15. 4. 2005
Vysílání České televize pro věřící přestává být pro věřící?Náboženské vysílání České televize přešlo od března dramaturgicky plně pod brněnské studio. To se netají tím, že dojde ke změně Křesťanského magazínu i Cest víry -- jediných pořadů pro věřící, pokud tedy nepočítáme dvě mše do roka na Velikonoce a Vánoce, případně nečekanou událost v podobě úmrtí papeže. |
Podle zprávy pro ČTK chtějí nově uveřejňovat dokumenty i pro věřící menšiny v ČR -- pro muslimy, židy či vyznavače východních náboženství. Naoko to vypadá jako bohulibá činnost, pokud ale nesledujete náboženské vysílání ČT delší dobu a jestliže si uvědomíme, že pak by musela ČT vysílat dokumenty i pro těch pár tisíc Svědků Jehovových nebo pro mormony, protože ti se za křesťany rovněž označit nedají. V ČR působí i různé minoritní sbory, některé mají jen desítky členů, ale měly by mít přece také svá práva. Jenže z dlouhodobého hlediska jde o útlum v nabídce náboženského vysílání ČT, zvláště srovnáme-li je s podobnými stanicemi v zahraničí, např. i přes internet vysílající polskou televizí TV Trwam. Dvakrát dvacet minut se dá totiž naplnit bezbřehou nudou, která je zcela mimo aktuální dění v církvích. Pokud jste navíc katolík, nedozvíte se z žádného z těchto pořadů nic o osmdesátinách kardinála Špidlíka, o aktivitách mládeže, zejména salesiánské, natož o nějakých poutích. V poslední době dokonce začalo náboženské vysílání dávat pořady s tzv. lechtivou tematikou -- o homosexuálech (nikoliv však z pohledu věřících), o bezdomovcích (z nichž někteří na Boha pěkně nadávali), o prostitutkách. Chybí snad již jen dokument o hodných policistech. Leč dost ironie -- klidně ať podobné dokumenty natáčejí, ale ty přece mají svůj tradiční prostor na ČT 2 v podvečery, gay a lesbická komunita v ČR má dokonce svůj vlastní 25minutový magazín, který je profesionálně na o hodně větší výši než zmíněný pořad náboženské redakce. V uplynulém týdnu se pak Cesty víry věnovaly dokumentu o nápravách škod po vlně tsunami. Před několika měsíci jsem se na tuto změnu témat ptal, a po měsíci mi pak došla odpověď, že co bych nechtěl, že sledovanost stoupla. Otázkou je, kam se tedy náboženské vysílání na ČT posune dál -- dodrží vůbec danou linii onoho slova "náboženské"? Neměl by se časem Křesťanský magazín přejmenovat třeba na Střípky z víry? A nestane se, že nakonec o víře v těchto pořadech nemusí po dvakrát dvacet minut padnout ani slova? |
Katolická církev | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
15. 4. 2005 | Vysílání České televize pro věřící přestává být pro věřící? | Jan Lipšanský | |
15. 4. 2005 | Co je císařovo, není Boží | Fabiano Golgo | |
14. 4. 2005 | Vatikán dnes | Stanislav A. Hošek | |
14. 4. 2005 | Není politikou katolické církve nechávat umírat miliony lidí | ||
14. 4. 2005 | O církevních odbornících na všechno | Filip Sklenář | |
14. 4. 2005 | Co je horší: kritizovat mrtvého papeže anebo způsobovat smrt lidí? | Jan Čulík | |
14. 4. 2005 | Náboženství a strach z něho | Boris Cvek | |
14. 4. 2005 | Kritici ďáblovi | Bohumil Kartous | |
13. 4. 2005 | BL: Útoky hodné soudruha Grebeníčka | ||
13. 4. 2005 | V televizi nemají církve dostatečný prostor | ||
13. 4. 2005 | Kultúra (po)sväte(ne)j stupídnosti | Marek Lukáč | |
13. 4. 2005 | Proč uveřejňujete články od jistého Borise Cveka? | ||
13. 4. 2005 | Česká televize musí sloužit všem, tedy i katolíkům | ||
13. 4. 2005 | Krátce a nesouvisle o papežově pohřbu a fachidiotech | Rudolf Převrátil | |
13. 4. 2005 | Co přinese papežův pohřeb | Bohumil Kartous |