13. 8. 2003
Peltrám počtvrté - aneb kdo je odborníkem a na coPOLEMIKA
Mimo "notorických odborníků" - manželků Kořínko-Peltrámových - má jejich mateřská firma - VIP vysoká škola - odborníky na všechno jiné, pouze na dopravní inženýrství ne... V České republice přitom existuje několik "odbornických" pracovišť, které by byly pro vypracování studie daleko způsobilejší. |
Jedním z nich je Centrum dopravního výzkumu (CDV) . To je státní příspěvkovou organizací a jedinou dopravní vědeckovýzkumnou organizací v působnosti Ministerstva dopravy a spojů České republiky (MD ČR). Bylo zřízeno v roce 1992, jako právní nástupce Výzkumného ústavu dopravního v Žilině. Jeho základním účelem je výzkumná a vývojová činnost s celostátní působností pro všechny obory dopravy a zajišťování servisních činností pro MD ČR. Tomuto pracovišti Ministerstvo dopravy a spojů zadalo základní úkol k výzkumu dopravní telematiky (Projekt č. 7 E03 VZ1, sekce S31), stejně jako projekt "Elektronické platby mýtného v nákladní dopravě na rychlostních komunikacích ČR". CDV se účastní i projektů THEMIS, ERTICO, UPTUN či ASAP v rámci 5 Frameworku EU, či bilaterálního projektu "Partners for Roads". CDV je zastoupeno v mezinárodních telematických asociacích, např. POLIS. Druhým pracovištěm je oborové, tak trochu kartelové či lobistické Sdružení dopravní telematiky ČR, sdružující hlavní hráče na tomto malém trhu. Ve Sdružení pracují přední výrobci a dodavatelé, jako je Škoda Auto, Metrostav, Eltodo, AŽD, PVT, dále zástupci státní sféry -- České dráhy, hl. m. Praha, Ředitelství silnic a dálnic, ale i univerzitní pracoviště. Celkem Sdružení "sdružuje" 45 členů. Třetím a hlavním odborným pracovištěm je dopravní fakulta Českého vysokého učení technického, a v ní laboratoř telematiky, vedená docentem Svítkem. Tato fakulta je také nositelem telematického projektu 802/210/108 pod názvem Inteligentní dopravní systémy v podmínkách dopravně telekomunikačního prostředí ČR, které také zadávalo MDS. Peltrámova škola ale není ani členem oborového Sdružení, ani telematickým vědeckým pracovištěm. Jake je možné, že dostala dva miliony za šedesátistránkovou studii, není jasné (i když je to nabíledni) a oficiální odpověď budeme chtít od odpovědných osob na ministerstvu a Státním fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Protože dva miliony jsou dva miliony... |