7. 3. 2007
Jde o maturity, nebo o CERMAT? |
Reaguji na článek Radka Sárköziho "Jak zabránit nové maturitě? Bojkotem CERMATu...", který vyšel už 23. února t.r. na serveru Česká škola. (To je politováníhodné, autor nás o tom neinformoval; snažíme se pokud možno vydávat v BL exkluzivní texty, pozn.red.) Diskuse pod článkem v podstatě reálně odráží současný stav názorů na potřebu státních maturit, píše Leopold Kyslinger. Odpůrci (po právu) říkají, že maturity nejsou dostatečně připravené, ač se do Cermatu a Národního ústavu odborného vzdělávání investovaly nadprůměrné prostředky. Zastánci (také po právu) oponují tím, že současný stav je nehorší ze všech možných a tzv. maturity v současném podání představují překonání laťky zakopané v zemi. Chyby, které maturity (zatím nanečisto) obsahují eliminovat "za pochodu." Musím poznamenat, že články p. Sárköziho (tak, jak jsou řazeny na serveru Česká škola, působí skutečně dojmem, že mu jde v první řadě o rozpuštění VÚP a Cermatu a teprve druhořadě prezentuje odborně fundované námitky. Ještě poznámku k textu v autorech. Pan Sárközi, podle vlastního vyjádření, neučí (rozumí se - děti), ale přednáší v kursech pro dospělé. |