21. 8. 2006
Británie:Piloti a zaměstnanci aerolinií zuří nad "ostudnými a pitomými" bezpečnostními opatřenímiJeden pilot poukázal na ironii, že mu bezpečáci odebrali brýle, přitom má k dispozici na palubě letadla sekyru. "Zatímco byly mé brýle považovány za potenciálně smrtící teroristickou zbraň, usedl jsem znovu u řídících pák 185 000 kilogramů letadla, lidí a paliva a dokázal jsem se ovládnout, že jsem nevzal sekyru a nerozbil všechno kolem sebe a pak jsem nezamířil ve vzduchu letadlem přímo do kanálu La Manche," řekl ironicky pilot. Letištní zaměstnanci i zaměstnanci leteckých společností chtějí vědět, proč jsou letecké společnosti podrobovány tak drakonickým bezpečnostním opatřením, vzhledem k tomu, že jediným terčem teroristického útoku se stalo pouze londýnské metro a bezpečnost na železnici a v londýnském metru je stejná, jaká byla před loňskými útoky ze 7. července. Letecký průmysl v Británii zastává postoj otevřené vzpoury vůči vládě. Tvrdí, že nová bezpečnostní opatření na britských letištích jsou "byrokratickým šílenstvím", které drsně likviduje komerční letecký průmysl. |
Britské ministerstvo dopravy původně odmítlo zavést jakékoliv změny nového bezpečnostního režimu po nedávném údajném "teroristickém spiknutí" proti britským letům směřujícím do USA. Tvrdí, že "v žádném případě neohrozí bezpečnost". V neděli večer nicméně britský rozhlas oznámil, že ministr dopravy bude "asi tak za týden" zkoumat, zda jsou nynější posílená bezpečnostní opatření na letištích skutečně nutná. Letecké společnosti, piloti jsou mezitím hněvem rozpáleni doběla. Letištní zaměstnanci i posádky letadel označují nová bezpečnostní opatření jako "bezpečnostní šílenství", "blbá" a "absurdní". Jiní obviňují britskou vládu, že se stala obětí "americké paranoie". Zaměstnanci také poukazují na to, že jsou bezpečnostní procedury nedůsledné:
Jeden pilot se vyjádřil skotskému listu Sunday Herald: "Tyhle kraviny si museli vymyslet naprostí kreténi" a jiný: "Odkud berou tyhle idioty?" Asociace britských pilotů British Airline Pilots Association konstatuje, že při své příští schlůzce s institucí Transec, vládním úřadem pro bezpečnost dopravu, si "bude stěžovat na tyto anomálie a na zjevnou absenci bezpečnostního výcviku i na nedůslednosti, které jsou důsledkem zvýšených bezpečnostních opatření." Poslanec za britské Liberální demokraty a pilot Lembit Opik také zpochybnil nová opatření: "Vede nás to směrem k policejnímu státu. To, co se stalo, je reálým omezením našich občanských svobod." Jeden pilot poukázal na ironii, že mu bezpečáci odebrali brýle, přitom má k dispozici na palubě letadla sekyru. "Zatímco byly mé brýle považovány za potenciálně smrtící teroristickou zbraň, usedl jsem znovu u řídících pák 185 000 kilogramů letadla, lidí a paliva a dokázal jsem se ovládnout, že jsem nevzal sekyru a nerozbil všechno kolem sebe a pak jsem nezamířil ve vzduchu letadlem přímo do kanálu La Manche," řekl ironicky pilot. Jiný pilot konstatoval: "Je nejvyšší čas, aby organizace pilotů a naši zástupci odhalili tyto ostudné předpisy -- nějací idiotští byrokraté si vymysleli tyto nesmyslné předpisy, jen aby ospravedlnili svou existenci a stejně pitomí a neschopní lidé pak tyto předpisy interpretují. Pokud jim v tom nezabráníme, bude to znamenat, že teroristé zvítězili. Tyto předpisy ohrožují naše zaměstnání. Tohle není bezpečnost. To je pitomost a absolutní idiocie." Jeden člen pozemní posádky konstatoval: "Zdá se, že se to mění každým dnem. Včera byly hodinky a pásky OK, dnes se musejí rentgenovat." Organizace pilotů zaútočila na nová bezpečnostní opatření, v jejichž rámci si nesmějí piloti vzít do letadla zubní pastu anebo roztok na kontaktní čočky. Předseda organizace pilotů kapitán Mervyn Granshaw varoval, že se letecký průmysl "úplně rozloží", jestli se bude takto pokračovat. "Vždyť byli piloti přece vždycky odpovědni za životy stovek cestujících," uvedl. Letištní zaměstnanci i zaměstnanci leteckých společností chtějí vědět, proč jsou letecké společnosti podrobovány tak drakonickým bezpečnostním opatřením, vzhledem k tomu, že jediným terčem teroristického útoku se stalo pouze londýnské metro a bezpečnost na železnici a v londýnském metru je stejná, jaká byla před loňskými útoky ze 7. července. Podrobnosti v angličtině ZDE |