26. 5. 2005
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
26. 5. 2005

Autem je to levnější než MHD, vzkazují radní

tisková zpráva Dětí Země

Pražští radní připravují dramatické zdražení jízdného pražské hromadné dopravy. Jízdenka má stát buď 18, 20, 22 či dokonce 25 Kč! Takový krok je ovšem v rozporu se zájmy obyvatel Prahy, protože povede jen k dalšímu nárůstu přebujelé automobilové dopravy. Tak jako při všech předchozích zdraženích totiž dá část lidí přednost jízdě automobilem.

"Smutné je, že ti, co se k životnímu prostředí chovají šetrně a využívají MHD, musí platit stále víc, kdežto ti, co ostatním prostředí "otravují", neplatí kromě benzínu nic," komentuje chystané zdražování Vojtěch Toman z Dětí Země. "Místo tahání dalších peněz z kapes Pražanů by město mělo raději hledat úspory v neprůhledném hospodaření Dopravního podniku a jiné zdroje financování, např. mýtné za vjezd do centra po vzoru Londýna."

Zvýšené jízdné má přitom podle propočtů magistrátu přinést jen asi o 200 milionů korun ročně více, což jsou zhruba 2 procenta ročního rozpočtu na pražskou dopravu. "Přestože zdražení přinese do rozpočtu pouze minimální částku, Pražanů se to dotkne velmi nepříjemně," varuje Toman.

Radní v čele s primátorem Pavlem Bémem by měli před nezodpovědným zdražováním jízdného odpovědět občanům na několik otázek:

  • k jakému úbytku cestujících v MHD v důsledku zdražení dojde?
  • o kolik peněz přijde Dopravní podnik v důsledku nárůstu lidí jezdících "načerno", resp. kolik z výnosu z jízdného půjde na platy revizorů, které bude třeba přijmout? kolik aut přibude v ulicích a jaký to bude mít vliv na další zhoršování kvality života
  • v Praze, která v důsledku enormního nárůstu automobilové dopravy stále klesá (smog, hluk)?
  • o kolik se v důsledku toho zvýší počet astmatiků, alergiků, zraněných a zabitých?
  •                  
    Obsah vydání       26. 5. 2005
    25. 5. 2005 Amnesty International odmítla americký postoj k lidským právům
    26. 5. 2005 Policejní násilí, diskriminace Romů a nedostatečná péče o mentálně postižené osoby
    25. 5. 2005 Vlády nedodržují své sliby chránit lidská práva
    26. 5. 2005 Na Havanu! Zdeněk  Jemelík
    26. 5. 2005 Demokracie a svoboda Milan  Valach
    26. 5. 2005 Cha-li Po-tche, a to ostatní Petr  Fiala
    26. 5. 2005 Autem je to levnější než MHD, vzkazují radní
    26. 5. 2005 Stella Zázvorková byla v roce 1968 též kandidátkou na československého prezidenta Karel  Mašita
    26. 5. 2005 Přisluhovači zla nejsou bez viny Jan  Bláha
    26. 5. 2005 To je i na mě moc
    26. 5. 2005 Revizionismus a oportunismus Štěpán  Kotrba
    26. 5. 2005 Odmítám, že bych vyzýval k zapalování hranic Boris  Cvek
    26. 5. 2005 Svůdníci, v Česku to máte zpičítáno! aneb Co Škvorecký netušil František  Schilla
    26. 5. 2005 Odsoudila katolická církev skutečně své zločiny?
    25. 5. 2005 V současné společnosti nejsou nové myšlenky
    25. 5. 2005 Nechceme u Slavkova radar NATO!
    25. 5. 2005 Slavkov: Pro pana náčelníka generálního štábu
    25. 5. 2005 Můj otec je tedy prase Luděk  Staněk
    25. 5. 2005 Není omluva jako omluva Boris  Cvek
    25. 5. 2005 1989: Omluva KSČ občanům
    25. 5. 2005 Naděje, jistoty, antiliberálové Pavel  Urban
    25. 5. 2005 Inspirativní liberál Karel Marx Michael  Kroh
    25. 5. 2005 Útěk dopředu Tomáš  Krček
    25. 5. 2005 Promění žena mužský svět agresivní tržní společnosti, anebo tomu bude naopak? Petr  Sak
    25. 5. 2005 Cílem socialismu je posílení moci společnosti nad ekonomikou Erik Olin Wright
    25. 5. 2005 Wright v Praze: Moc, nerovnost, vykořisťování a sociální třídy Martin  Brabec
    24. 5. 2005 Modrá šance pro zdravotnictví - změní radikálně a nevratně českou společnost k horšímu Jiří  Jírovec
    22. 11. 2003 Adresy redakce
    6. 5. 2005 Hospodaření OSBL za duben 2005

    Telematika a elektronické mýtné RSS 2.0      Historie >
    26. 5. 2005 Autem je to levnější než MHD, vzkazují radní   
    20. 5. 2005 Bude luxus jezdit v Praze tramvají ? Zdeněk  Štefek
    3. 5. 2005 Aby se špinavé od čistých peněz rozeznaly Štěpán  Kotrba
    16. 3. 2005 Modleme se: aféry Grosse a chiméra Šimonovského Václav  Jirovský
    22. 10. 2004 Spoplatňovanie diaľnic v Nemecku od 1. januára 2005   
    12. 5. 2004 Město lidem, ne autům!   
    9. 4. 2004 Není pravda, že silnice negenerují další automobily/Jak ubohé a smutné Jan  Bláha, Petr Soukup
    8. 4. 2004 Polemika s Petrem Kužvartem o dopravě (nejen) v Praze Jan  Bláha
    17. 2. 2004 Der Spiegel: Stolpe vypovídá smlouvu s Toll Collect   
    15. 8. 2003 Elektronické mýtné v Německu - exportní šlágr nebo Stolpeho noční můra ?   
    13. 8. 2003 Peltrám počtvrté - aneb kdo je odborníkem a na co Štěpán  Kotrba
    8. 8. 2003 Peltrám potřetí: Úskalí předražených koncepcí a idea možné alternativy Štěpán  Kotrba
    8. 8. 2003 Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu?   
    8. 8. 2003 Jak platit za užívání silnic