochrany před alkoholismem a jinými toxikomaniemi § 35 - přestupky na úseku zemědělství, myslivosti a rybářství § 46 - přestupky proti pořádku ve státní správě a územní samosprávě § 47 a 48 - přestupky proti veřejnému pořádku § 49 - přestupky proti občanskému soužití § 50 - přestupky proti majetku Přestupky podle zákona o lesích§ 53 Trestné činy podle trestního zákona§ 155 - útok na veřejného činitele § 179 - obecné ohrožení § 202 - výtržnictví § 249 - neoprávněné užívání cizí věci § 257 - poškozování cizí věci § 187 a 187a - nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů § 188a - šíření toxikomanie § 201 - ohrožení pod vlivem návykové látky § 181a a 181b - ohrožení a poškození životního prostředí. Vzhledem k tomu, že počet v místě zasahujících policistů přesáhl 1300 a náklady na straně policie přesáhly 31 milionů korun, je třeba předložit podle mého názoru naprosto jiný účet. Přes veškerou snahu Policie ČR Czechtek 2005 proběhl. Policie ho monitorovala, bránila účastníkům v příjezdu, opakovaně proti účastníkům zasáhla a dopustila se celé řady pochybení. Jak ale odhalovala a postihovala ty konkrétní jedince (jinak to ani dle zákona nejde), kteří podle ní zákony překračovali? Ptejme se proto primárně na počty a čísla:
Důvodné podezření je hezký termín, ale jaká je reality, pane ministře? Myslíte si, že příslušníci Policie ČR u Mlýnce u Tachova si zasloužili svoji mzdu? |