18. 10. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
18. 10. 2006

Systém elektronického mýtného je založen na poctivosti uživatelů

Polemika s textem Františka Beneše "Mýtné: trestní oznámení zatím nepodám"

Systémy založené na příjmu signálu ze satelitů vyžadují kooperaci sledovaného, tedy je nutné, aby kamiony (osobní automobily, motorky, kola) měly aktivní prvek, který bude průběžně zaznamenávat jejich souřadnice jejich pohybu, píše Tomáš Elicer. Tento prvek bude fungovat pouze a jedině tehdy, když budou fungovat družice a když majitel nijak nebude bránit příjmu signálu, např. odpojením antény nebo zapnutím rušičky.

Elektronické mýtné jako TÉMA BL

Zároveň je vyžadována další kooperace při předávání nasnímaných dat. Tedy systém je založen na poctivosti jeho uživatelů a k té je možné přinutit pouze sankcí. Vypnuté zařízení by musel nějakým vhodný systém kontrolovat, průběžný systém založený např. na pozemní nezávislé síti např. mobilních telefonů nebude mít účinnost 100% neboť pokud ruším jedno zařízení mohu rušit i druhé, případně třetí -- jakousi černou skříňku, která by mohla také systém monitorovat.

Druhý systém kontroly je založen na namátkových kontrolách jako v případě tzv. tachografů (záznamových koleček o průběhu jízdy). To se děje, jak již by lo řečeno, namátkově policí, na hranicích, pokud ještě existují. Tedy zdaleka nezkontroluji všechny kamiony a tedy nevím, kdo podvádí a kdo nikoliv. Má-li být taková kontrola efektivní, musí být velmi častá, případně stálá, což si nejsem jist, zda-li je již technologicky zvládnuto. Efektivnost náhodné kontroly systému si dovedeme představit, když použijeme paralelu s taxametry např. v taxicích nejmenovaného hlavního města.

Systém založený na mýtných bránách funguje nezávisle na kamionu, jedinou podmínkou je, aby vozidlo mělo poznávací značku a ta byla nalezena v databázi. Pokud není nalezena, může být automaticky alarmovaná moc výkonná, která může proti takovému kamionu zakročit. Tedy je v zájmu majitelů kamionů, aby měli svoje identifikační znaky na automobilu v pořádku. Výkon takového systému, tam kde brány stojí, se blíží 100 %, tedy všechna auta, která podjedou budou platit, toto se ani zdaleka nedá říci o výše popsaném systému. Z tohoto pohledu se již systém mýtných bran nemusí jevit tak drahý a obrovsky zastaralý. Neboť náklady na provoz takového systému budou pravděpodobně levnější a především jeho efektivita bude velmi vysoká. Velká nevýhoda systému je, že zpoplatnění další cesty vyžaduje samozřejmě výstavbu dalších bran.

                 
Obsah vydání       18. 10. 2006
18. 10. 2006 Někdo si dělá Dobré ráno Bohumil  Kartous
18. 10. 2006 Jak nejlépe vést v ČR volební kampaň? Václav  Drbohlav
18. 10. 2006 ■ ■ ■ Štěpán  Nosek
18. 10. 2006 Do Perského zálivu směřuje již druhý svaz amerických válečných lodí Karel  Dolejší
17. 10. 2006 Úhonický starosta a potrefená husa Štěpán  Kotrba
18. 10. 2006 Zelená rovnosti příležitostí? Anna  Čurdová
18. 10. 2006 Objeví se český Haider, Le Pen, nebo Žirinovský? Vít  Klíma
18. 10. 2006 Zkažené maso podporuje vynalézavost, aneb Přeju vám dobrou chuť Uwe  Ladwig
18. 10. 2006 Gusenbauerův dlouhý pochod Richard  Seemann
18. 10. 2006 Systém elektronického mýtného je založen na poctivosti uživatelů
18. 10. 2006 Mikrovlnný systém s bránami není neomylný
18. 10. 2006 Vztah mužů a žen Věra  Říhová
18. 10. 2006 Vojáci proti válce
18. 10. 2006 Proevropsky i sociálně Pavel  Pečínka
18. 10. 2006 Stojedničkový půdorys neexistuje Michal  Petřík
18. 10. 2006 Čerstvý laureát v měsíci říjnu - Alexander Vondra Jaromír  Hájek
18. 10. 2006 Lidovci cenzurují zpravodaj placený z peněz daňových poplatníků František  Muška
18. 10. 2006 V zákulisí severokorejského jaderného programu Daniel  Veselý
18. 10. 2006 Vůbec obec aneb Paradoxy vzniku a tušeného konce Pavel  Janoušek
17. 10. 2006 Pithart se ohradil proti útoku v inzerátu
17. 10. 2006 Podpoříme povinnou náhradu nebezpečných chemikálií! Miroslav  Šuta
17. 10. 2006 Schází nám "demokracie" na úbytě? Miloš  Dokulil
17. 10. 2006 Orhan Pamuk -- laureát Nobelovy ceny za literaturu Darina  Martykánová
17. 10. 2006 Příklad selhání mimopražského úřednictva Petr  Kužvart
11. 10. 2006 Vynikající Taneční hodiny v Praze!
6. 10. 2006 Hospodaření OSBL za září 2006
16. 10. 2006 Dejte už, proboha, Íránu, tu jadernou bombu
22. 11. 2003 Adresy redakce

Telematika a elektronické mýtné RSS 2.0      Historie >
18. 10. 2006 Systém elektronického mýtného je založen na poctivosti uživatelů   
17. 10. 2006 Budoucnost mýtného a špehování automobilů   
16. 10. 2006 Mýtné: trestní oznámení zatím nepodám František  Beneš
16. 3. 2006 Tragická efektivita kamionové dopravy Michal  Brož
19. 8. 2005 Paroubek se rozhoduje mezi Siemensem a Kapschem Štěpán  Kotrba
15. 6. 2005 Čím ochočit kamiony Jiří  Kofránek
13. 6. 2005 Mýtné - jízda automobilem není právo Štěpán  Kotrba
13. 6. 2005 Britové protestují proti plánům účtovat za jízdu automobilem po kilometru   
10. 6. 2005 Británie zavede placení za jízdu autem do pěti let   
6. 6. 2005 Jezdit automobilem přestane být právem Jan  Čulík
3. 6. 2005 Jak ochočit kamiony Jiří  Kofránek
26. 5. 2005 Autem je to levnější než MHD, vzkazují radní   
20. 5. 2005 Bude luxus jezdit v Praze tramvají ? Zdeněk  Štefek
3. 5. 2005 Aby se špinavé od čistých peněz rozeznaly Štěpán  Kotrba
16. 3. 2005 Modleme se: aféry Grosse a chiméra Šimonovského Václav  Jirovský